n
דף הבית / צרכנות / דרכים לניהול משקל גופנו

דרכים לניהול משקל גופנו

אחת הדרכים בטוחות יותר לרדת במשקל היא לפקח על המזון שאנחנו מכניסים לגופנו, כלומר עלינו לשמור על תזונה נכונה, לאכול מזונות בריאים יותר ולהימנע מצריכה מוגברת של מזונות מזיקים. מחשבוני בריאות מאפשרים לנו לקבל מידע על המזונות שעלינו לצרוך ולבצע מעקב על הכמויות שאנחנו מכניסים לגופנו.

מחשבוני בריאות
צילום: FREEPIK

בימינו שמירה נכונה על משקל הגוף חשובה יותר מפעם. השגרה היומית שלנו כוללת לא פעם ישיבה ממושכת מול מחשב במשך 8-9 שעות. חוסר פעילות גופנית בנוסף לאכילה בלתי מבוקרת עלול להוביל להשמנת יתר ולבעיות בריאותיות נוספות כמו לחץ דם גבוה או סוכרת. לפיכך, חשוב לדעת איך לנהל נכונה את משקל גופנו ולעסוק בפעילות גופנית.

שומרים על תזונה נכונה

אחת הדרכים בטוחות יותר לרדת במשקל היא לפקח על המזון שאנחנו מכניסים לגופנו, כלומר עלינו לשמור על תזונה נכונה, לאכול מזונות בריאים יותר ולהימנע מצריכה מוגברת של מזונות מזיקים. כך, מומלץ להרבות באכילת פירות וירקות טריים, ולשלב אותם עם מוצרי חלב דלי שומן, דגנים מלאים ולחם מקמח מלא. כמו כן, כדאי להימנע מצריכה מוגברת של מזונות מטוגנים, מאכלים ומשקאות המכילים הרבה סוכר וגם מלח.

מחשבוני הבריאות שיעזרו לכם לנהל את משקל הגוף

עד כאן הכול טוב ויפה. אנחנו יודעים באופן כללי מה גורם לנו להשמין ואילו מזונות לא יפגעו בגזרה שלנו, אך כיצד נדע מהו הערך הקלורי של כל רכיב? איך אנחנו יודעים אם הגזמנו בצריכת סוכר או שאנחנו בסדר? מחשבוני בריאות יכולים לעזור לנו לנהל את משקל הגוף ולקבוע מה לאכול בארוחה הבאה. כדאי להכיר את העיקריים שבהם:

  1. אינדקס גליקמי

האינדקס הגליקמי הוא למעשה שיטה מיוחדת שפותחה לצורך דירוג הפחמימות בהתחשב ברמת הגלוקוז בדם הנמדדת כשעתיים לאחר אכילת הפחמימה. הדירוג נחלק לשלושה סוגים:

  • מדד נמוך מ-55 – מצוי במזונות כמו יוגורט, קטניות או פירות.
  • מדד בינוני שנע בין 55 ל-69 – נמצא במזונות כמו פסטה, סוכר לבן או פירות יבשים.
  • מדד גבוה מ-70 ומעלה – נמצא במזונות כמו תפוחי אדמה, קורנפלקס או אורז לבן.
  1. מחשבון BMI

מחשבון BMI הוא מחשבון שפותח במיוחד לחישוב מסת הגוף, והוא מסייע לקבוע אם האדם סובל מתת משקל או השמנת יתר או שמדובר באדם במשקל תקין. נוסחת החישוב היא משקל האדם לחלק לגובה בריבוע. כך שכדי לדעת היכן אתם עומדים, די לדעת את המשקל הנוכחי והגובה שלכם. תוצאות מסת הגוף מתחלקות באופן הבא:

  • מתחת ל-20 – תת משקל או רזון.
  • בין 20 ל-25 – טווח המשקל הרצוי.
  • בין 20 ל-35 – עודף משקל.
  • מעל 30 – מצב של עודף משקל בסיכון גבוה.
  • מעל 40 – סיכון גבוה לבעיות בריאות, מצב של עודף משקל חמור.
  1. מחשבון חלבון

החלבון הוא מרכיב חשוב וחיוני בגופנו העוזר לנו לבנות מסת שריר, מווסת את פעילות מערכת העיכול, משתתף בבניית הרקמות ועוד. מחשבון החלבון מאפשר לנו לדעת את כמות החלבון שכדאי לצרוך באופן יום יומי, בתחשב באורח החיים שאנחנו מנהלים.

אם נסכם, ראינו שלוש דרכים עיקריות לנהל את משקל גופנו באמצעות מחשבוני בריאות שמאפשרים לנו לקבל מידע על המזונות שעלינו לצרוך ולבצע מעקב על הכמויות שאנחנו מכניסים לגופנו.

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות