דף הבית / חדשות העיר / מסורת: סדנה לאפיית מצות

מסורת: סדנה לאפיית מצות

מי ליאור

כמאה ועשרים תלמידי כיתות א' וב' בבית הספר היסודי ויתקין, הגיעו נרגשים ביום שני שעבר לבית חב"ד ברמת אליהו ותפסו את מקומם ליד שולחנות העץ הארוכים עליהם נפרסו מערוכים קטנים וחבילות הקמח עמדו לרשותם ללישה ואפיית הבצק. הרב חנן כוחנובסקי, שהנחה את הסדנה לימד את התלמידים פרק מעצים ביציאת מצרים, אשר כלל את המסורת עתיקת היומין בדרך מוחשית בין התחנות, שכללו את שלבי הכנת הבצק. הרב לימד את הצעירים כיצד מכינים בצק והופכים אותו למצה, לאחר שהוכנס לתנור הטאבון העתיק המשרת את המטרה מזה כשלושה עשורים. התלמידים שעמדו מסביב לתנור בדריכות והמתינו בקוצר רוח למצה שהכינו, ספרו עד עשר והמצה נמסרה לידיהם.
מנהלת בית הספר, מאירה סגל: "אני רוחשת המון כבוד והוקרה על המיזם החשוב של הרב חנן כוחנובסקי, להנחת הערכים של המורשת היהודית. המורים והתלמידים זכו לחוויה משמעותית ופעילה, והתרגשו מאד מתהליך הלמידה להכנת מצות לכבוד החג. קל וחומר שהכנת המצות כיום היא חידה נעלמה עבורם, שכן אלה נרכשות במרכולים בלבד. בית הספר ויתקין הנו בית ספר מדעי טכנולוגי המאפשר לתלמידים התנסות מוחשית בתהליכי למידה והשתתפות התלמידים בסדנת המצות היוותה ערך מוסף לתהליך ללא ספק".
הרב חנן כוחנובסקי: "לפני 29 שנים הקמתי את המיזם לאפיית מצות לתלמידי בתי הספר בעיר. רבים מבין מי שעברו דרכנו ולמדו על המסורת, כיום הפכו לאבות, ואין לי ספק כי אפיית המצות והחוויות שצברו ממשיכות ללוות גם את בני הדור השני שלהם".

צילום: באדיבות חב"ד
צילום: באדיבות חב"ד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות