דף הבית / חדשות העיר / "מי הגורמים שקיבלו את ההחלטות ועל פי איזו סמכות?"

"מי הגורמים שקיבלו את ההחלטות ועל פי איזו סמכות?"

רונן דמארי

בתחילת חודש ינואר השנה העניקה העירייה היתר בנייה להקמת גן ילדים ומועדון לגיל הזהב ברחוב גיבשטיין, בשכונת מישור הנוף בעיר. בשכונה מתגוררים לא מעט זוגות צעירים ששמחו על המהלך שמעניק להם פתרון פשוט במציאת מסגרת חינוכית קרובה לילדיהם, אולם לטענתם, לאחרונה הם נדהמו לגלות כי מסיבה עלומה הוחלט להעתיק את מיקומו של הגן החדש ולהעבירו לרחוב עיראקי.

התושבים חתמו על התנגדות למהלך ופנו לאחרונה לראש העיר, דב צור, בבקשה כי יתערב בסוגיה. במכתב נאמר בין היתר: "על פי בדיקה מקיפה שערכנו אין צורך בגן ילדים לתושבי הסביבה והגן מיועד לתושבים משכונות סמוכות שיגיעו ברכב.

הקמת גן ילדים באתר שבנדון ומעליו מועדון קשישים שאינם מיועדים לתושבי הסביבה, תגרום לעומסי תנועה חריגים ברחוב ברוב שעות היום ובעיקר בשעות הבוקר בהן יוצאים לעבודה.

הקמת גן הילדים והמועדון תגרום לפירוק החורשה הנאה הקיימת במקום והמשרתת את כל הסביבה, ולעקירת העצים הגדולים הקיימים באתר.

נודע לנו כי החלטת גורמי המקצוע בעירייה הייתה להקים גן ילדים באתר אחר הנגיש לתושבים, שלהם ילדים בגילאי גן עירוני ומסיבות שאיננו משוכנעים כי הינן ענייניות, נתקבלה החלטה להעתיק את התכנון והביצוע למגרש ברחוב עראקי שלמה וזאת לאחר שהושלם התכנון והליך הרישוי, וקבלן ביצוע כבר נבחר והתארגן לקראת ביצוע במיקום הקודם. מיותר לציין שהעירייה הוציאה מאות אלפי שקלים מכספים עירוניים ועכשיו הכסף הנ"ל נזרק לפח".

עוד כותבים התושבים: "נבקשכם שלא לאשר וכן לקיים דיון בבקשות להיתר בנייה שהוגשו להקמת המבנה שבנדון בפורום רחב של מליאת הוועדה לתכנון ובניה, ורק לאחר שתינתן לתושבי הסביבה האפשרות להציג את טענותינו בפני מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה.

בטרם תינתן החלטה נבקשכם על פי חוק חופש המידע להעביר לעיוננו את סיכומי הדיונים בעירייה בהם התקבלו ההחלטות להקמת גן הילדים במיקום האמור, לרבות סיכומי העמדות של הגורמים המקצועיים בעירייה כולל עמדת אגף החינוך, אישור משרד החינוך, עמדות המחלקה למבני ציבור ומחלקת התנועה ואגף לאיכות הסביבה, וכן מי הגורמים שקיבלו את ההחלטות ועל פי איזו סמכות, וכל זאת ללא התייעצות ותאום כמקובל עם תושבי השכונה והתעלמות מוחלטת לצרכים של תושבי השכונה".

אחד התושבים ברחוב עראקי אמר השבוע ל"גל גפן": "אין לנו התנגדות שיוקם מבנה ציבורי במבנה שמלכתחילה יועד לציבור ברחוב שלנו, הבעיה היא הדרך שבה אנחנו יודעים שזה נעשה, ללא שיתוף של התושבים, כאשר אין כאן צורך בגן ילדים כי אין כאן ילד קטן בשכונה. אנחנו יודעים שבתחילת רחוב גיבשטיין ניתן היתר לעבודות וכבר היה קרוואן של קבלן שאמור היה להתחיל לעבוד, ולפתע פתאום התקבלו החלטות אחרות להעתיק את המקום. דווקא ברחוב גיבשטיין יש צורך בגן ילדים, אבל ככל הנראה בגלל מעורבות לא עניינית החליטו להעתיק את הגן כי פה יש גם מגרש ציבורי".

-מה אתם מצפים שהעירייה תעשה כעת?

"אנחנו מצפים שהעירייה תחזור לתכנון המקורי, כפי שאנשי המקצוע של העירייה חשבו ותכננו והוציאו היתר בנייה, קיבלו אישורים, עשו את כל הבדיקות ולפתע פתאום התברר שזה לא ניתן וצריך להעביר את זה למקום אחר. אנחנו חושבים שזה בעייתי ומבקשים שישקלו, שלפחות ישמעו אותנו, אבל בינתיים לא נענינו.

אנחנו סבורים שזה לא נעשה בצורה מקצועית, מבלי שגורמי המקצוע שיסבירו למה קיבלו החלטה. המצב הקיים פוגע גם באותם תושבים שגרים בגיבשטיין כי ההורה היה צריך לרדת וללכת ברגל לגן ועכשיו הוא צריך לנסוע ברכב, להיכנס ימינה בפינת הולצברג ולהיכנס לגן אצלנו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בחלקות בבעלות העירייה שיעודן בנייה ציבורית. ברחוב גיבשטיין הקמנו מגרש חנייה שמשרת אזור המאופיין בבנייה רוויה, שם קיים צורך במקומות חנייה, והתפוסה במקום מעידה על כך. לעומת זאת, ברחוב שלמה עיראקי, אזור המאופיין בצמודי קרקע שאינו זקוק למקומות חנייה, קיימת חלקה שייעודה בנייה ציבורית ואינה מנוצלת".

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות