דף הבית / חדשות העיר / "עידן חדש עבורנו"

"עידן חדש עבורנו"

רונן דמארי

יוסי לחמי, יו"ר העמותה לתרבות הנהיגה בראשון לציון, מיסודו של ארגון מורי הנהיגה התייחס לשינויים הצפויים ואמר: "תלמידי הנהיגה ואנו המורים סובלים כבר עשרות שנים ממחסור במבחני נהיגה המסופקים ע"י משרד התחבורה. עובדה הגורמת להמתנה ארוכה לקבלת תאריך למבחן. על רקע יוזמתו של שר התחבורה ישראל כץ לבצע רפורמה במבחני הנהיגה ולהפריטם כלומר, העברת ביצוע המבחנים לידי זכיינים פרטיים, התהווה עימות בינו לבין הבוחנים אשר לא הסכימו לעבוד בתנאי שכר נחותים כשכירים של הזכיינים. מצב ביניים זה של מאבק בין משרד התחבורה לבוחנים נמשך זמן רב וגרם להחרפה במצוקת המבחנים. הגענו למצב של המתנה לתאריך מבחן בין שלושה לשישה חודשים.

אישית אני סבור שבשונה מההפרטה של מבחני התיאוריה שנחלה הצלחה גדולה (היום אין כמעט המתנה למבחן תיאוריה), המבחן המעשי מאופיין בסממנים של התייחסות אישית מצד הבוחן לביצועיו של התלמיד. עובדה חשובה זו לא תבוא מספיק לידי ביטוי במתכונת החדשה, לפיה הבוחן ידרג בטאבלט שברשותו את פעולותיו ושגיאותיו של התלמיד. ההפעלה של הטאבלט ע"י הבוחן תתבצע תוך כדי נסיעה ועדיין לא ברור איזה "קסם" יופעל כאן, בעת שהבוחן יצטרך לסמן בטאבלט ובאותו זמן להיות דרוך לאפשרות שגיאה מצד התלמיד, שתחייב התערבות פיזית שלו".

עוד הוסיף לחמי: "הבשורה היחידה והחשובה שאני רואה בהחלת רפורמה זו, היא קיצור משמעותי במשך ההמתנה למבחנים וזהו בהחלט עידן חדש עבורנו ועבור התלמידים. למבחן ראשון יחוייבו הזכיינים לתת מועד תוך חמישה ימים ולמבחן חוזר תוך 14 יום".

לחמי מציין כי מורי הנהיגה בעיר שותפים לכל יוזמה של העירייה, שמטרתה בטיחות בדרכים. לפני כשנתיים הם הקימו קבוצת ווטסאפ המונה 120 מורים לנהיגה ובה חברים גם מחזיק תיק תחבורה בעירייה חבר המועצה ישראל מוטעי ומנהל מטה הבטיחות העירוני ישראל סלע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות