דף הבית / חדשות העיר / שאילתה: מה נעשה טרם ההצפות?

שאילתה: מה נעשה טרם ההצפות?

רונן דמארי

בשאילתה כותבת חברת המועצה ליאל אבן-זהר בין היתר: "אבקש תשובתך על השאילתא להלן, וכן דיון במועצה בנושא הצעה לסדר להלן: האם ניתנה הנחיה לבית ספר "ידלין" לא להשתמש במרתף כצהרון בעת קבלת ההתרעה על מזג אוויר קשה או כהנחיה כללית במצבי סערות? אם כן, מתי, ועל ידי מי? האם נעשתה הכנה להצפות בשבוע החולף? אנא פרט מה נעשה טרם ההצפות.
האם נעשו תחקיר או בדיקה לגבי יציאת ילדי בית הספר "בני ארזים" ובית הספר "גן נחום" לאזורי השיטפון. אם כן, אנא פרט הממצאים".
במקביל מבקשת חברת המועצה לדון בהצעתה לסדר: "עיריית ראשון לציון ומניב יציגו למועצה את האזורים בהם יש סיכון להצפה בשל ניקוזים בעלי קיבולת לא מספיקה לשיטפון /סערות גשם, ואת התקציבים הנדרשים לצורך הטיפול במקומות המועדים. המועצה, בישיבתה כאסיפה כללית של מניב ובכובעה כרשות מקומית, תקבל החלטה על הקצאת משאבים מתאימה לטיפול במקומות אלו. העירייה תקצה משאבים למציאת פתרון לצהרונים ו/או חדרי כיתות המצויים במרחבים שיש בהם סיכון בעת הצפות, על מנת למנוע סיכון ילדים וכן יוצגו לה ההנחיות הניתנות בנושא לבתי הספר. באם לא בוצע תחקיר בנושא ההצפות בידלין ובעיר, לגבי יציאת ילדי בית הספר "ארזים" ו "גן נחום" לאזור מועד לשיטפון, וביחס לאירועים כפי שהתרחשו, תבוצע בדיקה לגבי שהתרחש, ותוצג למועצה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון נערכה לקראת כל מערכת סוערת ונוקטת בצעדים רבים כמו גיזום עצים, ניקוי קולטנים, הצבת סוללות חול בחוף הים ועוד. ובכל זאת, אף מערכת ניקוז בעולם לא מסוגלת לעמוד בכמות אדירה של גשמים בפרק זמן קצר. באשר לידלין, עם פתיחת שנת הלימודים, עיריית ראשון לציון נתנה הנחייה חד משמעית להנהלת בית הספר כי הצהרון לא יתקיים במקלט. הוספנו וחידדנו את ההנחיה ובדקנו שהילדים לומדים בקומות העליונות.

ליאל אבן זהר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות