n
דף הבית / צרכנות / מה חשוב לדעת על גמילה מאלכוהול

מה חשוב לדעת על גמילה מאלכוהול

כמעט כל אדם שותה אלכוהול במהלך חייו. לעיתים מדובר רק על כוסית קטנה של משקה אלכוהולי כחלק מהרמת כוסית בעבודה, לעיתים מדובר על משקאות ששותים באירועים או מסיבות, לעיתים מדובר על משקאות ששותים כחלק מארוחה טובה ועוד.

ליעד מרום canva גמילה מאלכוהול (2)
קרדיט:canva

ניתן לומר כי שתיית אלכוהול מהווה חלק אינטגרלי מחייהם של רבים. יחד עם זאת, לא כל אדם שצורך אלכוהול הוא אדם מכור. כמו כן, לא כל אדם שצורך אלכוהול יתמכר אליו. יחד עם זאת, במקרה שבו אדם מתמכר לאלכוהול, עליו להכיר בבעיה ולטפל בה בצורה הטובה ביותר. מרכז גמילה מאלכוהול מהווה את המקום הטוב ביותר עבור כל אדם שמכור לאלכוהול וזאת בכדי שהוא ייגמל בצורה מוצלחת וטובה מהאלכוהול ויצליח לשוב לחיות את חייו בצורה תקינה וטובה.

התמכרות לאלכוהול- במה מדובר?

התמכרות לאלכוהול היא התמכרות לכל דבר. האדם המכור לאלכוהול ימצא את עצמו תלוי באלכוהול, מחפש כל הזדמנות שיש לצרוך אלכוהול. בעוד שבפעמים הראשונות שהוא צרך אלכוהול הוא הצליח להשיג את התחושה הרצויה לכם משתייה של כמות משקאות כזאת או אחרת, הוא מוצא את עצמו נדרש להגדיל את המינון של כמות המשקאות, לערבב משקאות או לצרוך אותם כל פרק זמן קצר יותר על מנת לקבל את אותה ההשפעה שהייתה לו מכמות קטנה יותר. אדם מעין זה הוא אדם שמכור לאלכוהול. התמכרות מעין זאת איננה דבר קל ועל אף שלא מעט אנשים או בני המשפחות שלהם בטוחים כי הם יכולים להיגמל באופן עצמאי או לסייע לאדם מכור להיגמל, התמכרות מעין זאת דורשת תהליך יסודי וליווי אינטנסיבי של צוות מקצועי שיודע כיצד לסייע לאדם מעין זה בתהליך הגמילה הן מבחינת התמודדות עם התופעות הגופניות השונות שהוא סובל מהם בתהליך הגמילה, הן מבחינת התמודדות עם התופעות הנפשיות השונות שהוא סובל מהם בתהליך הגמילה והן מבחינת טיפול נפשי באדם לאחר שגופו נגמל מהאלכוהול, על מנת שלא ישוב לאלכוהול.

כיצד נגמלים מאלכוהול?

האופציה הטובה ביותר לגמילה מאלכוהול היא לפנות למרכז גמילה העוסק בין היתר גם בגמילה מאלכוהול. מרכז גמילה מאלכוהול מהווה את המסגרת הטובה ביותר עבור אדם שזקוק לתהליך גמילה אינטנסיבי ויעיל מהטיפה המרה. במרכז ראשית כל יתמקדו בגמילה הגופנית של האדם מהמשקה. גמילה ראשונית זאת תהיה מלווה בתופעות גופניות ונפשיות שהצוות ידע כיצד לסייע לאדם להתמודד עימן. אדם שאיננו מצוי במסגרת טיפולית איכותית במסגרת גמילה, ימצא את עצמו לא פעם חוזר לאלכוהול ולא מצליח להתמודד עם התופעות. לאחר שהאדם נגמל מבחינה גופנית מהאלכוהול, זה הזמן לסייע לו על ידי צוות מקצועי לבחון את הסיבות שבגינן הוא מלכתחילה התמכר לאלכוהול ולהעניק לו את הכלים הרלוונטיים לצורך התמודדות עם הבעיות שלו. המטרה היא שהאדם לא יגיע למצב שהוא מתמכר שוב לאלכוהול לאחר שהוא יצא מהמרכז גמילה.

איך בוחרים מרכז גמילה?

מכיוון שכאמור למרכז גמילה יש ערך וחשיבות בכל הנוגע לגמילה מאלכוהול, חשוב מאוד לבחור את הטוב ביותר שבהם. מרכז גמילה שיסייע לאדם שמכור לאלכוהול הוא כזה שמכיל סביבה תומכת, עם אנשי צוות מקצועיים ומנוסים בתחום גמילה מעין זאת. הצוות המקצועי יתאים לאדם תכנית גמילה פרטנית בהתאם למצבו ובהתאם לנתונים אחרים. חשוב מאוד לבחון מה כל מרכז מציע בתחום גמילה מאלכוהול והאם למרכז יש סיפורי הצלחה עם מכורים לאלכוהול, בטרם בוחרים בו עבור אדם שמכור. האדם חייב להרגיש במרכז נוח וכן להרגיש כי הוא מקבל את התמיכה שהוא זקוק לה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט עמירם בן ישי 239.90סוונטיניין

רשת  WeShoes משיקה את קולקציית קיץ 2024

תפריט נגישות