דף הבית / חדשות העיר / ניצחון לעיריית ראשון לציון בסאגת תמ"א 38

ניצחון לעיריית ראשון לציון בסאגת תמ"א 38

רונן דמארי

התפתחות חיובית וחדשות טובות לתושבים רבים המבקשים לקדם תמ"א 38 בבניינים בהם הם מתגוררים. בית המשפט העליון דן השבוע בסוגיה וקיבל את עמדת העירייה, שאין מקום לעכב היתרים לחיזוק במתחמי רצ/106/1 שבהם מכסת יחידות הדיור לא נוצלה במלואה. בהסכמת הצדדים, הדיון הושב לבית המשפט המחוזי שיבחן את הנתונים העובדתיים ואת מצב המכסות במתחמים אלה.
בעירייה מסבירים כי מדובר בהתנגדות לביצוע תמ"א 38, בחלק מן המתחמים בעיר. בעירייה מתכוונים לבקש דיון דחוף בבית המשפט המחוזי ומעריכים כי בכפוף לדיון, אזור מספר 3, שכונת כצנלסון, ישוחרר למתן היתרים ובשני אזורים נוספים.
בתוך כך נמסר כי על מנת לתת מענה לסוגיית המכסות הפרוגרמתיות, העירייה יזמה תוכנית כלל עירונית המאפשרת חיזוק מבנים תוך ניוד זכויות הבנייה למגרשים ריקים. התכנית קובעת כי היזמים יחזקו בניינים וותיקים במרכז העיר, אך תוספת יחידות הדיור תהא, בחלקה, במבנה המחוזק, ובחלקה תועבר למגרש ריק בעיר, המיועד לבנייה חדשה, אשר יוכל "לספוג" את תוספת יחידות הדיור מבלי לגרום לעומס בלתי סביר על תשתיות העיר. תכנית זו נמצאת בדיונים מול הועדה המחוזית ומוסדות התכנון הארציים.
מהנדס העיר, קיריל קוזיול: "בשל מורכבות תמ"א 38, עיריית ראשון לציון בוחנת לעומק מזה זמן את סוגיית תמ"א 38 והשלכותיה על המתחמים השונים במרכז העיר. החלטת בית המשפט העליון מקבלת את עמדתנו שאין מקום לעכב היתרים באזורים שמכסת יחידות הדיור טרם נוצלה".
המשנה ליועצת המשפטית, הדר מנצורי, מוסיפה: "כי חלק ממגישי הערר הם תושבים שביצעו פרויקטים של תמ"א 38 ותושבים שרכשו דירות חדשות שנבנו מכוח תכנית זו, בפעולה זו הם הובילו לעצירה והגבלה של פרויקטים במרכז העיר".

תמונה להמחשה: בניין במהלך עבודות תמ"א 38

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות