דף הבית / חדשות העיר / מפקד חבורת "הטיגריסים" הלך לעולמו

מפקד חבורת "הטיגריסים" הלך לעולמו

 מי ליאור

טור ארוך של חמישים ג'יפים עם סמל "הטיגריסים" יצא מבית המנוח בקריית גנים ועשה דרכו לבית העלמין גני אסתר, התחנה האחרונה בחייו של אלי כהן ז"ל. ה"טיגריסים" שהוקירו וכיבדו את זכרו של "המפקד", כפי שכינוהו, הגיעו בחולצות ייצוגיות של הקבוצה עליה נמנים תושבים מראשל"צ ומערי הסביבה.

בין דברי ההספד הרבים של החברים ומוקירי זכרו, ספדו לו גם ה"טיגריסים" אשר הביעו צער עמוק על אובדן האיש היקר ללבם. ותיקים ובני הדור הצעיר הפליגו בשבחו וסיפרו כיצד הקים בעמל רב את הקבוצה שהלכה והתעצמה עם השנים, וכיצד הטמיע בהם את חשיבות השמירה על איכות הסביבה, בנהיגה בג'יפים ובחיי השגרה בכלל. בדברי ההספד נכתב: "אתה היית אחד האנשים החשובים והמשפיעים על חיינו, גידלת אותנו במשך השנים ונטעת בנו ערכים של אהבת הארץ, סיוע לזולת, כבוד האדם, דרך ארץ, סבלנות ונחישות. ידעת להכיל אותנו, דאגת לאחד אותנו לדבוקה אחת, על אף פער הגילאים בין החברים, ועשית זאת בהצלחה גדולה".

בנימה אישית הוסיפו: "היום יום עצוב לכולנו. מקווים שתראה אותנו מלמעלה ותתגאה בקבוצה שהקמת ועשית למענה כה רבות. נפרדים ממך ומבטיחים כי  נמשיך לפעול על פי דרכך, בנאמנות ובמסירות אין קץ. כמי שראינו בו מפקד לכל דבר ועניין, היית ראוי לתואר הזה ואנו מבטיחים כי נערוך מסע הנצחה לזכרך, בין היתר".

מנשה יעקב, שכן וחבר בטיגריסים לשעבר: "אלי כהן היה איש כריזמטי ודומיננטי, בכל מה שקשור לאהבת הארץ. אלי לא הסתייע במצפן, ובכל מקום בעומק השטח ידע היכן אנו נמצאים וכיצד אנו יוצאים מהשטח בבטחה. הוא תמיד הקפיד להזכיר לנו לא לחרוג מהכללים הקשוחים שהציב בפנינו, לא להשחית את הטבע שמסביבנו, כך בסיורים בשעות האור ובמיוחד בלילות. בכל מזג סחף אחריו את הקבוצה. אלי היה זמין עבורנו בכל שעה משעות הלילה  ובכל מזג אוויר, במיוחד בחורף, כשמישהו מאתנו שיצא לסיור בגפו היה תקוע במעמקי השטח. על ידי תיאור טלפוני של תוואי השטח, ידע להכווין  את המחלץ ולחלצו "מהצרה". קבוצת הטיגריסים הייתה ותמשיך להיות אבן דרך לדורות הבאים". לדבריו, עם פטירתו של כהן, יעמדו בראש הטיגריסים בניו, ממשיכי דרכו, מושיקו ותום, כמובן בגיבוייה של האם ענת שנתנה רוח גבית למפעל חייו של אלי".

בני המשפחה שנמנעו מהספדים מאחר שכוחם לא עמד להם, עמדו דוממים וספונים בצערם הכבד. אלי כהן, (שכני וחברי לבניין מ.ל.) הותיר אחריו משפחה לתפארת, רעייה ענת, שני בנים ובת בחודש שמיני להריונה. היה סב לשלושה נכדים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות