דף הבית / חדשות העיר / רגע לפני פתיחת שנת הלימודים כל מה שרציתם לדעת על הצהרונים

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים כל מה שרציתם לדעת על הצהרונים

מה המחיר של הצהרון? עד איזה שעה? ומה זה בכלל תוכנית ניצנים? לאור השינויים בהפעלת הצהרונים לקראת פתיחת שנת הלימודים, ריכזנו עבורכם התושבים את עיקרי המידע בנושא

מי ליאור

 

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים ולאור החלטת העירייה לסבסד חלק מעלות הצהרונים, צפות שאלות רבות בדבר המחיר לתושב, שעות הצהרונים וכן על התוכנית ניצנים של משרד החינוך. כדי לעשות סדר בנושא, ריכזנו את עיקרי המידע עבורכם.
בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו כ-200 צהרונים לילדי גן בכל רחבי העיר. צהרוני גני הילדים יפעלו במתכונת המוכרת של החברה העירונית אך במחיר חדש וזאת לאור החלטת העירייה להעניק הנחה של 100 ₪ בחודש לכל ילד החל מספטמבר 2017.
התעריף החדש יעמוד על 875 ₪ במקום 975 ₪ לצהרון עד השעה 16:30 ו-975 ₪ עד השעה 17:00.
בצהרון תהיה מפעילת צהרון וסייעת לכל קבוצה, הילדים יקבלו ארוחת צהריים חמה ומזינה ויתקיימו שתי פעילויות העשרה בשבוע. כמו כן, תתקיים פעילות בימי חופשה במהלך שנת הלימודים (כ-14 ימים) וזאת על פי הנחיית משרד החינוך.

מהי תוכנית ניצנים?
באשר לתלמידים הלומדים בכיתות א' ו-ב', עיריית ראשון לציון שמחה לבשר על הצטרפות לתכנית "ניצנים" במטרה להקל על ההורים ולאפשר להם לקבל סבסוד מהמדינה על סך 200 ₪ לילד לחודש. ההצטרפות לתכנית מבטיחה את השמירה על איכות הצהרונים ואף מעניקה ערך מוסף באמצעות תכני העשרה ותמיכה לימודית, כמו גם מערכת בקרה ופיקוח של משרד החינוך. המחיר לילד יעמוד על 735 ₪ בלבד עד השעה 17:00. מדובר בתכנית כלל ארצית שגובשה על ידי משרד האוצר, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי במטרה להרחיב סבסוד בצהרונים בתום יום הלימודים לגילאי 3-8 בגני הילדים ובכיתות א' – ב'. המדינה מסבסדת את התשלום בגין הצהרונים באופן דיפרנציאלי כך שסיוע גדול יותר ניתן למשפחות הגרות ביישובים חלשים. העיר ראשון לציון מדורגת באשכול 7 ועל כן הורים בעיר יהיו זכאים לסבסוד רק בכיתות א'-ב' ולא בגני הילדים וכיתות ג' ומעלה.
הפעלת התכנית בראשון לציון תכלול מורה או מדריך וכן סייעת לכל קבוצה, ארוחת צהריים חמה ומזינה, שתי פעילויות העשרה בשבוע וכן סיוע בהכנת שעורי בית, תכני העשרה ותמיכה לימודית והארכת פעילות עד השעה 17:00. כמו כן, תתקיים פעילות בימי חופשה במהלך שנת הלימודים (כ-14 ימים) וזאת על פי הנחיית משרד החינוך
בבתי הספר ייפתחו מסגרות גם לילדי הגנים בחטיבות הצעירות וכיתות ג' ומעלה- שאינם בתוכנית ניצנים. המחיר לילדי כיתות ג' ומעלה יעמוד על 935 ₪ עד השעה 17:00.
המחיר לילדי גן וחטיבה צעירה יעמוד כאמור על 875 ₪ עד השעה 16:30 ו-975 ₪ עד השעה 17:00.
ראש העירייה, דב צור, אמר כי: "ההנחה לילדי הגנים מתאפשרת בזכות הצמיחה הכלכלית של העיר, שמושכת אליה עוד ועוד חברות ועסקים. הצמיחה הזו מוסיפה כסף לקופה העירונית ומאפשרת לנו להשקיע יותר בילדים ובמשפחות הקורסות תחת הנטל".

יש לציין כי רפורמת הצהרונים בישראל עמדה על סכום נמוך יותר  אשר בהתאם לכך תנאי הצהרון היו בסיסים ביותר ומינימליים.
בפגישה שנערכה בחודש יוני בין מנכל החברה העירונית אלי פולק לבין ראשי הנהגת ההורים העיר אבי צרף ורוני עקירב ביקשו השניים לשדרג את הצהרון בכדי שישמור על הרמה  שהייתה קיימת כל השנים דהיינו 2 חוגים בשבוע, גמר צהרון שעה 5 אחה"צ
במקום 4, וכן פתיחת הצהרון גם ב-10 ימי חופשה כוללים בשנה וכל זאת בתמורה לתוספת מינימלית של תשלום על ידי ההורים כפי שפורט בסכומים הנ"ל .

 

לברורים ופרטים נוספים ניתן לפנות למוקד מידע ורישום לצהרוני בתי ספר
בין השעות 8:30-17:00 בטלפון- 03-9499966 מייל: [email protected]  
פקס: 03-9499967
טפסי רישום ומידע נוסף ניתן להוריד מאתר החברה העירונית- www.hironit.co.il

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות