n
דף הבית / צרכנות / מה זה אישור עקרוני למשכנתא ואיך מקבלים אותו במהירות?

מה זה אישור עקרוני למשכנתא ואיך מקבלים אותו במהירות?

קבלת אישור עקרוני למשכנתא היא חלק מהדרישות של בנק ישראל בדרך הארוכה לקבלת המשכנתא עצמה לכן חשוב להקדיש לכך את מלוא תשומת הלב - בהתאם לדגשים חשובים

משכנתא
צילום: יח"צ

קבלת משכנתא היא תהליך מורכב ובמקרים רבים גם תובעני. השלב הראשון בדרך הארוכה – שמן הסתם חובה לעבור אותה כדי להגיע לדירה המבוקשת – הוא קבלת אישור עקרוני. חשוב להדגיש כי אישור עקרוני עדיין לא מהווה אישור לבקשת המשכנתא עצמה, אבל הוא בהחלט צעד משמעותי קדימה ולכן חשוב להקדיש לו את מלוא תשומת הלב – בהתאם לדגשים המפורטים בכתבה זו.

 

מהו אישור עקרוני למשכנתא?

אישור עקרוני למשכנתא הוא מסמך שמנפיק בנק עבור מי שרוצה לרכוש דירה וזקוק לשם כך לסיוע במימון. האישור העקרוני מפרט את כל הנתונים הרלוונטיים להלוואה: הסכום שהבנק מוכן לתת, תקופת ההחזר, המסלולים של המשכנתא והחלק של כל אחד מהם בתמהיל הסופי, שיעורי הריבית בכל מסלול, ביטוחים ועוד.

 

למה יש צורך באישור זה?

קבלת אישור עקרוני למשכנתא היא חלק מהדרישות של בנק ישראל בדרך לקבלת המשכנתא עצמה. בנוסף היא מאפשרת למי שמבקש לרכוש דירה לדעת מהן האפשרויות העומדות בפניו, ולא לבזבז זמן יקר על נכסים שממילא לא יוכל להרשות לעצמו בגלל שאף בנק לא יאשר משכנתא גבוהה מספיק (בהתחשב כמובן גם בהון העצמי הקיים).

עוד סיבה טובה לפנות לבנק ולקבל אישור עקרוני היא שמוכרי דירות רוצים גם כן לראות אישור מהבנק – אישור זה הוא אינדיקציה לרצינות ולהיתכנות של העסקה, ולכן הוא מעודד אותם להתקדם במו"מ.

 

המסמכים המוגשים לבנק לצורך קבלת האישור

לצורך קבלת אישור עקרוני מהבנק יש להגיש מסמכים רבים. בפרט מבקש הבנק את דפי חשבון העו"ש של 3 החודשים האחרונים, תלושי שכר של 3 חודשים אחרונים (במקרה של עצמאים – שומת מס או אישור רואה חשבון), יתרת הלוואות קיימות, חוזה מכר אם ישנו כזה ומסמכים המעידים על מקורות הכנסה נוספים על השכר.

 

לכמה זמן תקף האישור העקרוני?

באופן עקרוני אישור ראשוני זה תקף ל-24 ימים. בתקופת הקורונה משך הזמן אף היה מעט ארוך יותר. עוד כדאי לדעת שככל שתקדישו יותר תשומת לב לאישור העקרוני, כך בהמשך הדרך אפשר יהיה להשלים את התהליך מהר יותר – משום שלבנק כבר יהיה את כל המידע הדרוש לו.

 

האם הבנק מחויב להעניק משכנתא בתנאים שפורטו באישור העקרוני?

באופן עקרוני התשובה היא כן, זהו הסכם מחייב מבחינת הבנק – אלא אם כן המידע שסופק לו לא מדויק או לוקה בחסר. לפיכך מומלץ להיעזר בשירות של יועץ מקצועי בתחום המשכנתאות. שירות זה גם עוזר לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר ובפרט לבקש את הסכום האופטימלי בתמהיל המסלולים המשתלם ביותר, וגם עוזר להגיש את הבקשה לאישור עקרוני בדיוק לפי כל הדרישות של הבנק.

 

תוך כמה זמן אפשר לקבל את האישור העקרוני?

כיום ניתן לקבל אישור עקרוני למשכנתא בזמן קצר מאוד – ימים בודדים. בדרך כלל ניתן לעשות זאת גם מבלי להגיע לסניף בנק, אלא דרך הטלפון ושליחת המסמכים המייל. כאמור מומלץ להיעזר בידע של מומחים בתחום כמו למשל חברת אלפא משכנתאות.

 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

זגה פינות אוכל שולחןפינת אוכל מיקס אנד מץ'- צילום_ סטודיו זגה

שולחן לפסח בהתאמה אישית, רק ברשת ZAGA

תפריט נגישות