n
דף הבית / צרכנות / מה חשוב לדעת כשמאמצים סוס חדש

מה חשוב לדעת כשמאמצים סוס חדש

הרבה אנשים בוחרים לאמץ סוס מסיבות שונות. כשאנחנו מחליטים לאמץ סוס, ישנם מספר פרטים שעלינו לברר ולשים לב אליהם, לפני שאנחנו מתחילים בצעד זה

רוכב על סוס
קרדיט: Freepik

כשאנחנו חושבים על אימוץ חיה, באופן טבעי מה שעולה לנו בראש זה אימוץ כלב או חתול. הרי אלה חיות מחמד פופולאריות, נפוצות, אשר מרבית האנשים בוחרים לאמץ ולהחזיק בביתם.

אך ישנה חיה נוספת שאנשים בוחרים לאמץ, גם אם מדובר בתהליך אימוץ מעט שונה. מדובר בסוס. לא מעט אנשים שיכולים להרשות לעצמם מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות, בוחרים לרכוש סוס או לאמץ סוס, לטפל ולדאוג לו.

ההבדל, באופן טבעי, בין אימוץ כלב או חתול לבין אימוץ סוס, הוא בכך שלהבדיל מחיות מחמד קטנות אותן אפשר לאמץ ולהביא הביתה, הרי שסוס זו חיה גדולה ולכן ברוב המקרים, בהיעדר שטח ומבנה מתאים, יש צורך לא רק לאמץ אותו אלא גם למצוא חווה שמשכירה תא באורווה ושם הוא יוכל לשהות במשך כל שעות היממה, ולשם אנחנו נגיע כשנרצה לראות אותו או לטפל בו.

הרבה אנשים בוחרים לאמץ סוס מסיבות שונות. יש מי שעושה זאת כי הוא נהנה לרכב על סוסים, יש מי שעושה זאת כי הוא אוהב את החיה עצמה, בלי קשר לשאלה אם הוא רוכב או לא, ויש גם מי שעושה זאת מסיבות טיפוליות, רגשיות. סוסים משמשים לא פעם חלק מתהליך טיפול רגשי.

 

כיצד מאמצים סוס בצורה נכונה?

בעיקרון, סוסים ניתן לאמץ בצורות הבאות: ראשית, בדומה לכלבים וחתולים, הרי שיש עמותות שאוספות סוסים נטושים, סוסים שעברו התעללויות, הן מטפלות בהם ואז מעבירים אותם לחוות סוסים. ניתן לפנות לעמותות במטרה לאמץ דרכן סוס. שנית, ניתן לפנות אל חוות שיש בהן סוסים אשר מחפשים מי שיאמץ אותן בצורה ישירה או עקיפה. שלישית, יש גורמים שמוכרים סוסים באלפי ועשרות אלפי שקלים. ניתן לקנות אותם.

כשאנחנו מחליטים לאמץ סוס, ישנם מספר פרטים שעלינו לברר ולשים לב אליהם, לפני שאנחנו מתחילים בצעד זה.

דבר ראשון, אנחנו צריכים להתייחס לסוג הגזע. ישנם גזעי סוסים שונים, כל אחד מהם יש לו מאפיינים אחרים, כל אחד מהגזעים הוא בעל תכונות אופי ייחודיות ויש לו יכולות פיזיות אחרות. זה חשוב לבחון את הגזע, בשביל לדעת כיצד אנחנו יכולים להשתמש בו.

דבר שני, עלינו לבדוק את האופציה לרכוש ביטוח סוסים. ביטוח זה יעזור לנו לממן את עלויות הטיפול בסוס במשך השנים, וכן אנחנו יכולים לרכוש ביטוח צד ג', שיגן עלינו מפני תביעות של רוכבים, מאלפים או גורמים אחרים שעובדים איתו או עלולים להיות מושפעים מהתנהגות שלו.

כמו כן, אנחנו צריכים לשים לב לחווה אליה אנחנו בוחרים להביא את הסוס, האם היא יכולה לספק לנו סביבת מגורים נוחה, נעימה, איכותית, האם במקום יש צוות עובדים מקצועי ומסור. כך אנחנו נוכל לספק לסוס שלנו, איכות חיים גבוהה, ונוכל ליהנות ממנו בכל פעם כשאנחנו מגיעים לבקר אותו.

לסיכום, ישנם סיבות רבות ומגוונות לאמץ סוסים. כל סוס הוא עולם ומלואו ויביא לכם ולסוסכם אושר רב.

 

 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות