n
דף הבית / צרכנות / איך לבחור קולט אדים

איך לבחור קולט אדים

כיום בעידן המודרני כאשר קולטי אדים הפכו נגישים יותר לציבור הכללי מבחינת מחיר, ניתן למצוא קולט אדים כמעט בכל בית. הסיבה העיקרית לכך היא שזהו פריט חובה בכל מטבח, על מנת לצמצם את אדי הבישול או הטיגון בבית. מעבר לכך שהקולט סופח את הריח מהבית, הוא גם מגן על ארונות המטבח והקירות, מפני האדים שמצטברים והלחות שנגרמת מהבישול

קולט אדים
צילום: FREEPIK

בעבר, דירות ובתים היו מעוצבים בצורה שונה, המטבח היה נמצא בחלל נפרד עם דלת שניתן לסגור אותה בזמן הבישול, וכך בעצם היה אפשר למזער את הבעיה והריח של הבישול והטיגון לא היה מתפזר בכל רחבי הבית. אך כיום, בעידן המודרני, בתים מעוצבים בצורה של חלל פתוח, מה שאומר שיש מעבר חופשי בין המטבח לסלון ולכן חייב קולט אדים, כדי למנוע מצב שכל הבית מתמלא בריח של טיגון או בישול.

סוגי קולטי אדים

כיום קיימים המון סוגים שונים של קולטי אדים, וההבדלים ביניהם נעים גם בנראות ובמבנה, וגם בשיטות טיהור האוויר שלהם.

  • סינון אוויר –
    בשיטה זאת קולט האוויר שואב לתוכו את האוויר, ומפעיל מסנן פנימי שמטהר את האוויר מהחום ומהריח, ולאחר מכן פולט את האוויר בחזרה לחדר. האוויר שנפלט הוא אוויר מסונן, מה שעוזר משמעותית לטיהור האוויר בחדר. קולט אדים מהסוג הזה לרוב יבוא בשימוש בדירות בבניין, או במקומות שלא ניתן להוציא צינור של פליטת אדים דרך הקיר החיצוני של הבית, או דרך הגג.
  • פליטת אוויר –
    קולט אדים מהסוג הזה עובד בצורה של שאיבת האוויר ופליטה שלו מחוץ לבית. הקולט מותקן עם צינור רחב שעובר בקיר החיצוני של הבית, או דרך הגג ופולט דרכו את האוויר שנשאב מהמטבח. צורת טיהור האוויר של קולט האדים הזה היא היעילה ביותר, אך לא ניתן להשתמש בו בכל סוגי המטבחים ולרוב יבוא בשימוש בבתים פרטיים, או בדירות בקומות עליונות.
  • קולט תחתון –
    קולט אדים תחתון לרוב מתאים עבור מטבחים שקיים בהם ארון מטבח מעל הכיריים. מרבית הפעמים הקולט יהיה קולט אדים אינטגרלי מסוג בילט אין, שהמנוע והמפוח שלו נמצאים בתוך ארון המטבח, והחלק השואב והתחתון שלו גלוי ונמצא מתחת לארון.

קולט ארובה –
זהו קולט האדים הקלאסי והמוכר, שניתן להשתמש בו במטבחים שלא קיים בהם ארון מטבח מעל הכיריים. הקולט הזה בנוי בצורה של חלק תחתון שואב, ומעליו המנוע והמפוח בתוך מבנה ארובה. קולט מסוג זה יכול להיות מוצמד לקיר, או שיכול להופיע מעל אי בצורה עצמאית שנתלית מהתקרה.

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות