דף הבית / חדשות העיר / צועדים לזכרה של ליאל

צועדים לזכרה של ליאל

רונן דמארי

כשחברותיה של ליאל בבלר ז"ל, שנהרגה בתאונת דרכים לפני כשנה, פנו לאביה, רפי, והציעו לו לקיים מצעד לזכרה, הוא התרגש וציפה שיגיעו קרובים וחברים. ביום שישי האחרון הגיעו כאלף מתושבי העיר, רובם בני נוער, תלמידים מבית הספר שבו למדה ליאל- מקיף ' אבני החושן, אבל גם מבתי הספר פרס נובל, כרמים, איתמר ועוד.

לפני כשנה, המתינה ליאל עם חבריה על המדרכה בסמוך לסינמה סיטי כאשר נהגת חצתה את הצומת באור אדום ופגעה בהם. ליאל נחבלה בראשה באופן קשה, פונתה לבית-חולים ונפטרה כעבור ארבעה ימים. חברתה, עמית דניאל, נפצעה באורח קשה ועד היום בתהליך שיקום ארוך.

הוריה של ליאל קיבלו החלטה לתרום את אבריה לחמישה אנשים שונים ולהציל את חייהם "חצי שנה לפני התאונה" מספר אביה "היא אמרה לנו שהיא רוצה לחתום על כרטיס אדי. אמרנו לה שיש זמן ונחשוב על זה. מתברר שזה מה שהיה צריך להיות".

לקראת הצעדה, פנה רפי למשטרה כדי לקבל אישור וזכה לחיבוק. קצין התנועה במשטרת ראשון לציון, עידן אלבכרי, התגייס לעניין והיה אחראי על קיום הצעדה. במינהל החינוך בעיריית ראשון לציון התגייסו גם הם והעבירו את המסר לבתי הספר, גם מטה הבטיחות והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לקחו חלק. פקחי החברה לביטחון סייעו בליווי הצעדה וסגירת הכבישים לקיומה. מאות תלמידים בחולצות לבנות עם הכיתוב "נזכור אותך תמיד" החלו את הצעדה ממקיף י', בו למדה ליאל ,והמשיכו לצומת רחובות אברהם בר – ילדי טהרן, זירת התאונה. ברגע מרגש אחד שוחררו לאוויר מאות בלונים לבנים. משם המשיכה הצעדה לאצטדיון האתלטיקה שם התקיים טקס לזכרה. "זה היה מדהים" משתף רפי "ריגש אותי לראות שזה נגע בכל כך הרבה ילדים". לאחר הטקס התקיימה פעילות המונית בנושא בטיחות בדרכים "מהרגע הראשון אמרתי שאני רוצה להעביר מסר לתלמידים בתיכונים, לשטוף אותם על הזהירות והבטיחות בדרכים. היה לי חשוב להעביר לבני הנוער מסר- ברגע שאתם עולים לכביש, החיים יכולים להשתנות ברגע מבלי שתשימו לב". רפי מקווה שהצעדה תהפוך למסורת.

צילום: באדיבות העירייה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות