דף הבית / חדשות העיר / פתרון לעומסי התנועה במזרח העיר

פתרון לעומסי התנועה במזרח העיר

רונן דמארי

הקמת שכונת "רקפות" במערב העיר שיבשה את חייהם של תושבי שכונת כפר אריה במזרח העיר. בשכונה שבה יוקמו כ-1400 יחידות דיור לצד מקבצי דיור, פועלת כיום החברה הכלכלית לפיתוח השטח. מטבע הדברים, בעבודות פיתוח על שטח של כ-180 דונם, פועלים רכבי עבודה רבים, כמו משאיות כבדות ודאבל קבינה. מאחר ומדובר בשכונה חדשה הצמודה לשכונת כפר אריה, נתיבי הגישה היחידים היו דרך השכונה ובעיקר דרך רחוב רבי עקיבא. תנועה רבה זו של רכבי עבודה הובילה לעומסי תנועה רבים בשכונה, אבק ותחושה כללית שהשכונה היא חלק מאתר בנייה. בעירייה ביקשו לפתוח גישה בין שכונת רקפות לכביש 4313 הסמוך, אלא מאחר ומדובר בכביש בינעירוני, על חברת נתיבי ישראל לאשר פתיחת כביש הגישה.
לאור פניות הדיירים, בעיריית ראשון לציון ביקשו לקדם את הנושא במהירות והנחו את החברה הכלכלית, בראשות ניצן פלג, לסלול את כביש הגישה. אולם גם לאחר שהושלמו העבודות, חברת נתיבי ישראל נמנעה מלפתוח את הכביש. בהתערבות אישית של ראש העירייה, דב צור, ובשיחה שלו עם מנכ"ל החברה, ניסים פרץ והממונה על התחבורה במחוז מרכז, אושרה פתיחת הכביש. כל כלי העבודה מעל לארבעה טון הופנו אליו ובכך נפתרה הסוגיה ברגע. נציין כי במקביל תנועת משאיות העבודה המיועדות לשכונת "רקפות", אסורה לתנועה בשכונת "כפר אריה" והמשטרה מבצעת אכיפה במקום.
כאמור, שכונת רקפות היא חלק ממספר שכונות חדשות שנבנות במזרח העיר. בשכונה יוקמו  שמונה מגדלים בני 23 קומות הגובלים בפארק עירוני שיפריד את השכונה ממתחם צריפין.  בשכונה זו מתוכננים עוד 250 יח"ד בדיור מוגן, וכן שטחי ציבור פתוחים, שטחים למבני ציבור ושטח למסחר.  שכונה זו השתתפה בתוכנית הלאומית "מחיר למשתכן" וכ-40% מהזוכים בהגרלה לדירות בראשון לציון- הם תושבי העיר.

 

חיבור כביש גישה לרכבי עבודה לשכונת רקפות (צילום באדיבות החברה הכלכלית)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות