n המהפך שהציל את חיי | גל גפן
דף הבית / עמוד הבית ראשי / המהפך שהציל את חיי

המהפך שהציל את חיי

לפני חמש וחצי שנים מאיר בוחניק מיהוד, עשה את הצעד הכי משמעותי בחייו ונגמל מעישון במכון אברהמסון: "מאז הגמילה עברתי בשלום את הקורונה, ובמקום לבזבז עשרות אלפי שקלים בשנה על סיגריות, אני מטייל בעולם"

מטייל בעולם. מאיר בוחניק copy
מאיר בוחניק
צילום: פרטי

"לפני כחודש חליתי בקורונה. היו לי קצת כאבים ברגלים ובידיים, לא סבלתי ולא הרגשתי שהמחלה מקשה על הנשימה ושהריאות שלי חנוקות. במלונית שבה שהיתי היו חולים מעשנים. לעומתי, הם השתעלו בלי סוף וממש סבלו. החוויה הזו הוכיחה לי שוב שהגמילה מעישון שעברתי באברהמסון הייתה הצעד הכי טוב בחיים שלי".

"אי אפשר היה לתפוס אותי בלי סיגריה, הייתי מדליק סיגריה בסיגריה ולא זקוק למצית. התחלתי לעשן עם החברה בתיכון. בצבא ההתמכרות החמירה והפכה לקשה. במשך שנים הייתי פותח את הבקרים עם אספרסו אחד ו-6-7 סיגריות.  במקום לאכול ארוחת צהריים הייתי קונה בכסף סיגריות. כשאכלתי הייתי מניח לרגע את הסיגריה במאפרה, ושואף בין ביס לביס. כשאחת הייתה נכבית הייתי מדליק את הבאה בתור, תוך כדי ארוחה".

 

"חצי שעה במכון אברהמסון ונגמלתי"

במשך יותר מ-32 שנים עישן מאיר בוחניק (53), עובד בעבודות עפר, נשוי ואב ל-3 בנות ונכד אחד מיהוד, 3 קופסאות "קנט" ארוך ביום. לעשן החל בגיל 16 והיום הוא חוגג חמש וחצי שנים! ללא סיגריות. "החלטתי להיגמל בשביל הבריאות, בגלל הכסף ובזכות המתנה שקיבלתי מהבנות שלי: גמילה מעישון במכון אברהמסון. אני וכל הסובבים אותי סבלנו מהעישון שלי. חמי וחמותי לחצו עלי להפסיק, ובסוף הפסקתי בזכות הבנות שלי. לפני אברהמסון, ניסיתי להיגמל כמה פעמים בקופת חולים עם מדבקות, מסטיקים וכלום לא עבד. חצי שעה במכון אברהמסון ונגמלתי כאילו לא עישנתי בחיים. בימים שאחרי הגמילה הרגשתי סחרחורות ובחילות, אבל קיבלתי מאברהמסון תמיכה בלתי רגילה שעזרה לי להתמודד. זה לא היה פשוט, ובחתונה של הבת מהלחץ כמעט הדלקתי סיגריה. אבל, די מהר הבנתי עד כמה כל העסק הזה של העישון מסריח. אחרי שנפטרתי מהדחף לעשן חוש הריח שלי התאושש ופתאום כל מזון טעים לי. התחלתי לנשום ממש ולהריח ריחות שלא הרחתי שנים. היום אני מתעב סיגריות ואני לא מסכים שיעשנו בקרבתי וייכנסו אלי הביתה עם סיגריה".

"בזכותי  עשרות אנשים נגמלו מסיגריות. אני באמת לא זוכר כמה – הפסקתי לספור. שבוע אחרי שנגמלתי, גם אשתי נגמלה בזכותי. היא אמרה לי – 'אם אתה שהיית כל כך מכור לסיגריות הפסקת, מי אני שאמשיך לעשן'? קרעה את קופסת הסיגריות ועמדה בזה כמו גדולה".

"כל יום בזבזתי 100 ₪ על סיגריות שהסתכמו ב-36,500 ₪ בשנה. בזכות הגמילה יש לי תמיד כסף בצד. בכל שנה אנחנו נוסעים לטיול במקום אחר בעולם. היינו במזרח שנה שעבר היינו 10 ימים במקום הכי יפה בעולם – איי סיישל, לפני הסגר הראשון היינו במקסיקו, ובין הסגרים היינו בדובאי".

 

רוצים גם לבדוק כמה כסף אתם מבזבזים על סיגריות? היכנסו למחשבון העישון של אברהמסון:

www.abrahamson.co.il

 

נהנים מהחיים מאיר ואשתו
מאיר ואשתו
צילום: פרטי

 

10 המלצות 'זהב' מאברהמסון לגמילה מעישון מאהוד אברהמסון, מומחה לגמילה מהתמכרויות ומייסד מכון אברהמסון:

 

1. הכינו רשימה ובה כיתבו את כל הסיבות הטובות שרצות אצלכם בראש בנוגע לבחירה להפסיק לעשן. למשל, השיעול הטורדני, התינוק שנרתע מכם, בני הזוג שמעדיפים אתכם תמיד אחרי הרתחה, ייבוש וסוכריית מנטה, או לכך שפשוט נמאס לכם לצאת מהמזגן המצנן לחום שבחוץ להפסקת עישון. הכינו את הרשימה והדביקו במקום גלוי ונגיש.

 

2. הפסיקו בבת אחת! מניסיון רב שנים של טיפול גמילה ממוקד והפסקת הדחף לסיגריה אנחנו יודעים בוודאות, שלא מומלץ לעבור את התהליך בהדרגה. מחקרים מראים שכשמפסיקים באחת, הגמילה פשוטה, קלה ומהירה יותר.

 

3. ניקיון יסודי! כל זמן הוא זמן מצוין להתחיל בניקוי. הניקיון הזה נועד לטהר את כל מה שמדיף ריח סיגריות: מאפרות, ריפוד, כריות, שטיחים.

 

4.  שינוי הרגלים ודפוסי התנהגות להפסיק לעשן זה ממש לא פשוט. לא רק בגלל התלות בניקוטין הממכר, אלא גם בגלל דפוסי התנהגויות שונות שאתם מורגלים בהם זמן רב, ושעם הזמן הופכים  לטריגרים שמעוררים את הדחף לעשן. למשל: הקפה עם הסיגריה, ההמתנה בתחנת האוטובוס או בפקק, יציאה לבילוי, יציאה להפסקה ועוד. מומלץ להמציא לעצמכם חלופות ולתרגל כבר לפני תחילת התהליך. לדוגמא: במקום לצאת להפסקת קפה, לצאת להליכה קצרה.

 

5.  פעילות גופנית- כל המחקרים מוכיחים בצורה מאוד ברורה שפעילות גופנית מתונה משפרת באופן ניכר את מצבנו הבריאותי. במקרה של גמילה מעישון, הפעילות מרסנת את הדחף לעשן וסימפטומי הגמילה.

 

6.  זה לא הזמן לנוח! הישארו עסוקים עד כמה שאפשר. מומלץ להעסיק את עצמכם בפעילויות שונות ובמעשים טובים. וגם "להעסיק" את הפה במקלות קינמון וירקות חתוכים. מומלץ להימנע  ממסטיקים, כדי להימנע מגירוי פיזי שמזוהה עם הסיגריה.

 

7.  תנו כבוד אתם עושים צעד חשוב מאוד – תנו לו את הכבוד הראוי! התרכזו במשימה הזו, והימנעו מביצוע מטלות נוספות שדורשות מחויבות והימנעות, למשל: דיאט

 

8.  אפילו לא אחת – הצלחתם להיגמל? קחו בחשבון שאפילו סיגריה אחת עלולה לחבל לכם בתהליך הגמילה ולהחזיר אתכם לתחילת המסלול. הימנעו לחלוטין!

 

9.  קופת חיסכון – מזל טוב, אתם הולכים לחסוך כסף רב! החליטו על תקופת גמילה כמו שבוע, חודש, שנה וצ'פרו את עצמכם בפרסים שווי ערך שיעשו לכם טוב.

 

10. תמיכה – אל תישארו לבד בתהליך. בני האדם הם יצורים חברתיים, ובמצבים לא פשוטים אנחנו זקוקים לתמיכה, לחיזוקים ולחיבוקים מחברים, משפחה, פייסבוק, וואטסאפ או גורם מקצועי שיסייע  בריסון הדחף לעשן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*תוכן  שיווקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ביטוח

בדיקת MRI פרטית – הבדיקה שיכולה להציל לך את החיים