דף הבית / חדשות העיר / פרשת לופט 57 – ועדת הערר בדרך לסיור במקום

פרשת לופט 57 – ועדת הערר בדרך לסיור במקום

רונן דמארי

את הערר הראשון הגישה נציגות אחד הבניינים ברחוב הדגל העברי והערר השני הוגש על ידי חברי מועצת העיר עו"ד ליאל אבן-זהר, אסף דעבול, סורין גנות ומאיר עקיבא – המשמשים גם כחברי הוועדה המקומית.
הסיור עליו החליטה הוועדה צפוי להתקיים ב -26 במרץ, כאשר בעלי חברת רוטשילד 57 יזמות בע"מ, יחויבו לדאוג לכך שחברי הוועדה יוכלו להיכנס לבניין ולדירות במהלך הסיור.
כזכור, לאחר שפרשת הבנייה נחשפה בתקשורת הארצית, הגישה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כתב אישום נגד בעלי החברה המחזיקה בנכס, שמצדם הגישו בקשה לאישור תכנית להגדלת צפיפות יחידות הדיור המאושרות וכן להגדלת השטח המסחרי הקיים – זאת לאחר שעבודות הבנייה כבר בוצעו בפועל, ללא קבלת היתר. יצוין כי לטענת החברה היזמית ובעליה, העבודות שבוצעו אינן טעונות היתר ולא נפל כל פגם בהתנהלותה.
לתכנית זו הוגשו מספר התנגדויות אשר כולן, ללא יוצא מן הכלל, נדחו ע"י הוועדה המקומית. גם את ערריהם של חברי הוועדה מהאופוזיציה מצאה הוועדה לדחות, בנימוק שמדובר בתכנית ראויה, התואמת את מדיניות העירייה והוועדה.
לאור דחיית ההתנגדויות, הוגשו העררים הנדונים כעת בוועדת הערר.
במסגרת הערעורים נטען, כי מדובר בתכנית שאינה תואמת את המתווה שנקבע בתכנית המתאר החדשה לעיר ראשון לציון, אינה בסמכות הוועדה המקומית וכי אישור התכנית יביא להעמסה חריגה על התשתיות הקיימות בשכונה ועל עומסי התנועה, וכן כי התכנית אינה מציגה כל פתרונות מיגון כנדרש עפ"י חוק.

"מדיניות רופסת"
עו"ד יובל יניב המייצג את דיירי הבניין ברחוב הדגל העברי יחד עם עו"ד רונן אלגאלי, מסר השבוע: "על הוועדה המקומית לשקול מספר רב של שיקולים בבואה לאשר או לדחות תכנית, אך אינני מבין כיצד ניתן להתעלם מחומרת העבירות שבוצעו לכאורה ולהעניק פרס לגורמים, שלגישת הוועדה המקומית עצמה – ביצעו עבירות בנייה חמורות, לכאורה. וכן – מדובר בפרס, משום שמניסיוני, אדם שבונה יח"ד ללא היתר כדין, צפוי להיענש על כך בחומרה. כבר נתקלנו במקרים בהם גורמי האכיפה נקטו בגישה מחמירה עם תושבים שבנו לעצמם בריכות שחייה ופרגולות ללא היתר ומשום מה, במקרה הזה, התחושה היא כי מדיניותה של הוועדה המקומית רופסת ושיש לה נטייה ברורה להקל בדרישותיה ובצעדיה.
לטעמי, לא ייתכן שבניין יאוכלס ללא היתרים לתקופה ממושכת של מספר שנים, מבלי שאפילו יתבקשו צווים לעצור את המחדל. מבלי שהבנייה נעשתה בפיקוח של הגורמים המקצועיים, אין לשער אפילו מהו המצב הבטיחותי של הבניין ולאילו סכנות חשופים דייריו. אין לי ספק, שאם לצורך בנייה של בריכת שחייה קטנה בחצר יש צורך בהיתר, מאחר ומדובר, בין היתר, בעניין בטיחותי, וצווי הריסה לבנייה בלתי חוקית ניתנים כדבר שבשגרה, הרי שעל אחת כמה וכמה שבניית 30 יח"ד צריכה להיות מפוקחת בדרך כלשהי ולו בשל הצורך לוודא שהיא נעשית בצורה בטיחותית".

מהעירייה נמסר בתגובה: "התביעה העירונית היא זו שהגישה כתב אישום בגין בנייה ושימוש ללא היתר. ההליך הפלילי מתנהל ללא תלות בהחלטות שיתקבלו בעניין התכנית. נוסיף ונציין כי הועדה המקומית קראה לתביעה למצות את ההליך הפלילי כנגד היזמים".

עו"ד יובל יניב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות