דף הבית / חדשות העיר / עצומה – 80 במקום 60 קמ"ש

עצומה – 80 במקום 60 קמ"ש

בעקבות דו"חות התנועה שמקבלים נהגים בכביש משה דיין לאחרונה, יזם חבר מועצת העיר עידן מזרחי עצומה הקוראת לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לפעול בנושא. יו"ר ועדת התחבורה ישראל מוטעי, קורא לשר ארדן לדחות את העצומה

רונן דמארי

 
לפני מספר שבועות הובא כאן סיפורם של נהגים שקיבלו דו"חות על מהירות, לאחר שצולמו נוהגים בכביש במהירות של 80 קמ"ש. לטענתם, המשטרה החלה לאחרונה לאכוף את המהירות בציר התנועה המרכזי בו המהירות המותרת על פי חוק הינה 60 קמ"ש בלבד.
יצוין כי באגף התנועה במשטרה מדגישים כי הם הגורם המבצע אכיפה בלבד וכי ביכולתה של הרשות המקומית להגדיר את מהירות התנועה בכבישים עירוניים.
מזרחי קורא לתושבי העיר לחתום על עצומה שמטרתה לבחון את הסדרי התנועה בכביש משה דיין בעיר ולפעול בהתאם.
לדבריו מדובר בכביש שאינו עובר בין שכונות אלא כביש העובר בין אזור תעשייה, רכבת, חוף הים ולאור תנאי השטח המהירות הסבירה והבטוחה לנהיגה היא מעל ל-50 קמ"ש ונדמה שמתאימה יותר לכביש עם מגבלה של 80 קמ"ש: "אין זה נכון והוגן לרשום בכביש זה דו"חות על מהירות כזו, זאת בנוסף לעובדה ששנים נהגו כך רכבים במקום ולא קיבלו דוחות וגם לא התראות".
עידן מבקש להסיר את המצלמות במקום או לחילופין לשנות את כיול המצלמות, כך שיצלמו רק נהגים הנוסעים במהירות של מעל 80 קמ"ש.
מזרחי מסר: "כחבר מועצה וחבר בוועדת תחבורה בעיר, אני מקבל ללשכתי פניות רבות בנושא ואני מבין את תחושת התסכול של התושבים, את אי הצדק בענישה שלא תואמת את תנאי הדרך.
אציין בגאווה כי אנו בראשון לציון מעודדים נהיגה בטוחה ורואים חשיבות רבה בשמירה על חוקי התנועה בדרכים השונות, עם זאת, חשוב להיצמד למטרה לשמה הופעלה המצלמה וזה התראה ומניעה, ואילו המצב כרגע הביא תושבים רבים לתחושה שרק רוצים את כספם דרך קנסות והיטלים, בעוד שהמצב הכלכלי במדינה גם ככה קשה ובמקרה זה נעשה אי צדק.
כמו כן, הדו"חות הגיעו לנהגים חודשים לאחר ביצוע העבירה, ככה שלא הוזהרו ובעצם צברו מספר קנסות, נקודות וחלקם הגיעו בעקבות זאת לנהיגה מונעת, לא ניתנה להם ההזדמנות להימנע ממקרים חוזרים. אני סמוך ובטוח כי נוכל להגיע לפתרון שיבוא לטובת כל הגורמים, המשטרה והתושבים".
יו"ר ועדת התנועה, ישראל מוטעי: "בהתייחס לקריאתו של חבר המועצה עידן מזרחי לחתימה על עצומה לשינויי הסדרי התנועה בשדרות משה דיין אבקש להשיב כדלהלן: שדרות משה דיין מוגדרים כדרך עירונית כאשר מהירות הנסיעה הוגדרה בחוק והוגבלה ל-60 קמ"ש ,אמצעי האכיפה, התמרורים הוצבו לאורך שדרות משה דיין עם סלילתם, אוסיף ואציין כי שדרות משה דיין הינן בסמכות משרד התחבורה, היות ומדובר בדרך עירונית המשלבת בתוכה תחבורה ציבורית וכן תחבורה פרטית. שדרות משה דיין חוצים את העיר ממזרח למערב כאשר לאורך השדרות קיימות שכונות מגורים ומשלבות את אזורי מסחר ובילויי, דבר שמאפיין אזור מגורים.
כנראה שבעיני משרתי ציבור המעוניינים לעשות עוד ספיין פוליטי, או לבנות את תדמיתם על גב הציבור. חיי אדם אינם חשובים אל מול אכיפת החוק. הגברת האכיפה באה בעקבות כמות התאונות לאורך הציר ולצערי מחיר של אובדן חיי אדם כתוצאה מכך. מעניין מדוע נושא זה לא הועלה על ידך לדיון בוועדת התנועה שחבר המועצה עידן מזרחי, חבר בה?
כמחזיק תיק תחבורה ותנועה, יו"ר רשות תמרור מקומית ויו"ר וועדת תנועה, אני מחזק את ידי החוק וקורא להגברת האכיפה  כנגד עברייני תנועה, החוק נועד לאכיפה ולא כהמלצה בלבד, אולי זה יביא לשינויי בתרבות הנהיגה שלנו ולהפחתת התאונות. אנו משרתי הציבור וחברי וועדת תנועה פועלים ונמשיך לפעול למען ביטחונם ובטיחותם של תושבי העיר והבאים בשעריה. אני קורא לשר לביטחון פנים לדחות את העצומה, ולתושבי העיר לחשוב פעמיים לפני שנענים לעצומה".

ישראל מוטעי

עידן מזרחי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות