דף הבית / חדשות העיר / "ראשון היא כמו חולה לב עם סתימת עורקים"

"ראשון היא כמו חולה לב עם סתימת עורקים"

רונן דמארי

בכנסים שעורכת ליאל אבן-זהר ברחבי העיר, היא מעלה את הנושא ומציינת כי בכוונתה לפעול בנחישות לטובת שינוי. ביום ראשון השבוע ערכה אבן-זהר כנס נוסף, במרכז העיר בו נכחו בעלי העסקים והתושבים של רחובות רוטשילד, הכרמל, ירושלים והסביבה.

במהלך הכנס היא אמרה בין היתר: "לצערנו, מבחינה תחבורתית, ראשון היא כמו חולה לב עם סתימת עורקים. יש נתיב אחד מרכזי שמחבר בין מערב ומזרח העיר והתכנון הנוכחי של הרכבת הקלה- יחסום גם אותו. רכבת קלה עילית הולכת לחסום את רחובות רוטשילד, הכרמל וירושלים. לעבור בליבה של שכונת מגורים שקטה בנווה חוף, ולהחריב למשך שנים את איכות החיים של תושבי המקום. בנייה ללא פיצוי וללא התחשבות בעסקים, גם עלולה להביא לפשיטת רגל את בעלי העסקים, כפי שקרה לעסקים רבים בירושלים".

עוד הוסיפה אבן-זהר: "ישנם פתרונות זולים יותר, נקיים יותר, שלא יחסמו את צירי העיר – כמו קווי אוטובוס חשמלי, ואם כבר ממשיכים בקונספקט של רכבת קלה, אז במקום לחסום את כל מרכז העיר יש לבנות קווים תחתיים כמו בתל אביב. על העירייה להתנגד לתכנון, שכן איכות החיים של תושבי ראשון לציון אינה צריכה להיות פחותה מזו של תושבי תל אביב. השאלה הגדולה האמיתית היא מדוע דב צור נחפז להצהיר כי יבנה את הקו החום בעצמו, באמצעות העירייה או תאגידיה, ומה בוער לאשר קו שאינו מיטבי לעיר, בפרט לפני בחירות. יש לי תכנית מפורטת ליישום מודל תחבורה חדשני וכשאבחר לראשת העירייה, לא אאפשר את הפרויקט המגלומני במתכונתו הנוכחי".

ליאל אבן זהר

מהעירייה נמסר בתגובה: :"הבשורה לתושבי העיר היא שעיריית ראשון לציון קיבלה ממשרד התחבורה אור ירוק להוביל את הפרויקט בעיר. המשמעות היא אדירה- קיצור לוח הזמנים בשנים רבות.

לעניין הטענות, רכבת קלה בהגדרתה, בשונה ממטרו, אמורה להיות רכבת עילית. לא נחזור על הטעות שנעשית בתל אביב להוריד את הרכבת הקלה מתחת לפני האדמה לאורך קילומטרים רבים. אנו עדים לעיכובים בעבודות, עומסי תנועה ונושאים תברואתיים אחרים שעלו. יחד עם זאת, אנו רואים את התמורה העצומה שהביאה הרכבת הקלה בירושלים שכל כולה מעל פני האדמה. למעשה, דווקא השדרות המטופחות נוצרות כאשר הרכבת הקלה עוברת בתוכן ומבטיחה חיים עירוניים ותוססים לאורכן, ולכן, שמחנו לפניית סוחרי רחוב רוטשילד שמצפים בכיליון עיניים למעבר הרכבת הקלה ברחוב. בנוסף קו הרכבת יאפשר התחברות לקווי המטרו של שמקדמת המדינה הכוללים שני קווי מטרו שיחצו את העיר מצפון לדרום.

אגב, מעולם לא הועלתה הצעה על ידי אף אחד מחברי המועצה להוריד את הקו הקל בכורש מתחת לפני הקרקע. בכל מקרה, עמדת העירייה היא להעביר את הקו דרך מגרש החנייה בחוף הים ולא ברחוב כורש. הדברים נאמרו בצורה ברורה בדיון שהתקיים בוועדה לתשתיות לאומיות על התוכנית.

המקום היחידי שבו נשקל שיקוע הקו היה ברחוב הכרמל אולם העירייה גיבשה תוכנית חלופית להעביר את הקו במדרחוב רוטשילד ובאחד העם, מסלול המייתר את הצורך בשיקוע. לשמחתנו הות"ל שדנה בתוכנית נתנה הנחייה לנת"ע לשקול ולעבוד בשיתוף פעולה עם העירייה על שינויים אלו. בכל מקרה, עיריית ראשון לציון תגיש התנגדות לתוכנית כפי שהוצגה כעת כדי להבטיח שתהיה מיטבית לתושבי ראשון לציון. ההצעה כפי שהוצגה בפנייה עלולה לגרום לדחייה של כמה שנים ואף לביטולו של הקו".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות