דף הבית / חדשות העיר / "שבעה ימים לניסיון הידברות"

"שבעה ימים לניסיון הידברות"

רונן דמארי

בעקבות כוונת העירייה לפנות את המזנון שממוקם על שטח ציבורי בשיכון המזרח, פנה בעל המזנון לבית המשפט להוצאת צו מניעה והשבוע התקיים דיון בבית משפט השלום בראשון לציון בעניין.
בתחילת חודש מרץ נדהמו תושבים לגלות מסעדת בשרים הפועלת בתוך מתחם תחנת דלק בצדה הדרומי של השכונה, סמוך לשכונת חלום ראשון. העסק פועל בתוך קרון בו מטוגנים הבשרים המוגשים ללקוחות, במרחק של מטרים בודדים ממשאבות הדלק. לאחר שהתושבים הלינו על הסכנה הבטיחותית העלולה להיגרם להם בשל המצב הקיים, בעליו של המזנון העתיק את מקומו לשטח הציבורי הסמוך והחל לפעול באופן פיראטי תוך שהוא מתחבר באופן פיראטי לחשמל ולמים, הציב דשא סינטטי במקום וממשיך להדליק אש בסמוך למצבורי הדלק.
במהלך הדיון ציינו באי כוח העירייה את המצב הקיים ודרישת העירייה לפנות את הפולש. בית המשפט נתן לצדדים שבעה ימים לניסיון הידברות, אולם בעירייה הודיעו כי כל הידברות מותנית בפינוי מיידי מהשטח הציבורי וביקשו מבית המשפט לפסוק בעניין.
בתוך כך נמסר כי בית המשפט גיבה את העירייה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות אמצעים מינהליים. אלא שהחיסרון במקרה שכזה הוא שההליך עשוי להימשך לפחות 30 יום, כאשר בעלי העסק אמור לעבור שימוע ואף רשאי לפנות שוב לערכאות משפטיות במהלך התקופה. באי כוח העירייה ציינו כי מדובר בפולש וכי ננקטו פעולות נגדו במהירות המתבקשת, אולם בא כוחו עו"ד שלומי סהר, סתר את הטענות נגד התנהלותו של בעל העסק.
גורם פוליטי התייחס לנושא ואמר השבוע: "מה שקורה שם זו שערורייה של בית המשפט ושל העירייה כאחד בעצם בית המשפט עסוק בטענות פרוצדוראליות של מתי פלשו לשטח. מבינים שיושב שם מישהו שהשתלט על קרקע ציבורית, מדליק שם אש, מתחבר פיראטית למים ולחשמל ואין פוצה פה ומצפצף".
חברת מועצת העיר, עו"ד ליאל אבן-זהר, הגיעה לדיון בבית המשפט ואמרה בסיומו: "אני תוהה איך זה שהמפעיל מחובר לחשמל פירטי ולמים של כיבוי אש, עם חיבור לא חוקי לביוב, על קרקע ציבורית, בלי אישורי רישוי, וממשיך לעבוד, באורח לא חוקי, כשעסקים קטנים אחרים שמקיימים חוק- כורעים תחת הנטל של הרשויות ועושים מה שנדרש מהם. אני תוהה כיצד בתי המשפט לא מבינים את עומק הביזיון ועד כמה נדרשת פסיקה חריפה".
עו"ד סהר מסר בתגובה: "אנחנו סבורים שמפעיל המזנון סתר את כל טענותיה של העירייה בהקשר לפלישה הטרייה הנטענת. מדובר בעסק אשר פועל לקבלת רישיון עסק לרוכלות והבקשה לרישיון מקודמת בפני כל הגורמים המאשרים".

עיריית ראשון לציון מסרה בתגובה כי היא "פועלת בכל האמצעים המנהליים העומדים לרשותה, על מנת להבטיח את שלום הציבור וזאת בגיבוי מלא של בית המשפט. אנו נמצה את כל הכלים נגדו באופן מיידי".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות