דף הבית / חדשות העיר / נותר ללא מילים

נותר ללא מילים

רונן דמארי

עננת החשדות המרחפת מעל שמי העירייה מטרידה את מנוחתו של חבר המועצה איתן שלום, אולם הוא מקפיד להדגיש לפונים הרבים ללשכתו כי יש להמתין עם חריצת הגורלות ולהניח למערכת החוק לבצע את מלאכתה. כבר למעלה משנה וחצי שהוא מכהן כסגן ראש העיר בשכר, אולם גינוני הכבוד והרשמיות ממנו והלאה. הוא נותר אותו איש פשוט משיכון המזרח שיקבל אותך על כוס קפה שחור עם חיבוק אוהב, לא בן אדם של חליפות ותארים, בן אדם של אנשים. בריאיון ל"גל גפן" הוא אומר השבוע: "מבחינתי לא השתנה הרבה מאז שמוניתי לסגן ראש העיר, מעבר לזה שקרה דבר מאוד חשוב שאני מקבל שכר. אני ממשיך לעבוד למען הציבור, להיות כאן כל יום כפי שעשיתי גם שבע וחצי שנים קודם לכן בהתנדבות. לא שיניתי כלום בהתנהלות, ביחס, הדלת שלי פתוחה תמיד. יש לנו מטרה – לשרת את הציבור. אני מאוד מאמין בזה ולכן גם באתי לפה. ויתרתי על דברים שאהבתי בחיים כמו ספורט או קריירה של אימון כדי להמשיך בעשייה הציבורית ואני אמשיך בדרך הזו. הוסיפו לי עוד תואר וזהו".
-לא מפריע לך שאתה נתפס כעממי?
"כולנו אנשים פשוטים. אנחנו בני אדם, יש לכולנו דם בכל הגוף. אני זוכר מאיפה באתי ולאן אני הולך זה בטוח. אבל אני איש של אנשים, מזה אני חי זה מה שממלא אותי כל הזמן".
-למה נכנסת לפוליטיקה? בשביל מה אתה צריך את זה?
"אני הייתי עובד ציבור במשך עשרים ומשהו שנים. באיזה שהוא שלב הבנתי שאם אני רוצה לשנות עוד כמה דברים אני כנראה צריך להיות בתוך מועצת העיר, שם יותר קל לשנות ולעשות יותר לאנשים ומתברר שזה נכון. אתה מחליט על פעילויות, על סדרי עדיפויות. מפה עושים הרבה יותר. ויתרתי על דבר שמאוד אהבתי לטובת העניין".
-הכוח של חבר מועצה ואפילו של סגן ראש עיר די בטל בשישים לעומת הכוח של ראש רשות
"קודם כל, אם אתה עובד בשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר, אתה יכול להשפיע. לשמחתנו ראש העיר חושב פחות או יותר שאת התחומים שבהם אנחנו עוסקים צריך לקדם. המדיניות שלנו היא מדיניות שדי מתאימה לו, מלבד חילוקי דעות פה ושם. עשינו כמה דברים יחד. הוא למעשה מאציל סמכויות ומאפשר לנו לעבוד ולעשות. גם מהאופוזיציה הצלחנו לקדם דברים. אם היו רעיונות שנראים לו לטובת הציבור, הוא נתן לי לקדם אותם גם מהאופוזיציה".
-מהם ההישגים הבולטים שלך עד עתה בקדנציה הנוכחית?
"האמת היא שיש לנו הרבה כאלו, אבל אנחנו רוצים לשמור אותם ליישורת האחרונה של מערכת הבחירות. לדעתי רוב הציבור יודע מה עשינו, אבל לא כולם. אנחנו כן מתכוונים להמשיך בעשייה הציבורית. כשיצאנו עם התנועה החברתית הירוקה שמנו לנו את עשרת הדיברות לטובת הציבור, נראה בדיוק מה עשינו בכל הקדנציה שהיינו פה אם בהתנדבות ואם בשכר. אגב, נציג רק מה שאנחנו עשינו לא ניקח קרדיט לאחרים, אבל עשינו הרבה".
-הברית הפוליטית בינך ובין חברת המועצה יפעת מאירוביץ' יפת חזקה במיוחד
"אנחנו מתמודדים יחד, אני רואה את עצמי איתה. אנחנו ממשיכים יחד, לגבי יתר המקומות ברשימה נחליט בהמשך. מה שבטוח זה שהאנשים צריכים להיות אנושיים, שהערכים שלהם תואמים לשלנו. אגב, יש לה 51 אחוז בתנועה החברתית הירוקה מאז ששכנעתי אותה להצטרף אליי. היא חונכה בבית קצת יותר קשה משלי, אני באתי מהמגרש בשיכון, אמרתי לה יש לך 51 אחוז, מוכן לחתום לך על כל דבר. היא לא חתמה בהתחלה, רק לחצה לי את היד. יש לנו חיבור באמת יוצא דופן כי הוא לא חיבור פוליטי, הוא כבר יותר מחברי אפילו. יש אמונה בדרך וסומכים אחד על השני, יש בינינו הערצה הדדית. אם מישהו יקום עליה, אני אגמור אותו, אם מישהו יקום עליי היא תגמור עליו. אין דברים כאלה בפוליטיקה. מכירים אחד את השנייה, יודעים מי אנחנו".
-יש לכם עוד מה לתת בקדנציה הבאה?
"המון. חשוב להבין שיפעת מפסידה המון כסף. אני פנסיונר של עיריית ראשל"צ אבל יכולתי לעסוק בתחום הכדורגל. מרוויחים שם לא פחות מסגנות בראשות העיר אולי אפילו יותר, אבל יש לנו את הרצון לתת לציבור, אנחנו מאמינים שאנחנו עושים את זה בצורה טובה. הדלת שלנו פתוחה, הטלפונים שלנו פתוחים כל הלילה, משתדלים לרצות את הציבור עד כמה שאפשר, אבל יודעים גם להגיד לא. היא לא נורמלית כי היא מפסידה המון, אבל היא רוצה לעשות לטובת הציבור".
-חבר קרוב שלך, סמנכ"ל החברה העירונית לשעבר אמיר סולרסקי, נכנס למערכת הפוליטית בעיר. מה זה עשה לך?
"אני לא חושב שנתחרה על אותו מגרש, אני נמצא בעשייה הציבורית כבר תשע שנים. אני מאחל לכל אחד שנכנס לפוליטיקה בהצלחה מכל הלב. הוא יקבל את ההחלטות שלו, אנחנו נקבל את ההחלטות שלנו. אני אהב חיבורים אני מאמין בחיבורים בסופו של תהליך, היו מחשבות כאלו, אבל כל אחד קיבל את ההחלטות שלו וזה לא יקרה כנראה. אני מאחל לו הצלחה ואומר לו 'ברוך הבא למועדון כי מה שרואים משם לא רואים מכאן' ".
-גם הוא מגיע מתפקיד של עובד הרשות אל תוך הפוליטיקה
"נכון, אבל שנינו היינו במקומות שונים. אמיר עבד בחברה העירונית ואני עבדתי בעיריית ראשל"צ. זה דבר שונה לגמרי. אני אומר את זה באחריות. אני גדלתי בעירייה מעובד הכי פשוט עד לתפקיד מנהל אגף. אלו שני דברים שונים. אני למשל לא ראיתי ישיבת מועצה בחיי לפני שנבחרתי. הייתי בהלם, לא הבנתי מה קורה, התחברתי ליפעת ולסורין גנות, והתחלתי ללמוד, ביקשתי שיסבירו לי, זו לא בושה.
אמיר היה בישיבות במסגרת הישיבות שלו בחברה העירונית. אני מאחל לו באמת בהצלחה מכל הלב, אם הוא יצליח לקחת לי כמה אנשים, אם יחשבו שהוא ראוי יותר ממני, זה בסדר גמור מבחינתי, אין לי עם זה בעיה בכלל. אם הוא ירצה עצות טובות ממני הוא יקבל".
-לאחרונה התחלת לפקוד אנשים למפלגת העבודה במהלך שהרים לא מעט גבות במערכת הפוליטית
"זה לא צריך להדאיג אף אחד. אני איש מפלגת העבודה לפני הרבה אנשים פה בעיר בכלל. אבא שלי ז"ל ודוד שלי כולם אדומים. יפעת דאגה לי לפגישה עם אבי גבאי, איש מדהים, יש סיבה להחליף את מי שעומד בראש המדינה שלנו, אני לא מסכים עם הדרך שלו. צריך לחזק את מפלגת העבודה, מפלגה שאני מתחבר אליה. החלטתי לעשות התפקדות מבלי להלך אימים על אף אחד. אני התנועה החברתית הירוקה, לא שמעתי שאני משהו אחר. ישבתי אצל דב צור והוא שאל אותי על כך, אמרתי לו יש לי שאיפה באיזה שלב של החיים שלי להיות גם ראש עיר. לא יודע מתי. יכול להיות עוד שש שנים, בהנחה שדב יפרוש. היו לי מחשבות, לא יודע מה יהיה היום.
דב שאל אותי אם אני מאמין למפלגות, אמרתי שאני מאמין בכוח שלי. ככל שאני אפקוד יותר, השליטה תהיה בידיים שלי. אתה גם יכול להשפיע ברמה הארצית על חברי הכנסת כי הרשימה נקבעת בפריימריז. בסופו של תהליך תצטרך לפתוח דלת ללשכה של איזה שר, אלו כללי המשחק והנקודה הכי חשובה היא לחזק את מפלגת העבודה. בעיר וגם ברמה הארצית".
-אתה חושב שהיום מועצת העיר צריכה להרגיש מודאגת לאור הפרשה שהתפוצצה?
"אני חושב שהמועצה צריכה להיות גאה על כל העשייה שלה לטובת הציבור. יש לנו ראש עיר טוב, מועצה טובה, עובדים קשות, עונים לאנשים בשעות לא שעות, כולם. נחכה להחלטות. ניתן לאנשים לעשות את העבודה שלהם".
-יש אווירת בחירות בעיר?
"אני לא חושב. כולנו עוברים תקופה לא קלה. כולנו מרגישים לא טוב ולא נוח, אבל כולנו צריכים להוריד פרופיל, לשמור על צניעות, לקוות שהכל יהיה בסדר בסופו של תהליך. יש נוהלים צריך להמשיך לעבוד, הציבור צריך אותנו, נראה לי שהעירייה מתנהלת בסדר גמור בסך הכל, הכל ממשיך ועובד".
-לסיום, מה זה עשה לך לראות את ראש העיר מובא להארכת מעצר?
"אני ברמה האישית מאוד התחברתי לדב, מבחינתי הוא חבר וברגע שראיתי אותו במצב הזה באמת כאב לי. אני ויפעת אפילו הלכנו לדיון בבית משפט כדי לחזק אותו. אני באמת מתפלל כל יום שדב ייצא מזה נקי. אני מאמין שכך יהיה. אסור לשכוח שלכל אדם קיימת חזקת החפות עד שיוכח אחרת".
ליד לעמוד תוכן
"אני ברמה האישית מאוד התחברתי לדב, מבחינתי הוא חבר וברגע שראיתי אותו במצב הזה באמת כאב לי. אני ויפעת אפילו הלכנו לדיון בבית משפט כדי לחזק אותו. אני באמת מתפלל כל יום שדב ייצא מזה נקי"

איתן שלום

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות