דף הבית / חדשות העיר / מצטיין קורס חובלים

מצטיין קורס חובלים

רונן דמארי

הכשרת קורס חובלים היא מהארוכות ביותר בצה"ל ומורכבת מ-28 חודשים אינטנסיביים ומאתגרים במיוחד. בתקופה זו מקבלים החניכים ידע נרחב ועוברים הכנה מיטבית לביצוע משימות ימיות מורכבות, שיהוו חלק משגרת היום- יום והחירום שלהם במהלך התפקיד.

הצוערים, שעברו את הקורס, עתידים לפקד על צוותי לוחמים בכלי השיט השונים בלב הים. תפקידם דורש מיומנות גבוהה ויכולת לשלב בין פיקוד לבין תפעול מערכות טכנולוגיות מתקדמות ומסווגת בזירה ייחודית ומאתגרת.

הקורס כולל בתוכו טירונות ברמת רובאי 03, שלושה חודשים של סדרת ים, הכשרה על סירות, הכרת המבנה שלהן ופיקוד עליהן, תרגול תרחישים מגוונים והפלגות, לימוד חומר עיוני ובמקביל זחילות, טיפוס וריצות למרחק. בשלבים המתקדמים לומדים על כלי השיט- דבורות ודבורים, על המבנה, מערכות נשק, מערכות ניווט, שיט ועוד. בנוסף, עושים במהלך הקורס תואר במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ומשתבצים באחת מן המגמות: שיט, מכונה, או אלקטרוניקה.

אשכנזי, בן ה -21, למד בתיכון מקיף ח' בראשל"צ והרחיב את מגמות הגיאוגרפיה ומדעי הסביבה. הוא לא צפה את הגיוס לחובלים אך אחרי שעבר את שרשרת המיון, מספר שידע שזהו המקום הנכון עבורו. בזמנו הפנוי הוא עוסק באתלטיקה ומשחק כדורגל.

מבין כלל בוגרי המחזור אשכנזי הוא זה שנבחר לשאת את הנאום בשם בוגרי הקורס. את הדרגות הנכספות העניקו לו הנשיא והרמטכ"ל. בנוסף, הנספח הצבאי האיטלקי העניק לו חרב מוזהבת ומכתב ממפקד חיל הים האיטלקי שהזמין אותו לביקור.

על העתיד הוא מספר: "אני מגיע למגמת השיט. זה אומר שאשרת כקצין משמרת גשר. כלומר, אהיה אחראי על ניווט וניהול הספינה. תפקיד הקמ"ש דורש ממך להיות ערני לכל תרחיש ובכל שעה. לוודא מוכנות עבור כל תרחיש קטן שיכול להגיע, ולצפות מראש גם את התרחיש הקטן ביותר".

-מהי משמעות התפקיד בעיניך?

"משמעות התפקיד היא להיות בעל הסמכות בספינה במספר היבטים אבל קודם כל, להוות דוגמה אישית לפקודים שלך, לכבד ולהיות אנושי, אלו ערכים שבחשיבות העליונה. בקצרה, מדובר על להוביל את הספינה בהצלחה".

צילום: דובר צה"ל

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות