n
דף הבית / צרכנות / מתי צריך להחליף את המזון של הכלב או החתול?

מתי צריך להחליף את המזון של הכלב או החתול?

ישנם מקרים בהם כלבים וחתולים לא ממש מתחברים לסוג מזון מסוים וזה קורה לפעמים גם אחרי שנים ארוכות של הסתגלות. בתור הבעלים שלהם, עלינו להיות ערים לשינויים האלה כדי שלא יפתחו חלילה מצב של תת תזונה. על כן, הכנו עבורם מדריך קצר שיעזור לכם לזהות את המצבים האלה.

כלב
צילום: freepik

כלבים וחתולים הם במהותם לא בעלי חיים מפונקים כשמדובר על האוכל שניתן להם ובמרבית המקרים, כאשר בעל חיים מתרגל לסוג מזון מסוים הוא יעדיף להתמיד איתו לתקופת זמן ארוכה. עם זאת, ישנם בהחלט מקרים בהם כלבים וחתולים לא ממש מתחברים לסוג מזון מסוים וזה קורה לפעמים גם אחרי שנים ארוכות של הסתגלות ויותר מכך, יש המון מקרים בהם הם מפתחים רגישויות או אלרגיות לסוג המזון שהם אוכלים באופן קבוע. בתור הבעלים שלהם, עלינו להיות ערים לשינויים האלה כדי שלא יפתחו חלילה מצב של תת תזונה. על כן, הכנו עבורם מדריך קצר שיעזור לכם לזהות את המצבים האלה.

 

רגישויות

מהי בעצם רגישות של כלבים וחתולים למזון? ובכן, מדובר במצב טריקי שכן זה יכול לבוא לידי ביטוי באופן שונה אצל כל בעל חיים. כלבים למשל עשויים להתחיל להקיא אחרי הכל, להראות חולשה כללית במהלך היום ואפילו לסרב לצאת לטיולים או לפעילויות אליהם הם שמחים לצאת בדרך כלל. חתולים עשויים להראות תסמינים דומים ובמקרים מסוימים אפילו לגלות תוקפנות בשל חוסר הנוחות שמלווה אותם. במקרים האלה, שווה לחפש סוגי מזון שמתאימים לרגישויות שונות ולפעמים אפילו כדאי לגשת לבדיקה וטרינרית כדי לנסות ולבודד את הרכיבים שמעוררים רגישות.

נטורל באלאנס למשל הוא מזון מצוין לבעיות כאלה, שכן הוא מכיל רכיבים בסיסיים ביותר וכן ניתן לרכוש סוגים שלו שהם ללא רכיבים רבים שהם לרוב המקור לרגישות אצל כלבים וחתולים כמו למשל דגנים מסוגים שונים.

 

אלרגיות

ממש כמו בני אדם, גם כלבים וחתולים עשויים לפתח אלרגיות לרכיבי מזון שונים, אפילו כאלה אותם אכלו בלי בעיה עד כה. אלרגיות יכולות לבוא לידי ביטוי אצל כלבים וחתולים בגרד ופריחה בעור, בקשיים בנשימה ואפילו בגודש באף, שיעול ועיטוש. שוב, ממש כמונו בני האדם. אם אתם מבחינים בדברים כאלה אצל הכלב או החתול שלכם, קודם כל כדאי לגשת אל הוטרינר ולבדוק מה גורם לזה ולאחר מכן יש לרכוש מזון היפואלרגני.

סוגי המזון של רויאל קנין היפואלרגני למשל, מכילים אבות מזון ממקור יחיד בלבד, כך שניתן לבודד את מקור האלרגיה ולמצוא את סוג המזון שלא יעורר אותה אצל בעל החיים שלכם.

 

לצורך הגיוון או פשוט כשנמאס

לבסוף, זה בהחלט רעיון לא רע להחליף את המזון לכלב או לחתול אחת לכמה זמן לצורך הגיוון. בסופו של דבר, כל סוג מזון, איכותי ככל שיהיה, מכיל את אותם רכיבים וכדי להבטיח את בריאותו של בעל החיים זה בהחלט רעיון טוב לגוון מדי פעם. כמו כן יש סיכוי לא רע שתראו בעצמכם שמתישהו לכלב או לחתול נמאס ותצטרכו לדאוג להם למזון חדש. בשלב הזה אנו ממליצים לעשות זאת בהדרגה ולהגיש את המזון החדש במקביל לישן בשבועות הראשונים.

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

זגה פינות אוכל שולחןפינת אוכל מיקס אנד מץ'- צילום_ סטודיו זגה

שולחן לפסח בהתאמה אישית, רק ברשת ZAGA

תפריט נגישות