דף הבית / חדשות העיר / "מפגע המטוסים הולך ומחמיר"

"מפגע המטוסים הולך ומחמיר"

רונן דמארי

במכתבו מציין סולרסקי: "מפגע המטוסים מעל שכונות המערב הינו מפגע ייחודי, מתמשך ואשר הולך ומחמיר, לכן המלצתי שיהיה גורם עירוני מרכזי אשר ירכז מטעם העירייה את התלונות ויהיה אחראי להעבירן לגורמים הרלוונטיים (רש"ת ורת"א) כמו כן הגורם שיקבע, יבצע מתן תשובות ועדכונים שוטפים לתושבים (כפי שנעשה גם בערים אחרות)".
סולרסקי צירף למכתבו מכתב שנשלח על ידי חבר המועצה משה לבהר שמונה לטיפול בנושא על ידי צור, אולם לטענתו, מאז שליחת המכתב הבעיה לא נפתרה ואף החמירה: "כיום קיים נתק כמעט מוחלט והתושבים מנותקים ממידע ממשי מבחינת בדיקות ניטור הרעשים ותוצאות הצילומים. מאז הסכם הפשרה שנחתם בנובמבר 2014, כמות המטוסים הממריאים גדלה ב-41.5%.
הרחבת נתב"ג על ידי פתיחת הזרוע הרביעית תגרום לעלייה במספר הנוסעים.
המספר המתוכנן לשנת 2018 יעמוד על כעשרים ושלושה מיליון נוסעים בשנה.
משמעות הדבר שכ-78,200 מטוסים יחלפו מעל ראשון לציון – גידול של 14% משנת 2017 ובמצטבר 61%, או במספרים כמותיים: מעל ששת אלפים חמש מאות טיסות בחודש בממוצע… דב, התושבים זועקים 'הצילו'. אשמח להיות לעזר ככל שאצטרך".

מהעירייה נמסר: "בעיית רעש המטוסים בראשון לציון אינה חדשה ומוכרת כבר קרוב ל- 25 שנה. עם זאת, בשנתיים האחרונות הפרעות הרעש התעצמו ואמנם המפגע קשה. אמיר אינו מחדש לנו מאומה במכתבו, יתרה מכך נוכל לומר כי זהו רק קצה הקרחון. להזכירך, גם אתה פרסמת בשנה שחלפה כי כתוצאה מתלונות תושבים, משה לבהר חבר מועצת העיר לקח על עצמו את הטיפול בנושא, בברכתו ותמיכתו של ראש העיר דב צור.
משה לבהר הקים צוות פעולה עם התושבים והחל מהלך של בדיקה מקצועית של חוקיות המפגע. העירייה שכרה מומחה תעופה הנחשב מספר אחת בתחום ואנו מתנהלים מול רשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית ומשרד התחבורה. למרות שהתשובות עד כה אינן מספקות את דעתנו, אנו מעדיפים למצות את ההליך עד תומו ומארגנים קואליציה של מספר ישובים, הכוללים כ- 3 מיליון תושבים בטרם נפעל בדרכים אחרות העומדות לרשותנו. אנו מעדיפים לעשות עבודה יסודית ולטפל במפגע, אחת ולתמיד. יש מעט תושבים שחושבים שניתן לעשות זאת ב"זבנג וגמרנו" אך לצערי, אין כך הדבר. מציע לכל הנוגעים בדבר לשמור את הכוחות להמשך המאבק. יחד – נעשה ונצליח".

אמיר סולרסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות