דף הבית / חדשות העיר / תודה על כל מה שנתת

תודה על כל מה שנתת

זה הפתיע את כולם, חוץ מסמולר עצמו. השחקן בן ה- 32, אחד הסמלים הגדולים של השדים האדומים, ידע כבר במהלך העונה שזאת תהיה האחרונה שלו כשחקן. הדאבל המרשים שהשיג עם קבוצתו, תרם להחלטה לתלות את הנעליים ולהיפרד מהפרקט, דווקא אחרי העונה הטובה ביותר שלו.

סמולר והפועל, ערכו מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה הודיע השחקן על פרישתו: "החלטתי לפרוש מכדוריד. מאז הפרק השני שלי בהפועל ראשון לציון, השקעתי את כל כולי במועדון וכעת אני יודע שלא אוכל להמשיך להיות מקצועי. אינני יכול לחלק את האנרגיות בין העבודה לקבוצה כי זו לא הדרך שלי. אני שלם עם ההחלטה. אני מרגיש בר מזל לעבור את הדרך שעברתי וצברתי בה חוויות מדהימות. אני מודה לשחקנים ששיחקתי איתם, המאמנים והאוהדים של המועדון הזה שהם חוויה שגם בחו"ל לא חוויתי, בכל משחק מחדש. אני מודה למשפחה שלי שאין לי מילים כדי לבטא את הוקרתם התודה שלי אליהם."

אבישי סמולר, התחיל את הקריירה דווקא כשוער, אך מהר מאוד עבר לשחק כשחקן שדה במחלקת הנוער של הפועל ראשון לציון, כשבמקביל זכה בשתי אליפויות עם תיכון "עמית עמל".

את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת, ערך שהיה תלמיד תיכון בכיתה י', אי שם בשנת 2002. מהר מאוד הפך לאחד השחקנים הבולטים והמרכזיים של הקבוצה. הוא זכה בשש אליפויות אליהם נוספו שלושה גביעי מדינה. בשנת 2007, עלה על המטוס לגרמניה, ובמשך חמש עונות היה חלק מליגת הכדוריד הטובה בעולם- הבונדסליגה, שם שיחק במדי ווצלאר וגם במדי אלופת גרמניה לשעבר- למגו. עם למגו, העפיל עד לחצי גמר גביע ה-EHF , ובהמשך אף נבחר לשחק במדי כוכבי הליגה הגרמנית במשחק האולסטאר מול נבחרת גרמניה. אחרי פרישתו של עידן מימון ממשחק, לפני כשנתיים, הוא מונה לקפטן הפועל ראשון לציון, ואת הקריירה המרשימה- סיים בצורה המתוקה ביותר עם דאבל חלומי.

צילום: גבי אללוף - הפועל ראשל''צ
צילום: גבי אללוף – הפועל ראשל"צ

במועדון האדום כבר הודיעו שבעונה הבאה יערכו משחק פרידה לאבישי, ויושב הראש דודי פלח הוסיף ואמר: "ההודעה מעציבה ומשמחת כי אנחנו חוגגים קריירה מופלאה של אבישי שהוא חלק מרוח המועדון. אני מודה לו על כל השנים בהפועל".

מאמן הקבוצה וחברו הטוב של אבישי- עידן מימון: "ניסינו לשכנע את אבישי אבל הוא היה שלם עם עצמו. אחד הספורטאים הגדולים תולה את הנעליים. לראות את אבישי משחק הייתה חוויה לכולם. אני מכבד ומעריץ אותו על החלטתו, אזכור אותו תמיד".

הקפטן עצמו- סיים עם מסר לדור הבא: "אם הייתי יכול להעביר מסר לילד שמתחיל את הדרך שלו בהפועל ראשל"צ, הייתי רוצה להגיד לו כמה דברים – שחקן טוב זה לא אחד שכובש עשרה שערים, אלא זה שהופך את השחקנים שלידו לטובים יותר. אל תשנאו את היריבה, תאהבו את היריבה שלכם. תהיו ספורטאים, יש הבדל בין לעשות ספורט לבין להיות ספורטאי – כבוד, צניעות ועבודה קשה. עדיף להחטיא 15 זריקות מאשר לא לקחת זריקה אחת. להחטיא זה אנושי, לפחד לקחת זריקה זה הדבר הכי נורא שיכול להיות. והנקודה החמישית והאחרונה – תצאו מאזור הנוחות שלכם ותנסו להגשים כל חלום שלכם".

חדשות גם בגזרת הנשים של המועדון האדום. הקבוצה מינתה למאמן הנשים, את דביר גולדשטיין שהצטרף להפועל בחודש שעבר, וימלא את התפקיד במקביל לתפקיד המנהל המקצועי של מחלקת הנוער. גולדשטיין אמר לאחר החתימה: "במקביל להרמת פרויקט נערות ופיתוח בית הספר לכדוריד הייעודי לבנות, החלטתי ליטול על עצמי את אתגר אימון קבוצת הנשים. אני מאמין שנוכל לבנות צוות מקצועי וסגל ראויים שיתנו פייט לקבוצות האחרות. אנחנו ניתן במה לשחקניות צעירות ומוכשרות ונבנה אותן בראייה עתידית. הכוונה לעתיד היא לייצר בנות מוכשרות מתוך מחלקת הנערות ולשלבן בקבוצה הבוגרת! אנחנו פועלים במרץ לחיזוק הקבוצה וליצירת מעטפת מקצועית וארגונית ברמה הגבוהה ביותר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למאמן היוצא ניר יעיש על תרומתו ועל שיתוף הפעולה."

במקביל לצירופו של גולדשטיין כמאמן, חתמה בקבוצה השחקנית האוקראינית- אולגה ניקולאיינקו. השחקנית המתנשאת לגובה של 1.78 מטר, משחקת כמקשרת ימנית, ונחשבת לכוכבת מהשורה הראשונה בקנה מידה עולמי. היא הגיעה לשדות האדומות, אחרי קריירה מרשימה בליגות המובילות באירופה. את הקריירה, החלה בקבוצת הבית שלה- חרסון, עימה הגיעה עד לשמינית גמר גביע האתגר. משם עברה לשחק במשך  חמש שנים בליגה ההונגרית החזקה, כשבמקביל הייתה חלק מהנבחרת האוקראינית בשלוש אליפויות עולם. באחרונה, סיימה במקום הרביעי בטבלת מלכות השערים.

מהונגריה, עברה לשחק בצרפת, ושם כבשה 42 שערים במפעל גביע האתגר, והובילה את קבוצתה עד לחצי הגמר. את השנים האחרונות בילתה בהונגריה, ועכשיו מגיעה לראשונה לישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות