דף הבית / חדשות העיר / "פסק דין מסוכן"

"פסק דין מסוכן"

ערעור לביהמ"ש העליון: "ביהמ"ש המחוזי חשף את תושבי ראשון לציון לטילים ולרעידות אדמה, כאשר עצר את כל הפרויקטים להתחדשות עירונית בעיר"

רונן דמארי

לאחרונה הגישה החברה היזמית א.א רוטשטיין ובעלי דירות בשני בניינים ברחוב ויניק בראשון לציון – בקשה להצטרף כבעלי דין לערעור לבית המשפט העליון על החלטת הוועדה המחוזית. פסק הדין המדובר ניתן בביהמ"ש המחוזי בינואר 2017, לאחר ערעור על החלטת הוועדה המחוזית ועצר כמעט את כל הפרויקטים להתחדשות עירונית ולהתמגנות מפני מתקפות טילים ורעידות אדמה ברחבי העיר ראשון לציון.
פסק הדין קבע שתוספות הבנייה בפרויקטים להתחדשות עירונית חורגות מהמכסות שקבעה עיריית ראשון לציון בתכנית המתאר שלה (ר"צ 106) – וכי עד שהעירייה לא תוציא תכנית מתאר חדשה, יש להקפיא את כל הפרויקטים להתחדשות עירונית, כולל את אלו שכבר קיבלו החלטת ועדה מקומית אך טרם החלו בבנייה.
עוה"ד עמנואל יוזוק וניקול עוזרי חוגי, המייצגים את החברה היזמית, טוענים כי פס"ד לא רק שאיננו מידתי, אלא שהוא גם מסוכן, וסותר בצורה חריפה הן את מדיניות הממשלה המבקשת לחזק כמה שיותר בתים שנבנו לפני שנת 1980 במסגרת תמ"א 38 והן החלטות רבות של בית המשפט העליון – אשר דנו בחשיבותה העליונה של התכנית הלאומית להתגוננות מפני רעידות אדמה (תמ"א 38).
לדברי עורכי הדין, ביהמ"ש העליון פסק במספר פסקי דין המהווים הלכות בתחום תמ"א 38 כי האינטרס של מיגון התושבים מפני רעידות אדמה גובר על פני שיקולי נוחות, צפיפות ופגיעה בזכויות קנייניות של דיירים ושכנים.
בבקשה נטען בין היתר כי פסק הדין קבע למעשה כי הנוחות הזמנית של תושבי העיר הרביעית בגודלה בארץ חשובה יותר מאשר חיי תושביה, הנתונים בסכנה מוחשית הן מפני רעידת אדמה והן מפני מטחי טילים כפי שאכן התרחש בעימות
הצבאי האחרון, כאשר טיל נחת במרכזו של בניין מגורים בעיר ורק בדרך נס לא נפגעו חיי אדם: "הדיירים ברחוב ויניק בראשל"צ, אשר חתמו על הסכם תמ"א 38 במסגרתו ישופצו הבניינים ויבנו ממ"דים לכל הדירות שכיום אינן מוגנות, כבר קיבלו אישור עירייה לביצוע הפרויקט, אך אז, לפתע, נודע להם כי נאסרה ההתחדשות העירונית בכל רחבי ראשון לציון – וכי הפרויקט שלהם מוקפא".
בבקשה נטען כי ביהמ"ש המחוזי היה חייב להתיר להם, וליתר תושבי השכונות הוותיקות – להשמיע את עמדתם לפני שנתן החלטה כה גורפת, העוצרת בבת אחת את כל הפרויקטים להתחדשות עירונית בעיר.
על כן, מתבקש ביהמ"ש העליון לבטל את פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי ולאפשר לפרויקטים אשר כבר אושרו – להתבצע, בד בבד ובמקביל למאמצי העירייה לעדכן את תכנית המתאר שלה לעיר ראשון לציון (תהליך שכידוע אורך שנים).
יצוין כי החברה היזמית והדיירים מרחוב ויניק שמעו על פסק הדין לראשונה, רק בהליך שיזמו בפני המפקחת על הבתים המשותפים, אליה הגיעו לאחר שכבר קיבלו החלטת ועדה המאשרת את ביצוע הפרויקט.
הדיירים הגישו למפקחת תביעה נגד מספר סרבני תמ"א 38, אך להפתעתם מחקה המפקחת את תביעתם לאור קיומו של פסק דין המדובר. הבקשה נדונה בימים אלה בבית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט לערעורים מנהליים.

מהעירייה נמסר: " עיריית ראשון לציון מנהלת מלחמת חורמה נגד אותם גורמים אינטרסנטים ואנוכיים, המנסים לפגוע בכל מחיר בתושבי העיר, באמצעות התנגדות לביצוע תמ"א 38, ובכך מונעים את הסיכוי להבטיח את בית התושבים מרעידות אדמה ולשפר את איכות חייהם. נציין כי העירייה יזמה תוכנית כלל עירונית המאפשרת חיזוק מבנים תוך ניוד זכויות הבנייה למגרשים ריקים. תוכנית זו נמצאת בדיונים מול הוועדה המחוזית ומוסדות התכנון והמשפט הארציים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות