דף הבית / חדשות העיר / עבירה במשחק רשמי אינה עילה לתביעה נזיקית   

עבירה במשחק רשמי אינה עילה לתביעה נזיקית   

רונן דמארי

מהתביעה עולה כי במשחק דרבי בין הפועל ומכבי ראשל"צ בכדוריד בשנת 2009, שחקן מכבי ניתר באוויר במטרה להבקיע שער ובמהלך האירוע נוצר מגע גופני בינו לבין מימון. השחקן נפל על שחקן נוסף וכתוצאה מכך נחבט בפרקט ושבר את אפו.

השחקן הנפגע טען כי המגע עם מימון היה מכוון, אשר הנחית אגרוף לפניו ואילו מימון טען כי במהלך החסימה השחקן נתקל בשחקן כחלק מהמשחק.

השחקן הנפגע טען כי בעקבות האירוע, החוזה שלו בקבוצת מכבי ראשל"צ הופסק והוא נאלץ לפרוש ממשחק מקצועני, ואף הופסקה עבודתו במשרד רואי חשבון בו עבד.

באי כוחו של עידן מימון, ניר גנאינסקי שרון עומסי ובר אלעזר ממשרד עורכי הדין מרקמן את טומשין, טענו כי מדובר בתביעה שאין לה 'אח ורע' במשפט הישראלי, כשכל מטרתה הינה "נקמה" והיא אינה אלא "תביעה שכנגד" על רקע התביעה שהגיש הנתבע כנגד אחיו של התובע על כך שתקף אותו באותו יום.

לטענתם, משחק הכדוריד הינו משחק המאופיין במגע פיסי רב בין השחקנים וגורר לא אחת, למרבה הצער, פציעות הנגרמות תוך כדי משחק. עוד נטען כי שופט המשחק לא מצא לנכון להרחיק את מימון כי היה מדובר בעבירה סטנדרטית.

עידן מימון - צילום גבי אללוף הפועל ראשלצ
עידן מימון – צילום גבי אללוף הפועל ראשלצ

השופטת אושרית רוטקופף דחתה את התביעה וקיבלה את כל טענותיו של מימון, לפיהן הכרה בעילת תביעה מעין זו, עלולה להביא להצפה בלתי רצויה של בתי המשפט בתביעות רבות בהן ייטען כי עבירה תוך כדי משחק רשמי גרמה לנזק גוף.  השופטת הוסיפה כי לא רצוי שבית המשפט ייאלץ להיכנס לנעליו של שופט המשחק או של ועדת משמעת או בית הדין, אשר נדרשו לבחינת התנהגות לא הולמת בדמות פגיעה של שחקן בשחקן.

השופטת ציינה בהחלטתה כי פתיחת שערי בית המשפט לתביעות בין שחקנים, עלולה להביא להטלת מורא על שחקנים במהלך המשחק, שמא ייתבעו בשל ביצוע עבירה ופציעת שחקן אחר והדבר יביא לשיבוש מהלך משחק תקין. עוד היא דחתה את כל טענות התובע לעניין קיומם של נזקים.

בפסק הדין נאמר: "מנקודת מבט מערכתית ומשיקולי מדיניות משפטית, אין זה מן הראוי והרצוי שאירוע שהתרחש במהלך משחק רשמי ושנכללה בו פגיעה שנמצאה והוגדרה על ידי שופט המשחק בזמן אמת כעבירה – יהווה אירוע שיש בו להקים עילת תביעה הראויה להתברר במסגרת תביעה נזיקית בבית משפט אזרחי".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות