דף הבית / חדשות העיר / "עם האוכל בא התיאבון"

"עם האוכל בא התיאבון"

רונן דמארי
בדיון שהתקיים ביום ראשון נדחתה בקשה לבניית שבע קומות על גג המרכז המסחרי ברחוב הפרדס הראשון.
בשנת 2014 נעשתה הסבה למרכז המסחרי למגורים ואושרה בניית חמש יחידות דיור מעליו. כעת, לאחר שהושלמה בניית חמש הדירות, הגישה חברת "הפי אחזקות גרופ" בקשה לבניית שבע קומות נוספות. אחד משלוש בעלי המניות של החברה הוא פנחס קינן, אביו של סגן ראש העיר, רז קינסטליך.
חלק מבעלי הדירות בבניינים הסמוכים למרכז, שחוששים מפגיעה בערך דירותיהם ומפגיעה באיכות חייהם, הגיעו לישיבה על מנת להביע את התנגדותם בפני מקבלי ההחלטות. התוכנית אמנם לא אושרה על ידי חברי הוועדה, אך כעת חוששים בעלי הדירות כי החברה תגיש ערר לוועדה המחוזית והודיעו ל"גל גפן" כי הם שוקלים ברצינות לשכור את שירותיו של עו"ד שידאג לזכויותיהם.
תושב אחד הבניינים הסמוכים למרכז המסחרי סיפר השבוע: "לפני כמה שנים קיבלו אישור לעשות הסבה למגורים והתחייבו שיבנו רק 5 דירות על הקומה הראשונה. כנראה שעם האוכל בא התיאבון, הם אמרו אמנם קיבלנו אישור לזה, אנחנו מעוניינים מבחינה הנדסית להרים בניין של שמונה קומות עם 37 יחידות דיור. בוועדה הקשו עליהם ואמרו להם מה קורה לגבי חנייה? הבנתי שכרגע לחברה יש 14 חניות בטאבו ושהם רוצים לסדר עוד מקומות חנייה בהמשך, אבל חברי הוועדה דחו את הבקשה וציינו שקיימת מצוקת חנייה באזור".
-עד כמה אישור הבקשה עשוי לפגוע בכם?
"ברגע שיקומו עוד שבע קומות הוא יחסום את הבניין שלי, גם יוביל לירידת ערך של הדירה, גם למצוקת חנייה, יחסום כיווני אוויר. אנשים לא באו לגור במקום שיש בו בניין כזה מול הפנים שלהם. זו לא שכונה חדשה, אלא שכונה קיימת ומבחינת הניירת ידענו כשקנינו שזה מה שיש ועכשיו באים ורוצים להכניס לנו עצם בגרון? זה לא עובד בצורה כזו. בנוסף, במידה וכן יבנו, הם גורמים לבניין פינתי שגם אם ירצו בעתיד לעשות שדרוג חזיתי או מרפסות שמש, לא יקבלו אישור לזה".
-היכן הדברים עומדים כעת מבחינתכם?
"אנחנו עדיין חוששים כי הנושא הולך לוועדה המחוזית, אי אפשר לישון בשקט כי יכול להית מצב שם יקבלו אישור. אנחנו מצפים שהעירייה תמשיך לגבות אותנו, אבל ניקח עורך דין שיטפל בנושא ונהיה עם היד על הדופק כי לא מדובר במשהו שתם ונשלם".
חברת הפי אחזקות: "תמוהה בעינינו העובדה כי פרויקט כל כך חיוני לעיר ראשון לציון ותושביה נתקל בהתנגדות הוועדה לתכנון ובניה.
בשנת 2014 עירית ראשון לציון אישרה לנו להפוך ממשרדים שהיו הרוסים ונטושים ל- 5 דירות, יפות ומושקעות, השכנים זעקו לשמים ולא רצו את הדירות, פנו לוועדת הערר שחשוב לי לציין שהיא מעל הראשות המקומית ועדת ערר החליטה לקדם את הפרוייקט…
…בשנת 2015 התחלנו תהליך מול מחלקת הנדסה והצגנו בפניהם את התוכנית, מר אלי יהלום שהיה מהנדס העיר, ביקש שנעשה דירות לזוגות צעירים ושנמתין לתוכנית 2030 שצריכה להיכנס לתוקף, וכך עשינו ב 6/2017 2030 נכנסה לתוקף הגשנו את התוכניות למחלקת הנדסה, עם פתרונות חניה, עם מכתב שאנחנו מתחייבים ורוצים לעשות דירות להשכרה /דירות עם מחיר למשתכן, ואנחנו כיזמים מתחייבים שיקנו / ישכירו רק תושבי ראשון לציון.
הפרויקט אמור לקדם את האינטרס הלאומי ולספק דיור במחיר מטרה עבור זוגות צעירים בני העיר ראשון לציון. הפרויקט עתיד לתת מענה לעשרות זוגות צעירים המבקשים להתגורר בשכונת מגורים איכותית במרכז העיר בה גדלו, הן באמצעות דיור להשכרה והן באמצעות דיור במחיר שפוי.
הבקשה משקפת ניצול מושכל של משאבי קרקע זמינים, המאפשרים להגדיל באופן מיידי את היצע הדירות הקיים ללא כל צורך מצד העירייה להשקיע משאבים בפיתוח תשתיות, היות ומדובר בשכונה ותיקה ומבוססת, המציעה סביבת מגורים ההולמת את צורכיהן של משפחות צעירות.
להפתעתנו, הבקשה נדחתה וזאת לאחר שאותה ועדה אישרה רק לאחרונה מספר פרויקטים דומים ברחבי העיר, במטרה להגדיל את היצע הדירות בעיר ולהנגיש אותם לתושביה. אין לנו אלא להצר על החלטת הוועדה, אשר בהחלטתה זו מרחיקה את חלום רכישת דירות מתושביה. חבל".
 
מהעירייה נמסר: "תוכנית המתאר שאושרה לאחרונה קובעת פוטנציאל לזכויות בנייה המיועד לפיתוח העיר, בהתחשב בגידול האוכלוסייה הצפוי לעיר. עם זאת, לוועדה המקומית מרחב תמרון ושיקול דעת נרחב לקבוע היכן ובאיזה היקף ימומשו היקפי הפיתוח שמאפשרת התוכנית. מטבע הדברים, לא כל מגרש בעיר מתאים לפיתוח או לתוספת זכויות. לצערנו, מתוך חוסר הבנה, ישנם יזמים הסבורים שכל נפחי הבנייה שבתוכנית המתאר הם זכות שכבר מוקנית להם, וזוהי טעות. ההחלטה היכן ובאיזה היקף יוקצו זכויות הבנייה היא בשיקול דעתה של הוועדה המקומית, והיא זו שתקבע את המדיניות בנושא. מדיניות זו תפורסם ותובא לידיעת הציבור".

המרכז המסחרי בכצנלסון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות