דף הבית / חדשות העיר / מחווה לחבורות הזמר והלהקות בעיר

מחווה לחבורות הזמר והלהקות בעיר

מי ליאור

לאחרונה הופיעה בהיכל התרבות בעיר חבורת הזמר "כרמים", בניצוחו וניהולו של יאיר קלינגר, בערב מחווה לשנסונים הצרפתיים. המופע כלל אלמנטים מהתיאטרון, וידאו ארט מושקע, עיבודים קוליים מקוריים ושירה איכותית, שהסבה הנאה מרובה לקהל שגדש את מושבי ההיכל. קלינגר, מהמלחינים הבולטים, ידוע באהבתו לסגנון הצרפתי, סיפק את הסחורה ובגדול. לפני 35 שנים הקים יאיר קלינגר את להקת הזמר הייצוגית "כרמים" בשיתוף החברה העירונית ראשל"צ ומאז זכתה חבורת הזמר להופיע בארה"ב, קנדה ובמספר מארצות אירופה כמו גם בפסטיבלים רבים בארץ.
במועדון הזמר של רבקל'ה בר, התארחה במוצאי שבת האחרון להקת האנסנבל של ג'יני רבין, הזמרת הפסנתרנית והמעבדת המוסיקלית. גם כאן היכל התרבות היה מלא מפה לפה והקהל נהנה מרפרטואר עשיר ומגוון, שכלל בין היתר את שירי להקת הביטלס, שירים ממחזות זמר מברודוי ושירים ברזילאים. כל אלה הופיעו בחלקה השני של התוכנית שקדמה לה שירה בציבור בניהולה המוסיקלי של רבקל'ה בר, בליווי נגנים וסולנים ששרו משיריה היפים של ארץ ישראל.
לרגל חגיגת השמונים של המוסיקאי, המלחין והמעבד שמעון כהן (נינו של המייסד זאב אברמוביץ') ולאות מחווה לאיש עתיר הזכויות בתחומו, העלתה ביום שני השבוע להקת המחול "גוונים", בניהולה האמנותי של הכירואוגרפית אילנה שגב, מופע שחשף את המחול הישראלי במיטבו. בתוך מגוון הפולקלור הישראלי, שולבה כוריאוגרפיה עכשווית עם נגיעות מתוך המחול המודרני.
אילנה שגב, לקהל שגדש את ההיכל: "במאה הקודמת עת נוסדה הלהקה, פנינו למאסטרו שמעון כהן בן העיר וביקשנו ממנו כי יכין ללהקה שזה עתה קמה עיבודים והקלטות מוזיקליות למספר ריקודים. שמעון, כמי שיודע לגשר בין המוסיקה הסימפונית לזמר העברי, עשה זאת בחן רב. הערב בחרנו לשחזר שני ריקודים לצלילי ההקלטות המקוריות שהכין כהן ואלה עדיין עומדות ונושמות חיים קרוב לארבעים שנים".
המלחין בתגובה חיבק את אילנה שגב בחום ובהתרגשות החמיא ללהקה שהכין עבורה מספר עיבודים בשנות השמונים המוקדמות: "המופע רענן אותי כמו שלא התרעננתי מימיי, הרקדנים שלכם הם בבחינת משב רוח רענן לגוף ולנפש".
להוקרה מיוחדת תזכה גם האורקסטרה המיתולוגית של ראשל"צ, שנוסדה בשנת 1895 עם יסודה של מושבה וחודשה בשנת 1991. התזמורת בניצוחו של מיכאל יערן, המאופיינת במגוון כלי נשיפה ומונה 65 חברים תנעים בקונצרט מוסיקה קלאסית לצד מיטב הנעימות המיוזיקלס וטעימות מהשירה העברית.
כל החגיגה הגדולה הזאת במסגרת המיזם החדש שמעניק היכל התרבות לצבור אוהבי המוסיקה בעיר ובכלל.

גוונים של מחול צילום: וסי אלתרמן
האורקסטרה של ראשון. צילום גלעד וייס
חבורת זמר כרמים. צילום- אבי קקון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות