דף הבית / חדשות העיר / על הנתי"ב הנכון

על הנתי"ב הנכון

מי ליאור

השבוע התקיים הפנינג נתי"ב השביעי בהיכל הספורט גן נחום. נתי"ב (נוער תומך בילדים בקהילה) הינה תוכנית שמציעה פעילות פנאי והעשרה ללא תשלום לילדים בגילאי 6-10. התוכנית מופעלת באמצעות המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה במינהל לשילוב חברתי, אגף נוער וצעירים ועמותת "מכוונים מעלה". ההפנינג התקיים בשיתוף עם אגף קיימות וסביבה.
התוכנית מציעה פעילות פנאי והעשרה ללא תשלום לכ-250 ילדים ברחבי העיר. בני נוער מרחבי העיר מדריכים את הילדים בהתנדבות בשמונה מרכזים שונים, בליווי של רכזות ושל קבוצת האימהות הפעילות של נתי"ב. מטרות התוכנית הן צמצום פערים חברתיים, מניעת התנהגויות סיכון והגברת המעורבות החברתית של הקהילה. בני הנוער שמדריכים בתוכנית בהתנדבות עמלו במשך שבועות להקים דוכנים בנושא הפח הכתום, הכינו את הילדים וגייסו את ההורים.
שירן לוסטיג, מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה אמרה: "מדובר בתוכנית קהילתית בהיקף אדיר, שבמסגרתו אנו רואים כיצד גם ילדים, גם נוער וגם הורים פועלים למען הסביבה שבה הם חיים. בכל שנה בהפנינג כל העוצמות הללו מכל העיר נפגשות, והרי התוצאה – הפנינג קהילתי שמבוסס בעיקרו על מתנדבים".
העובדת הסוציאלית הקהילתית של התוכנית, טל גל-עד ארד, הוסיפה: "גולת הכותרת בתוכנית הן שתי קבוצות פעילים, שההפנינג הוא חלק קטן מעשייתן. קבוצה אחת היא קבוצת נערים פעילים שפועלת לשיפור הפעילות לילדים ולנוער מנקודת מבט של צעירים וקבוצת אימהות פעילות, שמלווה את התוכנית מתחילת דרכה, והן מהוות פעילות עירוניות שמלוות את הנוער וההורים".
העמותה השותפה של התוכנית היא  עמותת "מכוונים מעלה", שמפעילה בעיר מספר פרויקטים, ונתי"ב הוא פרויקט הדגל שלה. יו"ר העמותה, עידן חמי, אמר: "במהלך השנה הילדים מקבלים פעילות מעשירה ואיכותית, וההפנינג מהווה פעילות שיא ליום זה- לצד הדוכנים של בני הנוער וההורים, ניתן לראות את המתנפחים, דוכני המזון ומופע התיפוף. מדובר באירוע שאנו משקיעים בו מחשבה רבה בהתאם לרצונות הילדים וההורים". תוכנית נתי"ב צפויה להפעיל פעילות במתכונת קיץ. למעוניינים לקבל פרטים מוזמנים לפנות למחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה: 03-9689909 [email protected]

צילום: "רגב ארט"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות