דף הבית / חדשות 4 / תערוכות חדשות בסדנא לאומנות

תערוכות חדשות בסדנא לאומנות

מי ליאור

"הגלריה של כל הדברים" של אמנית הפסיפס והפסלת רחל נבון נבנתה בהשראת "המוזיאון לכל דבר" בלונדון, המציג עבודות של אמנים שמטרתם ליצור קשר עם הקהילה: "הרעיון של הכנסת צמחים, במקרה שלי, צמחי קקטוסים לתוך ארון, איתגר אותי במיוחד ונסחפתי לעבודה מרתקת מתוך הבנה שצמחים אלה מסתגלים, גם במציאות, לכל תנאי של גודל ומצב" מסבירה נבון ומוסיפה: "בתערוכה "כפיתי" על הקקטוסים "שתילה" ו"צמיחה" במיכלים קטנים, ובחוסר מיכלים. הרעיון התחיל בצמחי קקטוסים קטנים, חלקם בעציצים, חלקם בקופסאות שימורים ששודרגו באבנים טובות".
הקקטוסים עוצבו על ידי נבון מחמרים ממוחזרים דוגמת צדפות שאספה בטיול בויאטנם, כמו גם שברי כלים שונים.
"תוך כדי עבודה נשאבתי לזיכרונות ילדות ולקשר שלי לראשל"צ, העיר בה נולדתי לפני כשבעים שנה (ב"שכונת אביבה"), בה גדלתי, בניתי את ביתי ומשפחתי, ובה אני יוצרת במהלך כל שנותיי. לתבליט הברושים שלי הכנסתי צילומי ילדות על פי הנוף בחצר הבית שבו התגוררנו".
גם את שלושת הדקלים בגן המושבה של ילדותה פסלה נבון באמצעות מתכת ופסיפס ואלה מוצגים בארון הסמלים. אגב כך, מציינת נבון כי שלושת הדקלים האמורים נוצרו על ידה מתוך מחווה לדקלים שניזוקו בגן המושבה, ואת מקומם תפסו חדשים:" התערוכה מביעה געגועים לראשון של פעם".

בחלון הגלריה במקום מוצג בנוסף המיצב "שש ורש" של האמנית נועה טורקניץ. מתוך חלון הראוה ניבטים חמור שראשו כדור-אש, ואישה רוכנת מעל קדירה לוהטת, את פניה מכסות עשרות דמעות פלסטיק נוצצות. דימויים מסתוריים אלה, הפרוסים על שני שטיחי לבד בחזית הגלריה, מוצגים במסגרת תערוכת "חלון אמנית".
טורקניץ: "המיצב נוצר בהשראת סיפוריה של תושבת השכונה רינה-שרה נתן בת ה-97, העוסקים בקורות עלייתה, בהוויי השכונה ובמיתולוגיה מקומית הנוגעת להתרחשויות על-טבעיות ולניסים שאירעו בחייה".
התערוכות תינעלנה בסוף החודש. אוצרת התערוכות: אורית חסון ולדר

 

פסיפס- רחל נבון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות