דף הבית / חדשות העיר / רחפנים, מעקבים וטיפול מיידי

רחפנים, מעקבים וטיפול מיידי

רונן דמארי

חרק חדקונית הדקל, שפשט בישראל והמית כ-150 עצי דקל בגן המושבה בעיר, יצטרך ממש להתאמץ כדי לחדור לעצי הדקל החדשים שנטעו לאחרונה בגן. אגף פיתוח נופי במינהל איכות הסביבה שעיריית ראשון לציון שקידם את התהליך, החל מכריתת העצים הנגועים, עקירתם ולאחר מכן נטיעת העצים החדשים, לא לוקח סיכונים. לא פחות מארבעה אגרונומים מלווים את הפרויקט, אחד מהם מטעם משרד החקלאות. אנשי גינון מסיירים כל העת בין העצים ועוקבים באדיקות אחרי כל עץ ועץ. מדי חודש עוברים העצים ריסוס כימי שנועד להרחיק את החרק המאיים מהמזרח. בנוסף, מעלים לאוויר רחפנים ומצלמים את צמרת העצים כדי לאתר האם ישנה חדירה של החרק ללב העץ. לאחרונה התגלה עץ אחד נגוע. אולם מכיוון שהאבחון היה מוקדם, נעשו פעולות מהירות שמנעו מהחרק לבסס את אחיזתו בעץ והוסר האיום, לעת עתה.
החשש מחדירתו של החרק, שאוכל את העץ מבפנים ומביא בסופו של דבר לקריסתו, הוביל את משרד החקלאות להוציא לאחרונה שורת הנחיות לרשויות המקומיות בדבר הימנעות מגיזום כפות או ניתוק חוטרים מעצי הדקל שכן הסרת הענפים מקלה על החרק להיכנס לליבו של העץ ומשם הדרך להמתת העץ קצרה מאוד. הנחיות אלו מנעו מהעירייה, לראשונה מזה שנים, לגזום את ענפי העץ עבור סככות הסוכות לקראת החג.
באגף הגינון ובאגף פיתוח נופי בעירייה השתמשו בכל האמצעים על מנת למגר את החרק, הן על ידי טיפולים ביולוגים וכימיים ואף כריתת ראשי העצים, אולם דבר לא עזר וחלקם נטו על צדם ועמדו בפני סכנת קריסה.
סגן ומ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק איכות הסביבה, רז קינטסליך, אמר: "אנו משתמשים בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לשמור ולהגן על העצים האלו שהם חלק בלתי נפרד מתמונת העיר".

 

השדרה החדשה צילום: עידן גרוס

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות