דף הבית / חדשות העיר / 1000 מצלמות פרוסות ברחבי העיר

1000 מצלמות פרוסות ברחבי העיר

רונן דמארי
ראשון לציון היא העיר המרושתת והמצולמת ביותר בישראל. הפרויקט העירוני "מבט ראשוני", שיצא לדרך לפני כשש שנים ובמסגרתו הוצבו מאות מצלמות ברחבי העיר, הגיע לנקודת ציון- אלף מצלמות פרוסות כיום ברחבי העיר. מטרת הפרויקט היא בראש ובראשונה להרתיע גורמים עבריינים מביצוע מעשי פשע ואלימות במרחב הציבורי ולהעניק לתושבים תחושת ביטחון. בעירייה אומרים כי פריסת המצלמות מוכיחה את עצמה, ראשון לציון מדורגת, בכל סקר חיצוני ובלתי תלוי, במקום הראשון בקרב הערים הגדולות בתחושת הביטחון האישי של התושב. כך למשל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה לאחרונה ממצאים מתוך סקר הביטחון האישי לשנת 2016 ומהממצאים עולה כי כמו בשנים האחרונות, גם השנה ראשון לציון ניצבת בצמרת שמונה הערים הגדולות בישראל בהן תחושת הביטחון האישי היא הגבוהה ביותר. וכמו בכל שנה, אחוז התושבים החשים בטחון אף עלה מ-79.5% מהסקר שפורסם בשנה שעברה ל-88.6% מהתושבים ש"מרגישים בטוחים ללכת לבד באזור מגוריהם בעת חשיכה", כאשר ראשון לציון מקדימה את תל אביב ולאחריה אשדוד. סקר זה מחזק את הסקר החברתי, אף הוא של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המציב את ראשון לציון במקום הראשון בתחום.
ראש העירייה, דב צור אמר: "המצלמות תרמו לשיפור איכות חיי התושבים. אנו כעירייה נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להבטיח את ביטחונם של התושבים במרחב הציבורי תוך הקפדה מדוקדקת על נהלים נוקשים לשמירת והגנת פרטיות תושבי העיר".
סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, רז קינסטליך, הוסיף: "מאחורי המספרים והנתונים ישנה עבודה רבה, מסירות ונחישות לכל אורך השנה. תחושת הביטחון נבנית בעמל רב, בפריסת מצלמות ברחבי העיר, הרחבת נוכחות החברה לביטחון ברחובות ובמרכזים ציבוריים, תגובה מיידית ויעילה וכמובן שירות לתושב".
בעירייה מציינים כי במקביל לפריסת המצלמות, גם החברה לביטחון, בראשות המנכ"ל מוטי נחמני, הגדילה את כוח האדם, הוסיפה ניידות, שילבה פקחים על אופניים חשמליים ואף רקמה שיתופי פעולה עם ועדי שכונות כדוגמת משמר השכונה בנחלת יהודה. למעשה השילוב של פריסת המצלמות עם הגדלת כוח האדם הובילה לתגובה מהירה יותר של פקחי הסיור והשיטור. במקרים רבים, התגובה המהירה מנעה הסלמה והחרפה של האירוע וכן סיום טיפולו במהירות. כבר עתה הוכחו המצלמות כיעילות במניעת אלימות, ונדליזם, שימוש לא חוקי באלכוהול, הסדרת תנועה ועוד. כל למשל בתופעה החולפת של הליצנים המפחידים, נתפס נער תוך שהוא עוטה על פניו מסכה בדרכו להפחיד עוברים ושבים בגן ציבורי בעיר, במקרים רבים תועדו תאונות דרכים שהסרטונים סייעו בהבנת נסיבות התאונה, המצלמות המוצבות גם בגנים ציבוריים קלטו בני נוער שמלכלכים ואף מרססים גרפיטי ברחבת היכל התרבות. בזכות המצלמות, שבו בני הנוער עם הוריהם באותו היום ומחקו את הכתובות. המצלמות תעדו גם את פיגוע הדקירה שבה נפצעה רחל איזנקוט על ידי מחבל ברחוב הרצל ועוד אירועים רבים שתועדו בעדת המצלמה.
המצלמות הוכנסו גם לאתרי הבניה כדי למנוע שפיכת פסולת, גניבת חול וגרימת נזקים, וכן סייעו רבות במניעת האלימות ושמירת הביטחון בחוף הים. כך למשל, בעונת הרחצה הקצרה נרשמו למעלה מ-420 דו"חות. רבים מהם נרשמו בסיוע המצלמות. באתרי הבנייה נרשמו בשנה האחרונה 460 דו"חות בנושאי פסולת, רעש, פסולת חוק עזר, מגרשים, מכולות וגידור והבלטת אתרי בניה.
כאמור, כל המצלמות בעיר מחוברות למוקד העירוני בבניין העירייה, שם צופה סיירת מצלמות בנעשה בהתאם לתוכנית עבודה וכן בהתאם למידע מודיעיני שמתקבל. המצלמות מחוברות בסיבים אופטיים למוקד העירוני בבניין העירייה, מה שמאפשר צפייה בזמן אמת וברזולוציה גבוהה מאוד של פריטים במרחב המצולם כמו זיהוי פנים ולוחיות רישוי. חשוב לציין שהמצלמות מוצבות רק במרחבים ציבוריים וכל המרחבים הפרטיים, כמו בנייני מגורים, מטושטשים בפני סיירי המצלמות היושבים במוקד.
 

המוקד העירוני

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות