דף הבית / חדשות העיר / עוזב את התנועה החברתית הירוקה

עוזב את התנועה החברתית הירוקה

רונן דמארי

פחות משנה לבחירות בראשון לציון והזירה הפוליטית מתחילה להתחמם: השבוע הודיע חבר מועצת העיר אוהד אוזן, על פרישתו מהתנועה החברתית הירוקה (רשימה שזכתה להישג של שלושה מנדטים בבחירות הקודמות, אוזן מוקם במקום השלישי –ר.ד) והמשך כהונה כחבר מועצה בסיעה עצמאית.
גורם פוליטי ציין כי אחת האפשרויות שבוחן אוזן לקראת הבחירות הקרובות היא השתלבות ברשימת "הבית היהודי" בעיר.
יו"ר התנועה, סגן ראש העיר איתן שלום, לא אהב את המהלך וכבר פנה ליועצת משפטית בנושא.
בסביבתו של אוזן הסבירו כך את המהלך: "אוהד נפגש עם איתן ועם יפעת מאירוביץ' יפת והביע את חוסר שביעות רצונו מהתפקידים שקיבל במהלך הקדנציה. הנושאים של החינוך והמסורת הרבה יותר קרובים ללבו, אבל הוא קיבל תיק תמ"א 38 שהוא לא יכל לתפעל אותו ועשה מה שהוא יכול במסגרת המגבלות הקיימות. אוהד לא יכל להמשיך עוד חמש שנים ברמה הזו, גם מבחינה אישית וגם מבחינת הציבור הגדול שתומך בו ורוצה לראות מהלכים שקשורים אליו.
איתן לא יכל לתת לו את המענה הזה בקדנציה הבאה ובמהלך השיחה, גם הוא דיבר איתו על הרצון שלו לשדרג את הרשימה ולעשות בה שינויים, כך שזה התאים לכל הצדדים".
אוזן אמר ל"גל גפן": "הפרישה נעשתה בלחיצת ידיים וכבוד, לא מתוך ריב, החל מהשבוע אתנהל כסיעה עצמאית עד שיהיו מהלכים שייצאו לדרך בקרוב".
-אתה מתכוון להמשיך בחיים הציבוריים?
"ברור, אתמודד גם בבחירות הבאות זו לא שאלה, השאלה היא רק באיזו רשימה".
-אני חייב לשאול איפה היית ארבע שנים? פתאום אתה מגלה שאתה לא מרוצה מהתיק שאתה אמון עליו?
"ברור שפעלתי גם קודם לכן, אין שאלה בכלל. תמיד דיברתי עם איתן ועם ראש העיר, אבל זה לא התאפשר, מגיע שלב מסוים שבו אתה אומר שאתה צריך להחליט מה אתה עושה עם המנדט שיש לך וקיבלת מציבור הבוחרים שלך. הצעתי לאיתן לדבר עם ראש העיר, כבר היום להגיע להסכם קואליציוני עם ראש העיר, לקבל את התיק בבחירות הבאות, אבל כנראה שהתחום לא מעניין את איתן. הלכתי ללמוד על חשבוני קורס בתחום תמ"א 38, עשיתי הרבה, אבל יותר מעניין את הבוחרים שלי חינוך, דת ומסורת, שאעשה איתם עבודה טובה יותר בקדנציה הבאה".
-אתה מרוצה מהאופן שבו התנהלת בקדנציה הנוכחית?
"שמח מאוד, מבחינתי אני מאמין שזה שדרוג מאוד גדול. גם איתן חושב כמוני, אבל הניצחון שלי יהיה גדול יותר כי אם אעמוד בראש סיעה, זה יהיה הישג גדול יותר מלהיות מקום שלישי ברשימה שספק אם תשחזר את ההישג שלה ותקבל שלושה מנדטים. יכולתי להישאר אצל איתן ולהישאר חבר מועצה, הכסא לא מעניין אותי אלא העשייה. ניצלתי אולי עשרה אחוזים מהפוטנציאל שיש לי בעשייה".
איתן שלום מופתע
בשיחה עם "גל גפן" איתן שלום נשמע מופתע מהמהלך בו החליט לנקוט חבר סיעתו וציין כי הנושא כבר נמצא בטיפול משפטי: "אני משתדל לשמור על כבוד כל המשתתפים בפגישות ולא אוהב לדבר על התוכן שלהן, אבל אני יכול להגיד לך שבאמת הופתעתי כי זה לא היה הסיכום ואלו לא היו הדברים שנאמרו בפגישה, אבל עכשיו זה בטיפול משפטי. יש לנו יועצת משפטית שמטפלת בזה, אני לא מתעסק בזה יותר מדי, יש לי עשייה ציבורית חשובה. כולנו מחויבים לסיעה, מי שלא מרגיש כך זה עצוב, אבל ממשיכים הלאה. הדברים שנאמרו בינינו יישארו בינינו, אבל זה בטח לא פרישה, כולנו רצנו בסיעה ומחויבים לציבור שבחר בנו. כנראה שאוהד הרגיש שזה לא מספיק טוב לו, יש לי יועצת משפטית אני מעריך שהיא תטפל כמו שצריך".
-אולי הוא הרגיש שהמקום השלישי ברשימה כבר לא מובטח לו?
"בחרו בנו 7,000 איש ואנחנו מחויבים להגינות כלפיהם, לפחות עד שמערכת הבחירות נכנסת להילוך גבוה. אני מחויב לתנועה הציבורית הירוקה, אם אני ארצה לעשות שינוי אגיד כמה חודשים לפני, אהיה מספיק גבר. מי שמרגיש אחרת – אני מעריך שיהיה לסיעה מה להגיד בנושא הזה".
במהלך השבועות האחרונים שלום פוקד תושבים למפלגת העבודה בצעד שלדברי גורמים פוליטיים אינו מוצא חן בעיניו של יו"ר הסניף, ממלא מקום ראש העיר, מוטי עג'מי. לטענתם, שלום מכין את הקרקע לאפשרות של התמודדות במסגרת המפלגה בעתיד, לאחר שיבסס את מעמדו ויבנה לעצמו תשתית מתפקדים משמעותית: "מוטי ממש לא אוהב את זה, הוא מרגיש שחותרים תחתיו אבל נראה שאין לו כרגע הרבה מה לעשות בעניין. ככה זה בפוליטיקה".
שלום אמר בהקשר זה: "אני לא יודע מי אוהב מה, אני קיבלתי החלטה לעזור ולהביא את מפלגת העבודה למקום אחר מזה שהיא נמצאת בו היום, זה צריך להיות הרצון של כולם אם לא".
מוטי עג'מי פחות אוהב את המהלך מטבע הדברים: "אני לא נכנס לזה, אני עושה את מה שאני עושה ברמה הארצית. אני מחויב לתנועה החברתית הירוקה".
-קיימת אפשרות שתתמודד במסגרת מפלגת העבודה?
"ברגע שאתכוון להתמודד במסגרת כלשהי, אני אודיע עליה באופן מסודר. כרגע אני מחויב לתנועה החברתית הירוקה".

אוהד אוזן
איתן שלום
מוטי עג'מי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות