n
דף הבית / צרכנות / החזר מס – מה זה אומר ומי זכאי לקבל?

החזר מס – מה זה אומר ומי זכאי לקבל?

מס ההכנסה בישראל מחושב בישראל באופן הדרגתי ומשתנה בין פלוני לאלמוני, בהתאם לגובה המשכורת. רובם של השכירים וכן גם העצמאים מבעלי החנויות בקניון קרית אונו ועד הרוכלים בשוק רמלה-לוד, משלמים מידי חודש מס הכנסה המותאם על פי גובה ההכנסה של אותו אדם, אם כי הוא מחושב אחרת בין עצמאים לשכירים.

canva ליעד מרום-החזרי מס-מאמר 3
צילום:canva

ישנן תקופות שאנשים הופכים ממועסקים ללא מועסקים, בייחוד בזמנים כאלו ואז הם זכאים לעיתים להחזר מס ללא כל ידיעה, על כן כדאי להמשיך וצלול לעומקו של מאמר זה ולהבין האם אתם זכאים ומה עליכם לעשות אם כן.

אז מה זה אומר בעצם?

החישוב של גובה המס אותו חייב לשלם כל עובד שכיר נקבע מראש לגבי אותה שנת מס על פי נתונים משנת המס הקודמת לה, על כן כל שינוי הנעשה לגבי מקום העבודה של אדם כלשהו או שינוי אופן העסקתו, משפיעים על גובה המשכורת שלו וכפועל יוצא מכך גם על גובה המס אותו יצטרך האדם לשלם. ישנם קריטריונים המעניקים נקודות זיכוי לכל אחד המשל מס וכל אחת מנקודות הזיכוי הללו מעניקה החזר של כמה שקלים בגובה המס, על כן, חיים מרחובות לא ישלם אותו גובה מס כמו אלי מבת-ים. חשוב לדעת שלא כל השכירים בישראל משלמים מס הכנסה, ברוב המקרים רק אלו שמשכורתם עולה על 6,000 ש"ח בחודש ישלמו מס הכנסה. חשוב לציין כי ישנה הפרדה בין הכנסה מעבודה, דהינו משכורת לבין הכנסה אחרת הנעשית מזכייה כלשהי בפרס כספי או מדמי שכירות של דירה שאתם משכירים במערב ראשל"צ, יש להן חישובי מס אחרים.

מנקודה לנקודה

נקודות הזיכוי הן חברו הטוב ביותר של העובד השכיר ובעצם של כל מי שמשלם מס. למעשה הן הגורם העיקרי והמשמעותי לגובה החזר המס, שכן על פי כמות נקודות הזיכוי כך גם יגדל בהתאמה החזר המס. נקודות הזיכוי נקבעות על פי מגוון קריטריונים קרי, מקום מגורים, לעיתים יישוב ספר כזה או אחר זכאי להטבת מס, גורמים נוספים הם: סיום תואר, מצב משפחתי, ילדים, חייל משוחרר ועוד. על כן כדאי לעדכן על שינוי שעשיתם בחייכם הנוגע לקריטריונים הללו.

מה לעשות?

עליכם לשלוח לפקיד השומה הקרוב לביתכם, טופס 135 הלא הוא טופס החזר מס, בנוסף עליכם להביא מהמעסיק טופס 106 המעיד על גובה משכורתכם וכן מידע מסודר על הכנסותיכם הנוספות וההפרשות השונות הנעשות מהמשכורת שלכם. כמו כן עליכם להמציא, גם צילום שיק או טופס ניהול חשבון בנק, על מנת שתקבלו לשם את החזר המס במקרה ויאושר וכן גם טפסים נוספים המעידים על מצבכם המשפחתי ועל מקום המגורים ואם זה עתה סיימתם תואר או השתחררתם מהצבא, גם טפסים המעידים על כך.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט עמירם בן ישי 239.90סוונטיניין

רשת  WeShoes משיקה את קולקציית קיץ 2024

תפריט נגישות