דף הבית / חדשות העיר / תרומה בעלת ערך היסטורי

תרומה בעלת ערך היסטורי

תמונות שונות נתרמו למוזיאון ראשון לציון: בין אלה תצלום פורימי של חבצלת כהן, נכדתו של אברמוביץ, נושאת חרב עתיקה מראשית המאה הקודמת. החרב בתצלום שנתרמה למוזאון שנתיים קודם לכן ע"י הנינה יעל להב, סגרה מעגל היסטורי.
מנהלת האוספים במוזאון אפרת הברמן, אשר ביקשה להתחקות אחר עברה של החרב העתיקה, שוחחה עם הנינים לבית אברמוביץ יעל להב ושמעון כהן, יליד ראשל"צ, לימים המלחין, המעבד והמנצח שהקים את התזמורת הסימפונית הישראלית ראשל"צ, לא עלה הרבה לדבריה, פרט לעובדה שהחרב הועברה מדור לדור במשפחה עד שכאמור נתרמה למוזאון ההיסטורי בראשל"צ בשלהי 2015.
מנהלת המוזאון, נאוה קסלר: "מי שמביט על החרב השמורה בנדן מתכת עתיק יומין, כמו גם על תמונתה של הנערה חבצלת שבתמונה, מבין את האתגר העומד בפנינו להמשיך לחקור ולבחון את מקורותיה שבודאי עומד מאחוריה סיפור מרתק".
אגב כך הוסיפה וציינה קסלר, כי שמו של המייסד זאב אברמוביץ נקשר להכנת הדגל העברי הראשון בארץ ישראל וקיים ביסוס עובדתי לדברים במסמך בספריה הלאומית.
בתוך כך מבקש מוזאון ראשל"צ להודיע כי הוא ממשיך בתהליך איתור חפצים מוזיאליים ופונה לצאצאי ותיקי ראשון לציון לתרום חפצים נוספים לאוסף במקום. המוזאון מבטיח כי הפריטים ישמרו בתנאי השימור המקובלים לפי חוק המוזיאונים וכי אלה יוצגו בתצוגות הקבע ובמתחלפות.
לתרומות ניתן לפנות לאפרת הברמן, מנהלת האוספים במוזאון ראשון לציון טלפון 03-9767021 או במייל [email protected]

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות