דף הבית / חדשות העיר / "פרסום שלילי מובהק"

"פרסום שלילי מובהק"

רונן דמארי

בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד גלעד חיון לבית משפט השלום בראשון לציון, הוא מבקש לקבל פיצוי של 71,000 שקלים בגין הכפשת שמו של שלמה שגב ברשת החברתית פייסבוק. בלב התביעה התבטאות חריפה של הפעילה שהטיחה בשגב: "מה קרה בוגד עלוב? לא קיבלת טובות הנאה מספיק מדב? רצית שיהיה מושחת  כמוך? ברח לך המועמד? תמיד אמרתי שאתה שווה לפח".

על פי לשון התביעה: "כל דברי לשון הרע נאמרו ונכתבו על ידי הנתבעת ברוע ובזדון, מתוך כוונה ומטרה לפגוע בשמו הטוב של התובע, להשפילו ולבזותו. התנהגותה הקשה והפוגענית של הנתבעת הייתה חסרת תום לב, וכל פעולותיה נעשו בכדי לפגוע בתובע, הא ותו לא. אין מדובר בפרסום בתחום האפור שלא ניתן לדעת האם הוא פוגעני אם לאו, והאם יש בו כוונת זדון או לא, אלא בפרסום שלילי מובהק, ברור ופשוט במסגרתו מנסה הנתבעת לרמוס את שמו הטוב של התובע עד אפר".

בתביעה נטען כי היקף הפרסום במקרה דנן הוא אלפי אנשים והיקף כזה מחייב פיצוי סטוטורי הגבוה ביותר הקבוע בחוק, והתובע תובע פיצוי בגובה 71,000 ₪ על מנת להיכנס לגדרי סדר דין מהיר. עוד נאמר בתביעה: "בתקופת טרום בחירות ישנה מגמה של אנשים להשחיר בזדון ובמודע את שמם של הפעילים כדי לשים אותם ללעג ולקלס בעיני הבריות, וכך בדיוק מבצעת הנתבעת כנגד התובע המשמש יו"ר מטה בחירות של אחד המועמדים לראשות העיר. ההתנהגות הפסולה הנ"ל מחייבת הכחדה באמצעות פסיקה מתאימה".

עוד מצוין כי מכתב התראה נשלח לפעילה, אולם כל תגובה לא נתקבלה. בנוסף לסכום אותו הוא תובע, שגב מבקש כי בית המשפט יורה לנתבעת לפרסם הודעת התנצלות בכל מקום בו פורסמו הפרסומים המכפישים וזאת בהיקף ונוסח שבית המשפט הנכבד ימצא לנכון, ואשר יהלמו את חומרת הפרסום המכפיש שפרסמה הנתבעת.

במטה צור העדיפו שלא להתייחס לנושא.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות