דף הבית / חדשות העיר / 1,466 התחלות בנייה חדשות נרשמו בראשון לציון

1,466 התחלות בנייה חדשות נרשמו בראשון לציון

רונן דמארי

דו"ח הלמ"ס בנוגע להתחלות הבנייה ברבעון השני של 2018 אשר פורסם לאחרונה, מצביע על המשך מגמת העלייה בהתחלות הבנייה בעיר ראשון לציון, גם ברבעון הנוכחי. ראשון לציון היא בין הערים היחידות בהן הסתמנה עלייה במספר התחלות הבניה ברבעונים האחרונים, זאת עם עלייה של 132.2% בהתחלות הבנייה בעיר בשנה שחלפה. למעלה מ-1,466 יחידות דיור החלו להיבנות בראשון לציון ברבעון הנוכחי, על פי דו"ח הלמ"ס והיא החמישית ברשימת הערים המתרחבות בין אפריל 2018 לספטמבר 2018, אחרי תל אביב, ירושלים ואשקלון- הערים הגדולות במדינה.

 

ראשון לציון רושמת עלייה של 17.2% בהתחלות הבנייה, ביחס לרבעון החולף, בו הציגה נתונים גבוהים יחסית המראים התחלות בנייה של 1,250 דירות.

כזכור, דו"ח הלמ"ס הקודם הצביע על צניחה של 22% בהתחלות הבנייה בארץ ביחס לשנה שקדמה לו אך הדו"ח הנוכחי מצביע על שינוי במגמת הירידה שאפיינה את התחלות הבנייה בארץ בשנים האחרונות. לאחר שישה רבעונים רצופים של ירידה במספר התחלות הבנייה של דירות חדשות, הרבעון הנוכחי מאופיין בעלייה של 13% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2018. כך עולה מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בסך הכל החלו להיבנות בין אפריל ליוני השנה 11,228 דירות, לאחר שברבעון הראשון נבנו 9,945 דירות בלבד.

שלומי זליג, מנכ"ל ובעלים משותף של חברת הנדל"ן שמשון זליג ויו"ר ארגון הקבלנים של ראשון לציון והסביבה, אומר כי: "דו"ח הלמ"ס הנוכחי, בדומה לדו"חות הקודמים מצביע על נתונים אופטימיים בנוגע להתחלות הבנייה בעיר. ראשון לציון מתפתחת בין היתר בעקבות מכרזי תכנית מחיר למשתכן, אך גם בשל ריבוי העסקאות מול בעלי קרקע פרטיים במסגרת עסקאות קומבינציה באזורים כמו מתחם הראשונים או נחלת יהודה. לאחרונה אושרה תכנית מתאר חדשה לראשון לציון שעתידה להפוך את העיר לשלישית בגודלה בארץ. אישורה מקל על קידומן של תכניות בנייה בעיר, הן במסגרת פרויקטי התחדשות עירונית במרכז העיר והן פיתוח של שכונות חדשות במזרח ומערב ראשון לציון".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות