דף הבית / חדשות העיר / מצפים להפקת לקחים

מצפים להפקת לקחים

מי ליאור

בבית הספר ידלין מצפים להפקת לקחים בעקבות ההצפות בשטחו בסופה האחרונה. בתוך כך נודע כי לפני כשנתיים שיפצה העירייה את מערך הניקוז סביב בית הספר, אך עוצמת הגשם החריגה הצליחה לגבור הפעם על המערכת וגרמה להצפת בית הספר בכלל והמקלט הפרט. המקלט המשמש בשעות הבוקר ככיתה בה מתנהלים שיעורי העשרה, משמש בשעות אחר הצהריים כצהרון בשל האבזור המותאם לצרכי הילדים, הכולל מטבח, חדר אוכל, מקרר, שירותים צמודים ועוד.
יו"ר ועד ההורים המוסדי בידלין ערן גריידי: "עד היום הכל עבד כשורה ולא ידענו כל נזקים בשנתיים האחרונות". לדבריו, מנהלת בית הספר הכינה אשתקד נוהל גשם מוסדר בתיאום עם מנהלת הצהרון, בו סוכם כי במקרה שקיים חשד לגשם, לא יעשה שימוש במקלט וכחלופה יעמדו כיתות בית הספר לרשותם של התלמידים בצהרון.
"בפועל, הפעם הנוהל לא בוצע וביום השיטפון בשעות אחר הצהריים הגיעו ההורים בהדרגה להוציא את ילדיהם מהצהרון". לדבריו, נודע כי בשעה 16:30 לערך הגיע גל גדול, שהציף את כל שטח בית הספר כולל המשרדים והמקלט שאליו חדרו המים בשצף קצף, וכי צוות הצהרון הוציא את הילדים הנותרים ושיכן אותם בחדר המורים הנמצא במפלס הגבוה, שלא נשטף על ידי הגשם. אגב כך ציין גריידי כי סוגיית ציוד הלימוד של התלמידים שניזוק בהצפה במקלט, נפתרה באספקת ציוד חדש על ידי הנהלת בית הספר.
לנושא ההצפה, אמר כי בכוונתו לפעול מול הגורמים המתאימים באגף מינהל החינוך בשפ"ע ועוד, בתקווה שהעניין יוסדר בדרך הולמת על פי המסקנות האחרונות, על מנת למנוע הישנות מקרים דומים.
מהעירייה נמסר בתגובה: "עם פתיחת שנת הלימודים, עיריית ראשון לציון נתנה הנחייה חד משמעית להנהלת בי"ס כי הצהרון לא יתקיים במקלט. בכוונתנו לקיים דיון דחוף בנושא כדי להבטיח שהצהרון יעבור לפעול בקומה העליונה, בהתאם להנחייה שניתנה".

צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות