n
דף הבית / צרכנות / עושים סדר בתיק: איך בוחרים בית השקעות?

עושים סדר בתיק: איך בוחרים בית השקעות?

בתקופה בה הריבית בישראל ובעולם נמוכה מאוד ואף אפסית, וגם צפויה להישאר ברמה זו עוד זמן ארוך, שוק ההון הופך לאחת מחלופות ההשקעה האטרקטיביות הקיימות

תיק השקעות
תמונה: Shutterstock

דסי ניר

בתי השקעות מציעים שירותי ניהול תיקי השקעות ללקוחות שמעוניינים בניהול השקעות מקצועי. לפני שתבחרו את איש המקצוע שתפקידו בידיו את תיק ההשקעות שלכם, חשוב לבצע בדיקה יסודית ומקיפה ולבחור את בית ההשקעות המתאים עבורכם. 

השנה האחרונה הייתה מטלטלת מהרבה בחינות. האנושות גילתה איך חיים עם מגיפה כלל עולמית ונגמלה באחת מחיבוקים ולחיצות ידיים, רבים עברו לעבוד מהבית חלקם תוך סיוע לילדים ללמוד מרחוק ואחרים איבדו את מקום עבודתם או יצאו לחל״ת ממושך ונראה שכולם התמודדו בדרך זו או אחרת עם אי-הוודאות שנלווית למצב חירום ארוך. בתוך כל הטלטלות הללו, היו כאלה שבחרו לבצע ארגון של החסכונות וההשקעות שלהם, ואף ניסיון ללמוד כיצד לחסוך ולהשקיע את הכסף בצורה טובה. אחת האלטרנטיבות להשקעת חסכונות בשוק ההון היא באמצעות תיק השקעות המנוהל על ידי מנהל תיקים מקצועי בבית השקעות. אם החלטתם שב-2021 תפתחו תיק השקעות מנוהל, כעת עליכם להבין אילו פרמטרים יסייעו לכם להשוות בין בתי ההשקעות השונים.

 

נסו ללמוד כמה שיותר על בית ההשקעות שתפקידו בידיו את הכסף שלכם

כשהריביות בשוק נמוכות יש מי שעלולים להתפתות להבטחות לתשואה חלומית, אך לעיתים קרובות מדובר בהבטחות ריקות. לפני שתמסרו את הכסף שלכם לידיהם של מנהלי תיקים, בדקו היטב מיהו בית ההשקעות שעומד מאחוריהם, איזה ניסיון יש להם ומהו המוניטין שצבר לאורך הזמן בשוק ההון.

 

ותק וניסיון של בית ההשקעות והצוות שלו

ניהול תיקי השקעות מבוסס במידה מהותית על ידע ומחקר, אך גם על ניסיון והתמודדות עם מצבי שוק משתנים, כמו משברים או אירועים כאלה ואחרים. אחד הפרמטרים החשובים בהשוואת בתי השקעות שיכולים לנהל את הכסף שלכם הוא בין היתר הוותק והניסיון של בית ההשקעות. לוקח זמן לצבור מוניטין וניסיון בשוק ההון כדי להפוך לבית השקעות מוביל, והצלחה של שנה או שנתיים לא בהכרח עשויה להעיד על מה שיקרה בהמשך. לכן, חשוב לבחון את הביצועים של בית ההשקעות לטווח הארוך ולראות מגמה עקבית לאורך השנים.  לצד הוותק והניסיון של בית ההשקעות כולו, בדקו שגם לצוות מנהלי התיקים שיטפל בכם וותק וניסיון שיסייעו להם לנווט את תיק ההשקעות שלכם גם במים סוערים.

 

היקף השקעות מנוהל

ניהול תיקי השקעות הוא בסופו של דבר שירות המבוסס על אמון של הלקוחות במנהלי התיקים. ככל שבית השקעות מנהל נכסים בהיקף גדול יותר, הדבר יכול להעיד על האמון שנותנים בו לקוחות רבים. בסוף שנת 2019 חברות ניהול התיקים בישראל ניהלו תיקי השקעות בהיקף של קרוב ל-300 מיליארד ש"ח, כאשר למעלה מ-80% מהם נוהלו בידי בתי ההשקעות הגדולים בתעשייה.[1]

 

אנליזה ומחקר תומך החלטה

אחד היתרונות הגדולים של ניהול תיקים מקצועי בבית השקעות הוא איכות והיקף האנליזה והמחקר, כמו גם היכולת לאתר ולנצל הזדמנויות השקעה שונות. גם אם אתם נוהגים לקרוא את העיתונים הכלכליים מקצה לקצה, היכולת שלכם לעקוב אחר המגמות השונות בשוק ולנתח חברות וסקטורים רבים היא נמוכה יחסית למשאבים שמשקיעים בתי השקעות מקצועיים באיסוף המידע וניתוחו. לכן, רבים בוחרים להיעזר במנהלי תיקי השקעות מקצועיים. ככל שלבית ההשקעות, מחלקת מחקר איכותית וטובה יותר, כך גובר הסיכוי שמנהלי התיק יוכלו לקבל החלטות השקעה מושכלות יותר גם בתיק ההשקעות שלכם.

 

איך בוחרים את בית ההשקעות שמתאים לכם?

אחרי שבדקתם את המאפיינים העיקריים של בתי ההשקעות המנהלים תיקי השקעות ללקוחות פרטיים כדאי לבחון עוד שלושה פרמטרים שיעזרו לכם לבחור את בית ההשקעות המתאים עבורכם:

1. סכום השקעה מינימלי

בדקו מהו סכום ההשקעה המינימלי הנדרש כדי לקבל את שירות ניהול התיקים והאם גודל תיק ההשקעות שלכם עומד בכך, לרוב מדובר בסכום של כ-300 אלף שקלים ומעלה.

2. שירות וזמינות 

העברת תיק ההשקעות שלכם למנהל תיקים מקצועי משחררת אתכם מאחריות יומיומית לתיק ולביצוע הפעולות בו, אך זהו לא ״שגר ושכח״. חשוב לוודא שבית ההשקעות מציע לכם אמצעי קשר נוחים וזמינים כדי שתוכלו לשמור על קשר עם מנהלי התיק שלכם ולהתעדכן מהם בנעשה בתיק במידת הצורך. בנוסף, כדאי לבדוק שבית ההשקעות מאפשר לכם גישה לאזור אישי מאובטח באתר האינטרנט שבו תוכלו לצפות בנתוני התיק שלכם 24/7. 

3.התאמת התיק לצרכים שלכם

לפני בחירת בית ההשקעות שינהל את התיק שלכם, בקשו לשוחח עם מנהלי התיקים ולהתרשם מתהליך התאמת תיק ההשקעות לצרכים ולהעדפות שלכם. נסו להבין כיצד יעודכן התיק בהתאם לשינוים אפשריים במטרת ההשקעה, בטווח ההשקעה וברמת הסיכון המתאימה לכם. 

 

בתקופה בה הריבית בישראל ובעולם נמוכה מאוד ואף אפסית, וגם צפויה להישאר ברמה זו עוד זמן ארוך, שוק ההון הופך לאחת מחלופות ההשקעה האטרקטיביות הקיימות. אם החלטתם להשקיע, חשוב לעשות זאת בליווי אנשי המקצוע המתאימים. בחירה נכונה של  בית ההשקעות שינהל את תיק ההשקעות שלכם יכולה לסייע לכם להגדיל את החסכונות שלכם לאורך זמן ולאפשר לכם אורך רוח ושקט נפשי בידיעה שהתיק מנוהל הצורה הטובה ביותר תחת התנאים הקיימים בשוק. 

 

השקעות
תמונה: Shutterstock

 

*אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה ואין באמור משום תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בצרכי הלקוח.

 

[1] מתוך דוח הרשות לני״ע על פעילות מנהלי תיקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

זגה פינות אוכל שולחןפינת אוכל מיקס אנד מץ'- צילום_ סטודיו זגה

שולחן לפסח בהתאמה אישית, רק ברשת ZAGA

תפריט נגישות