דף הבית / חדשות העיר / "מצפצפים על הרכבת"

"מצפצפים על הרכבת"

רונן דמארי

התושבים, לבושים בחולצות שחורות וחמושים בצפצפות ומשרוקיות עלו על הרכבת ונסעו אתה עד לתל אביב (עם ההחלפה הכפויה בלוד –ר.ד) כשהם מרעישים במפגן שהגדירו כ"מצפצפים על הרכבת". רן מנור, ממובילי המחאה 'מחזירים את רכבת הראשונים' סיפר השבוע ל"גל גפן": "שלחנו הודעה לכל הנוסעים בקבוצת וואטס אפ והפייסבוק להגיע עם חולצות שחורות ואביזרים שעושים רעש, מצפצפים על הרכבת, כמו שמצפצפים עלינו אנחנו נחזיר להם. מהשעה שבע וחצי עמדנו ושרקנו עד שהרכבת עמדה לצאת ונכנסנו פנימה. שרקנו כל הדרך ללוד ושם ירדנו והחלפנו רציף, לאורך ההליכה לרציף האחר המשכנו לעשות רעש ועד לתל אביב במשך כל הנסיעה. עמדנו בנסיעה כי מלוד ועד לתחנות תל אביב יש צפיפות די איומה ואין מקומות ישיבה. מבדיקה שלנו עולה שבכל תחנות רכבת ישראל – 57 תחנות חוץ מתל אביב וירושלים – 51 תחנות מכילות רכבות ישירות לתל אביב. כלומר אנחנו אחת משש תחנות שאין להן רכבת ישירה, כמו בית שאן או דימונה, מקומות מאוד רחוקים או שקהל היעד שלהם מאוד קטן. רק שאנחנו בסביבה של 150,000 אלף אנשים כולל נס ציונה, זה עיוות רציני".

-אלו תגובות קיבלתם מהנוסעים האחרים?
"אני חושב שמבינים אותנו, גם אנשים שעולים על הרכבת תחנה לפנינו וצריכים להעביר את הדרך עם עומס ואנשים שעומדים להם על הראש, זה לא נוח. התלוננו שעשינו רעש, רכבת ישראל מצדה הביאה עשרות מאבטחים שישמרו על הסדר, בפועל הם גרמו לתקרית מעט אלימה כי בעלייה ללוד ניסו להוציא אותנו בכוח כדי שלא נעלה על הרכבת. צריכה להתקיים פגישה בין ראש העיר ומנכ"ל הרכבת ואנחנו מקווים שיימצא פתרון".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל מכבדת וקשובה לכל נוסעיה, ובכלל זאת לנוסעי תחנת 'הראשונים'. אנו מקיימים דיאלוג שוטף עם עיריית ראשל"צ והנוסעים, במטרה להקל ככל הניתן על הנוסעים- קביעת זמני החלפה קצרים בתחנת לוד וכו'. כחלק מכך, תתקיים מחר (שני) גם פגישה של מנכ"ל הרכבת עם הנוסעים".

צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות