n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / מיוחד ליום האהבה: מגוון טיפים לשמירה על זוגיות וגם לאלה שעדיין מחפשים אהבה

מיוחד ליום האהבה: מגוון טיפים לשמירה על זוגיות וגם לאלה שעדיין מחפשים אהבה

הלנה מטוטי, תושבת העיר, מנטורית מוכרת לזוגיות ויחסים, מרצה בפני קהלים מגוונים (נשים, גברים, מבוגרים וצעירים ובעצם כל אדם שמבקש לאהוב) עם מגוון טיפים במיוחד ליום האהבה

הלנה מטוטי
צילום: גלי

מהי אהבה? למה בחרת לעסוק ולהתמקד בעשייה שלך בזוגיות ובאהבה?
"רבות נכתב, מסופר  ואפשר לדבר על האהבה. אותו רגש עז שיש בו מן העוצמה המתוארת באחת ההגדרות כזה "המנווט אותנו בנפתולי החיים והופך אותם לראויים יותר לחיותם". אני רואה באהבה כצורך אמיתי להיות אדם מאושר. כפי שמחקרים רואים עין בעין את היות האהבה והשייכות צורך אנושי בסיסי. במציאות בחברה שלנו ובעולם, אנחנו חווים שהאהבה בזוגיות ונושא המשפחה משנים פנים. אני פוגשת יותר ויותר בינינו שמוותרים עליה ועל מה שהיא יכולה להקנות באמת לטובת חיים מאושרים. אותו צורך שכולנו מבקשים לממש, אבל מאידך נתקלים בקושי מובנה במציאתה של הדרך הנכונה והמובטחת לשם. אין אדם בינינו שלא זקוק למישהו שיאהב. כמו גם הצורך החברתי שלנו להשתייך בוודאי למשפחה.  גם הסטטיסטיקה מראה, כי כל משפחה שלישית מתגרשת וכל זוג שני במשבר יחסים. אם נתבונן פנימה נראה כי יש רבים בינינו שלא מאושרים באמת ולא מוצאים את שמבקש באמת ליבם. אני פוגשת לא מעט גברים ונשים עם "מקל נדודים" למציאת האהבה ולגילויה. אני מאמינה שאין זוגיות שלא נדרשת בה עבודה ותחזוקה. אני גם מתמקדת בלסייע לכל אלה שאיבדו את הדרך ולא פחות למבקשי אהבה שמחפשים את הדרך".

 

מהם הטיפים המרכזיים  שלך לרווקים מחפשי האהבה והיכן להכיר?

"כיום ישנן פלטפורמות רבות ומגוונות ברשתות ובאתרים והמלצותיי לא מכוונות אליהם. כי שם כולם יודעים להיות ופעילים.
אבל לא כולם מניבים תוצאות. ולשם אכוון את המלצותיי:
1. לפני הכול חשוב לגשת למציאת אהבה וחברות ממקום של ביטחון עצמי, אהבה עצמית, להכיר אותנו, מה חשוב לנו?

  1. חשוב לעצור רגע ולהגדיר למול מי שאנחנו את הציפיות שלנו מהיחסים ומבן/ בת הזוג שאנו מבקשים. ממליצה להתמקד ב5 עד 8 תכונות, מאפיינים וערכים שיאפיינו את בן/ בת הזוג ואת היחסים.
  2. ללמוד לדבר על זה, לשתף את סובביכם ! לטוות תוכנית עבודה שמניעה אתכם להיחשף ולחשוף את מבוקשיכם. לא להישאר עם כך לבד רק עם מחשבותיכם "על הכרית" וברשתות.
  3. לראות בצורה בהירה ו"מזוקקת" את מה שליבכם חפץ לו. ולרתום אנשים שמכירים אתכם היטב לחשוף אתכם במעגלי היכרות קטנים וקרובים.
  4. לא להסתכל על הדרך של היכרות אישית כ"שידוך" וחולשה. ברגע שאתם מאמינים בעצמכם ואתם מראים את זה לסביבתכם – גם הסביבה תרצה יותר לחבר ולהאמין שאתם טובים מספיק וראויים לקשר הזה ממקום מאמין וחזק יותר.
  5. לשים לעצמכם יעדים של קיום ויוזמה של מפגשים חברתיים בדגש על מי שבמצבכם ובטווח הגילאים והמאפיינים החברתיים שלכם. לקדם קשרים וליצור מעגלי היכרות לכם ולחברה שמקיפה אתכם. כי בסופו של יום חברים מביאים חברים.
  6. פרדיגמות- ברגע שנוצר הקשר/ההיכרות – לזהות איזה דילמה אופפת אתכם? .
    אני פוגשת יותר אנשים שמשרטטים לעצמם ותקועים במציאת קשר זוגי איכותי, בין היתר גם בגלל תבניות חשיבה שבגללם מפספסים את הפוטנציאל שיכול להיבנות לסיפור אהבה. לדוגמה: הוא גר רחוק מדי, הוא קשור מדי לאמא שלו, "היא לא הציעה לחלוק אתי את התשלום בדייט הראשון אז היא נצלנית כמו כולם", חובב ספורט וכדורגל זה מראה שהוא שטחי, "היא בעלת עסק לציפורניים אז זה מוריד לי " ועוד .
    לכן זו סוגייה שמאירה למעשה שכמעט לכולם עלולות להיות תבניות חשיבה שלא יאפשרו לקשר שנחשפתם אליו להתפתח. ומכאן המלצתי : לאפשר יותר מדייט אחד או שניים. סביב כל אמירה כזו חובת ההוכחה עליכם לראות שלא מיהרתם להיכרות הבאה וויתרתם".

 

מהם הטיפים המרכזיים שלך לזוגות? כיצד לשמר או לתחזק את האהבה?
"חשוב לפני הכול להבין שזוגיות אצל כולנו דורשת עבודה ותחזוקה יומיומית במובן של לשים אותה בסדר עדיפות, כי אחרת המציאות שואבת אותנו לכל השאר.
להתייחס לבן/ בת הזוג כאל החבר/ה הטוב ביותר שלך, לתת "מקום" לזוגיות ברמה היומיומית, לשים דגש על תקשורת – מקרבת, מפרגנת ושימוש ברגש וריגושים להם כולנו זקוקים. הקפדה על דייטים יומיים ודייט שבועי חווייתי המשמש פלטפורמה להתקרבות מחדש, שימת דגש על כבוד וויתור בכבוד בתוך מערכת היחסים ותיאום ציפיות הדדי בוודאי כאשר מרגישים קושי".

 

 

 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות