דף הבית / חדשות העיר / ריח בחירות באוויר

ריח בחירות באוויר

רונן דמארי

נראה כי ימי הבחירות כבר כאן: ראש העיר, דב צור, החליט לפטר את המשנה דורון אוזן לאחר תקופה ממושכת של מתיחות ביניהם. במכתב הפיטורים מהקואליציה כתב ראש העיר: "לאור פעולותיך האחרונות וחוסר ההסכמה המתמשך עמך בסדרת נושאים, הנני מודיע לך על ביטול האצלת הסמכויות שהאצלתי לך בנושא נוער וצעירים ובכל נושא אחר. הנך מתבקש בהתאם להפסיק את השימוש בתואר 'משנה לראש העירייה' ".

דורון אוזן

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הוסיף ראש העיר: "הסברתי לדורון שהתנהלותו בתקופה האחרונה מעוררת סימני שאלה קשים בדבר אחריותו הציבורית ונאמנותו. הייתי מצפה ממנו, כמי שהלך איתי לאורך שנים, להתנהגות אחרת, אולם מסתבר שהבחירות הקרבות גרמו לו לאובדן שליטה על היצר ועל מחויבותו לדברים אליהם התחייב. על כן, כאמור הראיתי לו בצער את הדרך החוצה".
יצוין כי מספר 2 ברשימתו של אוזן, חבר המועצה ישראל מוטעי, יישאר בקואליציה, בין היתר בשל העובדה שהשניים לא צפויים להמשיך את דרכם הפוליטית יחד בקדנציה הבאה.
בקואליציה ציינו השבוע כי פנייתו האחרונה של אוזן בעניין הניידת המצלמת הגדישה את הסאה והובילה את ראש העיר לקבל את ההחלטה לפטר אותו מהקואליציה. אחד מחברי ההנהלה אמר: "הצעד הזה ריחף באוויר כבר די הרבה זמן, דורון נמצא בקואליציה, אבל הרבה פעמים מתנהג כאילו הוא באופוזיציה
עם מלחמות קרדיט ומאבקים פנימיים עם חברי קואליציה אחרים. ככה אי אפשר להמשיך, בסופו של דבר נגמרה לדב הסבלנות. לדעתי דורון יתחרט ולא ימצא את עצמו באופוזיציה, בטח עכשיו כשכולם מתכוננים לבחירות".
פיטוריו של אוזן גררו לא מעט תגובות ברשת החברתית, חלקן ביקרו את ראש העיר על המהלך בשל העובדה שנעשה בערב יום הזיכרון וחיזקו את ידיו של חבר המועצה שפוטר מהקואליציה חצי שנה לפני יום הבוחר.
אוזן התייחס לפיטוריו בפוסט נוקב בו מתח ביקורת על צור: "מאז מעצרו של ראש העיר, ראשון לציון נמצאת במשבר מנהיגות חריף אותו ראינו בשיאו ביום שלישי, שעות ספורות לפני כניסת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.
על אף שגם בתקופתו הקשה, עמדתי לצידו מתוך נאמנות לדרך וכבוד לאדם, החליט ראש העיר, להודיע לי על פיטוריי באופן טלפוני ולאחר מכן, להכפיש את דרכי ופעילותי הציבורית בתקשורת ובאמצעים נוספים. התנהלות זו מעידה יותר מכל על הסגנון, הכאוס וההיסטריה שנמצאים בסביבת ראש העיר. צעד זה נעשה על רקע פעילותי הציבורית בעניין ביטול הניידת המצלמת. מדובר בנושא הקרוב לליבי אשר עליו בכוונתי להיאבק. פיטוריי מתפקיד מחזיק תיק הצעירים והנוער בעיריית ראשון, תפקיד אותו עשיתי מתוך שליחות עצומה ובהתנדבות מלאה, פוגע בעיקר בתושבים היקרים של העיר שלנו. בעשור האחרון בו אני מכהן בתפקיד, תחום הצעירים והנוער בעיר הפך להיות פורץ דרך ומוביל בתחומו. השקיפות, הקשב לצעירים והעבודה המשותפת עשו את שלהם והתבטאו בעשייה רבה, זאת על אף ניסיונות לקיחת הקרדיט הבלתי פוסקים מראש העיר ומקורביו. בשנים אלה, הובלתי פרויקטים רבים ומשמעותיים למען הנוער והצעירים. בנוסף, יזמתי החלטה שאושרה עוד בשנת 2010 הקובעת הקצאת 25% מדירות בבניין קבלן כדירות קטנות, לזוגות צעירים. עוד אושרה במסגרת פעילותי בוועדה, הקמת שכונה בת 440 יחידות דיור במחיר הנמוך ממיליון ₪. יזמתי את ״המתווה לדיור בר השגה״ אשר נחשב לפורץ דרך ברמה הארצית ובזכותו זכו משפחות צעירות בדירות מוזלות משמעותית. הצעד הזה נתן את האות למהפכה שהובלתי בדרך לעצירת עזיבת הצעירים שלנו. חבל לי שכך אנו מסיימים תקופה בה הבאנו את ראשון להישגים. ההתנהלות של דב צור לאחרונה רק מחדדת את הריק המנהיגות הקיים".
עוד הוסיף אוזן: "זה לא סוד שרבים מתושבי ראשון פנו אלי בחודשים האחרונים במטרה להיכנס לחלל הזה ולהביא מנהיגות חדשה לראשון לציון, זו לטעמי אחת הסיבות לאותו טלפון מראש העיר בו הוא שלל את סמכויותיי.
אוזן אמר השבוע ל"גל גפן": "בנוגע לעתיד, בקרוב מאוד אחליט על המשך דרכי למען תושבי ראשון. יש לי תכניות לעתיד טוב יותר לעיר שלנו ואני מתכוון להיות שם כדי ליישם אותן. אני מודה לכל תושבי העיר על התמיכה והאהבה החיבוק והמילים החמות שזכיתי להן בשבוע זה. תודה לשותפיי לדרך לעשור של עשייה, עובדי אגף הנוער והצעירים אני יודע שהם ימשיכו לשמור על כל מה שעשינו יחד למען העיר ויוסיפו לקדם אותה ולדאוג לטובת רווחת התושבים. אמשיך להיאבק כפי שעשיתי עד היום". אוזן ציין כי בקרוב יעביר הודעה חשובה לציבור התושבים.

 

איציק אבשלומוב

אבשלומוב נפרד מהקואליציה
חבר המועצה יצחק אבשלומוב, מחזיק תיק קידום העסקים הקטנים, הודיע השבוע לצור על החלטתו להתפטר מהקואליציה העירונית. במכתב שהעביר לו הוא מנמק כך את הצעד בו בחר לנקוט: "אין זה סוד כי לאחרונה עברת תקופה קשה, והוטחו כנגדך האשמות קשות. כחבר ואדם, בחרתי לעמוד לצדך. בשעת משבר זו, שכן אין נוטשים אדם בעת צרה וכולי תקווה כי תוכח חפותך בהמשך. לאחרונה נראה כי חזרת לתפקד באופן מלא, אך בחרת להתעלם מהדברים שהיה צורך לשבת ולדבר עליהם, וניסית לדחות עד אין קץ, לא כך ראיתי את חברותי בקואליציה. שכן תמיד אמרתי לך שאני אדם רגיש וקשוב לציבור, ופרסתי בפניך את הקשיים של התושבים ובעלי העסקים בה. מנקודת מבטי נראה כי האטימות שולטת בעיר ונושא החברתי לא עולה לסדר היום. נאבקתי בנושא צהרונים וכעסת עליי, התרעתי בפנייך על התנהלות לא ברורה במספר נושאים ובחרת להתעלם, וזאת למרות הכוח הרב שניתן בידך על ידי הבוחרים. הדאגה לתושב הפכה להיות במקום האחרון וכיסו של התושב במקום הראשון. העיר הפכה להיות ראשון לציון של מעלה, וראשון לציון של מטה. לאור האמור במכתבי זה החלטתי כי אין ברצוני להמשיך כחבר בקואליציה".
ראש העירייה קיבל את ההתפטרות והשיב לאבשלומוב: "לאור חוסר ההסכמה המתמשך איתך בסדרת נושאים ופרישתך מהקואליציה, הנני מודיע לך על ביטול האצלת הסמכויות שהאצלתי לך בנושא קידום עסקים קטנים ובכל נושא".
בזירה הפוליטית ישנם הסבורים כי ייתכן והתמורות הפוליטיות של השבוע האחרון עשויות ללמד על התפוררות הקואליציה של צור, אולם יש לציין כי נכון להיום, לראש העיר קואליציה חזקה ויציבה המושתתת בין היתר על שבעת המנדטים לה זכתה רשימתו בבחירות האחרונות. בסיומו של השבוע הפוליטי רווי האירועים גדלה האופוזיציה העירונית בשני חברים וכיום היא מונה שבעה חברים מתוך 29 חברי מועצת העיר.

 

דב צור

ראש העירייה, דב צור, מסר בתגובה לדבריו של אוזן: "חבר האופוזיציה דורון אוזן ממשיך לפרסם שקרים ודברי רהב שאין להם אחיזה במציאות. כבר לפני יותר מחצי שנה ניהלנו ציון כהן ואני שיחה נוקבת עם דורון, בה התרענו בפניו על התנהלות בלתי נסבלת שלו מבחינת הקואליציה, התערבותו בסדרה ארוכה של נושאים המצויים בתחומי הסמכות של מחזיקי תיקים אחרים במועצה וניסיונו לזקוף לעצמו קרדיטים על פעולות אחרים. בשיחה נאמר לו שהמשך התנהלות זו תביא להוצאתו מהקואליציה.
לצערי, נוכחנו תוך פרק זמן קצר כי התנהלותו הבעייתית של דורון נמשכה ואף הוחרפה. דורון בחר להפר את ההסכמות בינינו ובאופן ילדותי שם לנגד עיניו שיקולים של האדרה עצמית. אלו הסיבות האמיתיות להוצאתו של דורון מהקואליציה.
ההישגים המרשימים של עירנו בתחום הנוער והצעירים, הם כתוצאה ומהחלטה אסטרטגית שלי להשקיע השקעה ניכרת בתחום הנוער, כחלק מתפיסתי את נושא החינוך, מנוער וצעירים איכותיים, מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה במינהל קהילה ובאגף הנוער.
כל הפעולות שציין דורון בניסיונו לנכסן לעצמו: הקמת ושיפוץ תנועות נוער, הכפלת תקציב תנועות הנוער פי 2.5, הקמת רשת מועדוני נוער והתדר הן החלטות שלי, עפ"י סדר העדיפות שקבעתי. כך גם לגבי נושא הקמת רשת המעונות העירונית הייתה החלטה אסטרטגית שלי מתוך ראיית חשיבות מתן המענה לגילאי 0-3 וההורים הצעירים, במסגרת חטיבת הגיל הרך בחברה העירונית. לדורון לא הייתה תרומה כלשהי לפיתוח הרשת הזו.
בכל הקשור לדיור לזוגות צעירים, עבדנו  עם שר האוצר כחלון וראש מטה הדיור יצחקי, ליצור את המודל המצליח של הסכם גג ומחיר למשתכן בצד דיור בר השגה להשכרה ומכירה מוזלת. גם כאן תרומתו של דורון הוגבלה להצבעה במועצה.
הציבור צריך לבחון מדוע בכל קדנציה של דורון במועצה נותק הקשר בינו ובין חבריו לסיעה. אפשר לשאול את ישראל מוטעי או את איתן שלום למשל".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות