דף הבית / חדשות העיר / נערכים לליל הסדר

נערכים לליל הסדר

מי ליאור

במרכז החסד של קהילת חבד ברמת אליהו בראשות הרב חנן כוחנובסקי, פועלים בימים אלה סביב השעון, לגיוס מוצרי יסוד להרחבת והעשרת סלי המזון לקמחא דפסחא למשפחות מעוטות יכולת בעיר. הרעיה, אורלי כוחנו בסקי, אשר עומדת מאחורי הלוגיסטיקה המורכבת בכל ימות השנה וגם בחגים אומרת: "ברשימות השבועיות הקבועות, קיימות מעל 180 משפחות שאנו מספקים להם סלי מזון בשוטף. לקראת החגים מצטרפות לאלה לפחות 320 משפחות נוספות.
הצבנו לנו יעד לחלוקת 500 סלי מזון לחגים הקרובים, שיכללו מוצרי מזון כשרים לפסח, מצות יינות בשרים, שמן, בצים ירקות שימורים ועוד. לבד מכך, מניסיון שצברנו של מעל עשרים שנים בסיוע לנזקקים, נוספות עד ערב החג לפחות עוד מאה משפחות המבקשות סיוע מאיתנו, מכאן שהחלוקה נמשכת עד הדקה התשעים.
זו הזדמנות לפנות באמצעות העיתון ולבקש את עזרת הציבור לתרומות כספיות או מצרכי יסוד, על מנת שלא נשיב ריקם את פניהם של הנזקקים לסיוע. לתרומות ניתן להתקשר 0526265770 אורלי או למשרד 03-9618874 במעמד ההתרמה ינתנו לתורם קבלות מוכרות במס.
אנה, גרושה 39 אם לשניים, המסתייעת במרכז החסד של בית חבד ברמת אליהו, סיפרה לנו כי היא עובדת בשתי משרות ועדיין ההכנסות אינן מספיקות כדי לעמוד בתשלומי החובות ושכר הדירה, ולהתמודד עם המחויבות הכלכלית לילדיה. "אין לי כל סיוע, מלבד סל המזון שאנו מקבלים ממרכז החסד חב"ד ברמת אליהו. הסל מפנה לי מרווח כלכלי מסוים כדי להשקיע בלימודים של הילדים, או לצורך רכישת ויטמינים ותרופות שעלותם גבוהה, גם אם חלק מהתרופות מסובסדות, כמו משקפיים וכו'.".
אחרת תיארה גם היא מצב בלתי נסבל. ב. גרושה ואם לארבעה: "נכנסתי לחובות קשים משום שלא יכולתי להחזירם. אני עובדת כמנהלת חשבונות במשרד וההכנסה אינה מספיקה כדי לכלכל את ילדי. אינני מקבלת מזונות. רק על השכירות עלי לשלם 4,500 שקלים. החיים מאד קשים. לא פעם הילדים הולכים לישון רעבים. בזכות בית חב"ד אני מצליחה להרים את הראש מעל המים, בעיקר בשבתות וחגים כשאני יכולה למלא את המקרר. כאמור, במהלך השבוע מתנהלת מלחמת הישרדות בין חובות לבין הקיום הבסיסי".

מרכז החסד

עמותת אור חדש לקשיש ולנזקק, מל"בי:
"מדי שנה המעגל הולך ומתרחב, מצטרפות אלינו משפחות מרובות ילדים, אלמנות, נשים חד הוריות וקשישים, ובל נשכח שהתברכנו בעליית בני הקהילה האתיופית והרוסית, שבחלקם הגדול מצבם הסוציו אקונומי קשה ואלה מופנים אלינו על ידי מחלקת הרווחה בעיר. לכן, אנו פונים לציבור בזו העת ומבקשים סיוע בתרומת מצרכי מזון כשרים לפסח ובתרומות כספיות תמורת קבלות המוכרות לצרכי מס.
יו"ר העמותה שלום ג'רופי, מציין כי מדי שבוע תורמת העמותה לנזקקים כחמישים סלי מזון, הכוללים עופות יינות לקידוש ושאר מצרכי מזון יבש. "הצבנו לנו למטרה לגייס 350 מנות לנזקקים המוכרים ברווחה. נשמח לקבל את תמיכת הציבור בנושא – 0523509993 גרופי שלום, לגזבר העמותה 0528704811 גזבר העמותה שמעון לוי".
י.ב. אם לששה ילדים, בת הקהילה האתיופית, הנתמכת בעמותה, אמרה לנו: "בעלי מפרנס יחיד, מאחר ואינני עובדת מסיבות בריאותיות. כל הילדים לומדים כך שאנו מתקיימים בקושי, אני מודה על העזרה והסיוע שאנו מקבלים ממלב"י, בתמיכת הרווחה. אחת לשבועיים אנו מקבלים סל מזון גדול מהעמותה שמסייע לנו איכשהו לשרוד".
-אתם שמונה נפשות איך מסתדרים?
"קשה מאד, עלינו לשלם שכר דירה מיסים ולדאוג לכל היתר משכרו הזעום של בעלי".
קשישה המסתייעת גם היא באור חדש לקשיש ולנזקק מלב"י, סיפרה לנו כי היא צועדת למשרדי העמותה מדי שבוע לאורך חצי קלימטר לכל כיוון, עם עגלת שוק, בכל מזג אוויר חורפי ושרבי על מנת לזכות בסל מזון.
רוני עקירב יו"ר מועצת ההורים העירונית ויו"ר ההנהגה העירונית אבי צרף, שיגרו פניה למנהלות בתי הספר בעיר ובה בקשה לרתום את התלמידים למשימת הגדלת סלי המזון בתרומות ומצרכים כשרים לקמחא דפסחא, על מנת שאלה יועברו כמנהג השנים האחרונות לעמותת אור חדש לקשיש ולנזקק מלב"י.
הפעילה החברתית מירב כספי וקנין, הפועלת במסגרת המיזם הקהילתי "נתינה היא הכח" מוסיפה: "השנה נחלק תווי רכישת סלי מזון בשווי כולל של 17,700 שקלים. את הכספים הללו גייסנו בהפנינג תחפושות יד שנייה שקיימנו בחג פורים האחרון, למטרה נעלית זו. בימים אלה נפקוד את בתי משפחות הרווחה ונמסור את תווי הקניה עם ברכת חג שמח".

עמותת בית החסד

רונן דמארי

העמותה בראשותו של קובי אביטן מבקשת מתושבי ראשון לציון לפתוח את הלב ואת הכיס ולתרום לטובת אלו שאין להם על מנת שגם הם יוכלו לעבור את החג בכבוד. העמותה הוקמה על מנת להוות כתובת למשפחות במצוקה כלכלית והינה מסייעת להם מידי שבוע ללא כל כוונת רווח. העמותה בשיתוף חבר מועצת העיר אבי חיים, בשיתוף עיריית ראשון לציון- מחלקת הרווחה, בסיוע ותרומה תמידית של אילן גניש וראובן הולצמן מחלקת לנזקקים מדי שבוע כ- 110 סלי מזון, מלאים בכל טוב ובכך מסייעת למשפחות לעבור את השבת בכבוד. לקראת חג הפסח העמותה תחלק כ-500 סלי מזון לנזקקים. בעמותה מזמינים את אלו שיכולים לעשות זאת, לתרום מוצרים או כסף למען מצווה זו.

ניתן לפנות לקובי אביטן בטלפון 052-6133333

מרכז החסד של חבד ברמת אליהו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות