דף הבית / חדשות העיר / רוצים אוויר נקי

רוצים אוויר נקי

תושבים הפוקדים מדי יום את גן העיר בראשון לציון, מבקשים כי העירייה תאכוף את החוק ותמנע את העישון במקום. בעירייה משיבים

רונן דמארי

בגן העיר נפגשים תושבים מדי יום, על מנת להחליף חוויות ולשחק משחקי חברה שונים בסככה הממוקמת בפאתי הגן. לאחרונה פנו שניים מהם לראש העיר, דב צור, בבקשה שיורה על אכיפת החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים, בין היתר על ידי הצבת שילוט מתאים בגן.
במכתב שהעבירו הם מודים לצור על השולחנות הנהדרים שהוצבו על ידי העירייה והמשמשים אותם למשחקי שחמט ושוטחים את טענותיהם: "זמן ארוך אנו מוטרדים מחוסר ציות לחוק "איסור עישון במקומות ציבוריים". במועדון שלנו שנמצא בפארק ברחוב רוטשילד, ישנם מספרים אנשים שמעשנים בזמן המשחק, על הבקשות שלנו מהם להפסיק לעשן נאמר לנו שככל שאין שלטים שבהם נאמר שאסור לעשן, הם ימשיכו לעשות זאת. פנייתנו אל מנהל הפארק של מרכז העיר לתלות שלטים על איסור העישון לא קיבלה התייחסות והוא סירב לעשות זאת. רוב המשתתפים הינם אנשים מבוגרים וחלקם סובלים מקשיי נשימה. אנו מבקשים ממך לעזור לנו לנשום אוויר נקי ולרתום את מנהל הפארק לצאת למאבק נגד עישון במקומות ציבוריים".
תושב המגיע למקום בקביעות אמר: "זה לא נעים כשמעשנים לך לתוך הפנים, לא לכולם יש את ההבנה שהעישון שלהם פוגע לא רק בהם, אלא גם באחרים ולכן אנחנו צריכים שהעירייה תדאג לאכוף את החוק ולהציב שלטים. זה נראה לנו מובן מאליו".
מי שמלווה את הפונים ומשתדל לסייע להם הוא פעיל הציבור, ולד קפוסטין, שאמר השבוע ל"גל גפן": "אני אכן מצדיק את טענתם של הפונים. פניתי למחזיקת תיק הבריאות חברת המועצה יפעת מאירוביץ' יפת שהבטיחה מצדה לבדוק את הנושא. אני סבור שהמקום המדובר הוא מקום ציבורי לכל דבר, מקום מקורה שמרבית מהתושבים שמתאספים שם זה אנשים מבוגרים. בעניין זה אין שום הבדל בינו לבין תחנות אוטובוס, בהן ידוע כי חל איסור עישון".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון מקדמת מדיניות אורח חיים פעיל ובריא מתוך שאיפה לשיפור איכות חיי התושבים בעיר. במסגרת זו, פקחי החברה לבטחון אוכפים את החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים. לצערנו החוק כמעט ואינו מתייחס למקומות פתוחים ולכן לא ניתן לאסור על עישון בגן העיר. מי שרשאי להרחיב את התוספת לחוק הוא שר הבריאות באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. בכל מקרה, הייעוץ המשפטי של העירייה הונחה לבחון את הסוגיה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות