n
דף הבית / צרכנות / טיפים לצביעת עץ

טיפים לצביעת עץ

היתרון הטמון ברהיטי העץ הוא שניתן לחדש ולצבוע אותם שוב, וזאת מעבר להיותם יפים ובעלי יכולת ייחודית להעניק לבית מראה ביתי ונעים

צביעת עץ
צילום: FREEPIK

יש לכם רהיטי עץ ישנים שקצת לא משתלבים בנוף של הדירה המועצבת שלכם? לפני שאתם ממהרים לזרוק אותם, דעו לכם שניתן לנסות ולצבוע אותם ולגרום להם להיראות כמו חדשים. היתרון הטמון ברהיטי העץ הוא שניתן לחדש ולצבוע אותם שוב, וזאת מעבר להיותם יפים ובעלי יכולת ייחודית להעניק לבית מראה ביתי ונעים. אז זה הזמן לבחור את הצבעים ולהתחיל לעבוד.

 

איך בוחרים צבעים לעץ?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות לפני צביעת הרהיט הוא לרכוש את הצבע המתאים. קודם כל, חשוב לקבוע את מטרת הצביעה. האם מדובר בחידוש צבע קיים או במטרת שימור וטיפול ברהיט שנועדה לשמור על המראה הטבעי שלו? מעבר לכך, חשוב להבין שקיימים צבעים מסוגים שונים: צבעים על בסיס מים, שקופים, צבעים על בסיס שמן ועוד. יש צורך לבחור צבעים איכותיים שלא רק מעניקים לרהיט מראה חדיש יותר, אלא גם מגינים עליו מפני מזיקים, ריקבון, פטריות, עובש ועוד. כמובן, כדאי גם לבחור צבעים ידידותיים לסביבה. לצד הצבעים האיכותיים, מומלץ לרכוש ציוד מתאים לצביעה דוגמת מברשות מותאמות. זיכרו שסוג המברשת והאיכות שלה משפיעים רבות על מראה הרהיט ועל התוצאה הסופית שלו.

 

מכינים את העץ לקראת הצביעה

כמו כל פעולת חידוש שאנחנו עושים, צביעת עץ דורשת הכנה מוקדמת. דבר ראשון, חשוב להסיר את הצבע הישן והמתקלף באמצעות חומרים מיוחדים המותאמים לגימורים על בסיס מים, שמן, ורניש או כל גימור אחר. בשלב השני שלאחר הסרת הצבע הישן, כדאי למלא את השריטות והחריצים שנוצרו בעץ על מנת להעניק לו מראה שלם ומרשים יותר בסיום הצביעה. כדי לעשות זאת חשוב להשתמש בחומר מרק למילוי עצים ולהמתין עד שיתייבש. כמו כן, אם ישנם איזורים שאתם לא מעוניינים לצבוע, חשוב לכסות אותם בעזרת דבק מסקנטייפ. ולבסוף, לפני שמתחילים לצבוע מומלץ למקם את הרהיט במקום מואר, רצוי בחצר ביום שמשי כדי שתוכלו לראות היטב את כל הפגמים שיש לצבוע ולחדש. כדאי גם להרחיק מהרהיט ילדים וחיות מחמד על מנת לצבוע ללא הפרעה.

 

מתחילים לצבוע

דבר ראשון, חשוב להשתמש בחומרי צביעה איכותיים כדי לצבוע את הרהיט המיועד. דוגמאות למוצרים חזקים הן אוניאור על בסיס מים, אונירלק על בסיס צבע או תרסיסי צבע חזקים לצביעת משטחים שונים. שנית, לפני תחילת השימוש יש לקרוא היטב את הוראות היצרן כדי לדעת כיצד להתנהל במהלך הצביעה. לאחר מכן התחילו לצבוע בזהירות שכבה אחר שכבה. אם אתם מעוניינים להעניק לרהיט מראה איכותי, אל תנסו לסיים את כל הפעולה בצביעה אחת. במקום זאת, מירחו שכבת צבע דקה על גבי הרהיט, המתינו עד שתתייבש ואז מירחו שכבה נוספת. בדרך זו, מומלץ לצבוע כל רהיט ב-2 שכבות לפחות, וניתן כמובן גם יותר. זהו, כעת ברגע שאתם מקבלים את התוצאה הרצויה, ניתן להניח לרהיט להתייבש ולהתחיל להשתמש בו.

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

זגה פינות אוכל שולחןפינת אוכל מיקס אנד מץ'- צילום_ סטודיו זגה

שולחן לפסח בהתאמה אישית, רק ברשת ZAGA

תפריט נגישות