דף הבית / חדשות העיר / מראשון לציון לכלל ערי ישראל

מראשון לציון לכלל ערי ישראל

רונן דמארי

עבור דור גבאי, ספיר אביטל, גיל אורן, עומר שי ואהרון גינדי, פרויקט שילוב בעלי צרכים מיוחדים בשירות הווטרינרי העירוני הוא יותר מאשר התנדבות או עבודה, הקשר החם שנוצר בינם לבין הכלבים בכלבייה העירונית ממלא אותו באהבה, חום ושמחת חיים. בשש השנים האחרונות התנדבו בכלבייה העירונית, במסגרת שירות לאומי, עשרות צעירים בעלי צרכים מיוחדים ונוער בסיכון. הפרויקט שהצליח מעל ומעבר לא נעלם מעיני משרד החקלאות שכעת מבקש לאמץ אותו ולהפוך אותו לארצי. ד"ר יפעה רביב-דיין, מהשירות הווטרינרי העירוני, נבחרה לעמוד בראש הפרויקט ליישומו בערים אחרות בישראל. "הפרויקט הזה הוא בעצם רווח לכל הצדדים" היא מסבירה "מתנדבי השירות הלאומי באים במגע עם בעלי חיים שעוזר להם ברמה הרגשית, תורם לבטחון העצמי ובנוסף הם לומדים לעבוד בצוות במסגרת שמכינה אותם לחיים ה'אזרחיים'. מצד שני הכלביות העירוניות זוכות לכוח עבודה מסור, הגברת רווחת בעלי החיים בכלבייה וכמובן יכולת לתרום לקהילה".
אוכלוסיית היעד של מתנדבי השירות הלאומי היא צעירים וצעירות בעלי צרכים מיוחדים ו/או נוער בסיכון, בגילאים 18-23, עם ליקויים פיזיים, קוגניטיביים, חושיים, תקשורתיים ורגשיים אשר לא גויסו לצבא עקב מוגבלותם או הרקע ממנו הם מגיעים. התוכנית נעשית בשיתוף עמותות שונות, כמו "בת עמי", "עמינדב", "האגודה להתנדבות" ומאפשרת להם להשתלב במערך השירות הלאומי כהכנה לעולם התעסוקה ולהשתלבות בחברה הנורמטיבית כאזרחים תורמים ופעילים. כפועל יוצא מן התוכנית נוצר שינוי כלפי עמדות הציבור אל אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

צילום: עידן גרוס

בכלבייה העירונית הם עושים הכל, הם מסייעים בתחזוקת הכלבייה, מאכילים, מטיילים ומשחקים עם הכלבים. מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, מספר: "התהליך שהצעירים האלו עוברים הוא מרגש בעיני. לעיתים מגיעים לכאן צעירים שקטים, חסרי בטחון שלא מאמינים בעצמם וביכולות שלהם. הם מגיעים לכאן ואף אחד לא שופט אותם, לא צוות השירות הווטרינרי ובטח לא הכלבים שמרעיפים עליהם אהבה. וההשפעה עליהם פשוט עצומה, הם יוצאים מכאן זקופים, עם חיוך ושמחת חיים". דור גבאי (21), מסכים לחלוטין עם דברי ד"ר אבן צור "הם נותנים לי אהבה וחום- ואני מחזיר להם. אנחנו עושים כאן הכל, מחטאים כלובים, שוטפים רצפות, מטיילים עם הכלבים, עבודה כיפית".
כאמור, כעת מוביל משרד החקלאות וארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות את היוזמה להרחיב את הפעילות בכלביות עירוניות נוספות במסגרת השירות הלאומי. המתנדבים יעברו קורס הכשרה מקיף ומקצועי על ידי הווטרינרים ברשויות המקומיות שיקנה להם כלים כיצד לטפל בכלבים על ידי הדרכה והתנסות. ההכשרה תצייד את המתנדבים בתעודה מקצועית, שתסייע להם לעבוד בתחום גם בעתיד, כמו כן הם יסיימו את תקופת ההתנדבות בעלי ניסיון בעבודה עם בעלי החיים. המתנדבים יזכו לליווי צמוד במהלך השירות ולעבודה בסביבה מכילה ותומכת המותאמת לצרכיהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות