n
דף הבית / צרכנות / גרף נרות יפניים- הדרך לנתח מניות

גרף נרות יפניים- הדרך לנתח מניות

אחת הדרכים לניהול אסטרטגי נכון ומועיל של מסחר בבורסה היא באמצעות גרפים. מי שעובד עם גרפים מוצא את אסטרטגיית המסחר הזו אפקטיבית במיוחד

גרף נרות יפניים
צילום: freepik

מה זה גרף נרות יפניים? זו שאלה שכל סוחר מתחיל וודאי מיומן צריך לדעת לענות לעצמו עליה, וחשוב מכך, לדעת לעבוד עמו.

מניה והערך שלה הם שיקוף נקודתי של מצב התפיסתי אודות חברה מסוימת בעודה מהווה חלק מרצף של התנהגות שמשקפת את האופן שבו נתפסת החברה בידי השוק, כמו גם התנהגות שלה בפועל המגולמת בתגובתיות השוק כלפיה.

את הרצף הזה יש להכיר כאשר לומדים להכיר מניה ומקבלים החלטה בגינה, בדבר רכישה או קנייה וישנן דרכים שונות לבטא ולהביע את הרצף הזה. ניתוחי חברות, סיכומי ביקורת, מאזנים ודוחות רווח והפסד הם דרך אחת מעמיקה, יסודית ומושכלת מאד. הדרך הזאת מלמדת על מצבה של החברה בפועל, מצבה האובייקטיבי, ושיטה זו מחייבת ידע מקצועי שכולל את היכולת לקרוא דוחות וזמן להקיף את כל החומר הקיים. הדרך השנייה היא דרך הגרפים שמאפשרת מצג ויזואלי של ביצועי המנייה.

אחת הדרכים לניהול אסטרטגי נכון ומועיל של מסחר בבורסה היא באמצעות גרפים. לא לכולם זה עובד וזה גם לא חובה שהיא חקוקה בסלע, כלומר יש אסטרטגיות מסחר שונות לחלוטין. יחד עם זאת, מי שכן עובד עם גרפים מוצא את אסטרטגיית המסחר הזו אפקטיבית במיוחד ועושה בה שימוש נרחב, תוך ביסוס על אלה את תהליכי קבלת ההחלטות סביב המניה.

 

סוגי גרפים לביטוי ביצועי מניות

הגרף הנפוץ יותר הוא הגרף הלינארי שמייצג מגמה והוא אכן מאפשר סקירה שטחית, אך מהירה שמעניקה אינדיקציה משמעותית על המניה וביצועיה. הגרף הזה מלמד לרוב על שערי נעילה של מניה לאורך זמן ומחיר המניה כידוע מייצג את התנהגות השוק ולא בהכרח את ביצועי החברה.

גרף נרות יפניים הוא גרף שנראה אחרת לגמרי מהגרף הלינארי המקובל והוא גם מספק מידע הרבה יותר רחב ממה שמספק הגרף הרגיל שכולנו מכירים.

 

מה זה גרף נרות יפניים?

המקור של שימוש בנרות יפניים מגיע מסיפור עם עתיק אשר תיאר את אופן התמודדותו של איכר עם תבואתו אשר הציג בסוף כל יום את מחיר שק האורז היקר ביותר שנמכר באותו היום, כמו גם את מחיר הפתיחה ומחיר סוף היום של שק האורז.

באופן דומה גם גרף הנרות היפניים אשר מיוצג באמצעות מלבנים קטנים ואורכיים מייצג ומציג כמה נתונים, אלו כוללים את המחיר הגבוה ביותר והמחיר הנמוך ביותר שבו נמכרה מניה באותו יום, לצד מחיר הפתיחה ומחיר הסגירה של המניה. כמובן שנתונים אלה מייצגים את הביקוש וההיצע, את התנהגות השוק והתגובתיות שלו ולא את ביצועי החברה בפועל. יחד עם זאת, כאשר מדובר על מסחר יומי, אלה הם דווקא ביצועי השוק שמעניינים אותנו הרבה פעמים, הרבה יותר מביצועי החברה עצמה.

לא כולם בוחרים לעבוד עם גרף נרות יפניים, אבל חשוב מאד להכיר אותם גם אם הם לא מהווים כלי עבודה מרכזי משום שהם מעניקים ערך מוסף משמעותי ולא מבוטל ולעיתים הופכים לחיוניים.

 

 

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט עמירם בן ישי 239.90סוונטיניין

רשת  WeShoes משיקה את קולקציית קיץ 2024

תפריט נגישות