דף הבית / חדשות העיר / קבלת שבת בצוותא לכל המשפחה

קבלת שבת בצוותא לכל המשפחה

מי ליאור

משחר ימיה של מסורת ישראל עמדה מצוות השבת בבסיס ההבדלה בין קודש לחול. באמצעות השילוב בין המנוחה וההימנעות מפעולות; חולין לבין שימת דגש על החוויה הרוחנית והקהילתית, הוחלט לקדש את השבת באמצעות מיזם עירוני חדש בשיתוף החברה העירונית שבו תיערך אחת לחודש ביום שישי קבלת שבת רפורמית בבית העם ובכך להגשים את הציווי שבספר ישעיהו "וקראת לשבת עונג".
שורשי מנהג השבת מצויים בימי התלמוד והמנהג שהשתרש במאה ה-16 על ידי חכמי הקבלה בצפת ובראשם האר"י הקדוש, מלמדים יודעי דבר ומוסיפים עוד כי בערב שבת היו המקובלים יוצאים לשדה בבגדים לבנים ומקבלים את השבת תוך כדי שירת מזמורי תהילים ופיוטים.
ריקי שטרולי, מנהלת תחום תרבות, מציינת כי קבלת השבת בבית העם תתקיים בהנחיית הרבה תמרה שיפרין מקהילת אחוות ישראל והתנועה הרפורמית בראשון לציון. "כחלק מהמפגש נהנה ממוזיקה, מסורת, שירים הקשורים בשבת, הדלקת נרות, קטעי תפילה וקידוש באופן מסורתי רפורמי, ואין ספק כי מובטחת הנאה גדולה לכל המשתתפים"
חברת מועצת העיר קרן דנה ג'דה: "קבלת השבת ע"פ מצוות הדת היהודית מתבקשת מאליה ללא קשר מיוחד של האדם החרדי, המסורתי או החילוני.במיזם הקהילתי האמור אנו מאפשרים לכל אלה לקיים את מצוות הדלקת הנרות וקבלת השבת בצוותא תחת קורת גג אחת, בזמירות מהמקורות ושירים קלאסיים ישראליים, מקדמי השבת. כל זאת בבית העם שהיה סמל התרבות הראשון בארץ עוד בתקופת ראשית המושבה".
המפגש הראשון יתקיים מחר, 3 בנובמבר 16.00 טרם כניסת השבת. אחריו ב- 8 בדצמבר וב- 5 בינואר.
 

הרבה תמרה שיפרין

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות