דף הבית / חדשות העיר / "מישהו בעירייה צריך לחשוב עלינו"

"מישהו בעירייה צריך לחשוב עלינו"

תושבים ברחוב מעונות ברכה מבקשים כי העירייה תעניק להם תשלום ארנונה מופחת בשל הפרויקטים של תמ"א 38 המבוצעים בסמוך אליהם. העירייה: "כיום לא קיים סעיף בחוק המאפשר לרשות לתת הנחה בארנונה בפרויקטים של תמ"א 38"

רונן דמארי

לטענת התושבים, ישנה סבירות שבמהלך חמש השנים הקרובות יבוצעו עבודות במקום (בשלושה בניינים שונים –ר.ד) ומאחר והם סובלים רבות ממטרדי רעש, אבק ולכלוך, על העירייה לבוא לקראתם ולהפחית את תשלום הארנונה שלהם.
תושבת הרחוב אמרה השבוע ל"גל גפן": "אנחנו גרים ברחוב מעונות ברכה וצמודים לבניין שמבצעים בו עבודות במסגרת תמ"א 38. מפנים אמנם זבל, אבל אנחנו סובלים מרעש, אבק ולכלוך ומשלמים ארנונה כרגיל. אנחנו לא יכולים לפתוח חלונות עכשיו בחודש אוגוסט, כשכולם בחופש בבית בגלל הרעש. אם כל הדיירים סובלים, צריך לבוא לקראתנו או שיביאו משאבה שינקו את החול בכל שבוע, או שיוזילו את הארנונה, למה אני צריכה לשלם שירותים כמו תושב שמקבל שירותים באופן מסודר?".

-פניתם לעירייה בנושא?
"פנינו בעבר והתאכזבנו מאוד מהתשובה כי נאמר לנו שאנחנו נשלם כרגיל ולא נקבל שום הנחה, אבל אני לא מבינה, עכשיו יש פרויקט, אחריו אמורים להתחיל פרויקט בעוד בניין ולאחר מכן בבניין שלישי. זה אומר שאני צריכה לחיות בצורה הזו במשך שש שנים, לסבול ולשלם ארנונה כרגיל? זה ממש לא צודק. יש כאן גם הרבה אבק וחול כתוצאה מהעבודות וזה פשוט לא הוגן. אני חושבת שבמצב כזה יוצא דופן העירייה צריכה לבוא לקראתנו ולהתחשב בנו".

תושב אחר הוסיף: "אין לנו בעיה שהשכנים רוצים לשדרג את הדירות שלהם, אבל צריך להבין שכאן מדובר במצב שנמשך יותר מהמקובל. אמורים לעשות כאן עבודות בשלושה בניינים אחד אחרי השני ולא מדובר במשהו שייגמר בתוך שנה או שנתיים. מישהו בעירייה צריך לחשוב עלינו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "כיום לא קיים סעיף בחוק המאפשר לרשות לתת הנחה בארנונה בפרויקטים של תמ"א 38. מתוך הבנה למצוקת התושבים ורצון לסייע להם, ניסתה עיריית ראשון לציון, במשך שנים רבות להפחית את חיוב הארנונה במתחמים בהם בוצעו פרויקטים של תמ"א 38 ומתחמי פיתוח ומידי שנה סורבה הבקשה להפחתה על ידי שרי הפנים והאוצר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות