דף הבית / חדשות העיר / נחלצים מהפקקים

נחלצים מהפקקים

את התסכול מהעמידה בפקקים בכל בוקר אין כמעט מישהו מאיתנו שלא מכיר. נסיעה לעבודה, ללימודים, סידורים, להקפיץ את הילדים למסגרות – כולם מכירים את "החוויה" הלא נעימה שהיא הפקקים.

אחד הפתרונות שתופס תאוצה בשנים האחרונות, הוא השימוש ברכבת. יותר ויותר תחנות נבנות, יותר ויותר קווים נפתחים ולא פלא שיותר אנשים עושים בהם שימוש ומחליטים להשאיר את הרכב בבית. כך גם אני עושה באופן אישי כבר שבע שנים. מי שעובד במקומות שקרובים לרכבת (כמוני, שעובד במרכז עזריאלי) יודע שהרכבת היא תחליף של ממש לעמידה בפקקים בדרך לעבודה.

אבל כדי שהרכבת תוכל להמשיך ולצבור תאוצה ולתת פתרון אמיתי לנוסעים, חייבים לפתור בעיה שמוכרת היטב לכל מי שגר על הקו רחובות נס-ציונה ראשון לציון: ההגעה לתחנת הרכבת.

נתחיל ברחובות, שתחנת הרכבת שלה היא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של הרכבת ואלפי אנשים עושים בה שימוש מדי יום. זה לא סוד שמרכז העיר רחובות והרחובות שסביב לו צפופים ועמוסים, ובשעות העומס של הבוקר לא ניתן להכניס בהם סיכה. בלית ברירה, גם אני שייך לרבים וטובים שעומדים בפקקים ברחובות ומזדחלים להם לאיטם עד שאני מגיע לחניון הסמוך לרכבת, בו אני משאיר את הרכב.

הבעיה כמובן רלוונטית גם לראשון לציון, שגם בה מרכז העיר בשעות הבוקר עמוס וצפוף. בראשון יש שתי תחנות רכבת (הראשונים ומשה דיין) והן נעשות פופולאריות יותר ויותר, אך הן ממוקמות בקצוות העיר. כדי להגיע אליהן, צריך לעבור לא מעט כבישים עמוסים ופקוקים.

אז מה הפתרון? אגיד לכם מה אני מעדיף באופן אישי: נתיב תחבורה ציבורית אמיתי, עם אכיפה ברורה, שרץ לכל אורך ציר רחוב הרצל, החל מצומת בילו שברחובות ועד לצומת בית דגן או לכל הפחות לחלק הצפוני של ראשון לציון. ממילא מדובר למעשה בנתיב אחד והחלוקה לרשויות מקומיות שונות לא ממש רלוונטית למכונית שעומדת בפקק. נתיב כזה, עם תחבורה ציבורית זמינה שנוסעת לאורכו, יכול לתת פתרון אמיתי למי שרוצה להשאיר את האוטו בבית. צריך גם לזכור שבדיוק על ציר הרצל קיימות שתי תחנות רכבת – רחובות והראשונים. כמובן, הוא לא חייב להיות בלעדי לתחבורה ציבורית בכל שעות היממה, מספיקות שעות בודדות בזמן העומס של הבוקר ואחר הצהריים.

באופן אישי, אם הייתה אפשרות לתחבורה ציבורית זורמת בתוך ראשון לציון ורחובות, כזו שלא עומדת בפקקים יחד עם כולם, הייתי מעדיף אותה ללא ספק. לי ברור שהוויתור על הרכב הפרטי, כשיש חלופה אמיתית, הוא לא ויתור – הוא שחרור. פחות הוצאות דלק, לא צריך לחפש חניה ואפשר לנצל את זמן הנסיעה, לקריאה למשל.

עכשיו הזמן לעודד את נבחרי הציבור שלנו לפעול בהתאם, בייחוד כשזמן הבחירות מתקרב.

 

גיא כהן, הוא חבר בקבוצת התחבורה האזורית של המרכזים לצדק חברתי, להצטרפות ויצירת קשר – אילן שמש 0546661621

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות